Rui Eduardo Trindade Fernandes
AuthID: R-000-FT7
1
TITLE: SOCIOECONOMIC EQUITY POLICY IN THE PORTUGUESE EDUCATION SYSTEM: THE PERSPECTIVES OF POLICYMAKERS
AUTHORS: Cibelle Toledo; Tiago Neves; Ekaterina Enchikova; Rui Trindade; Gil Nata;
PUBLISHED: 2024, SOURCE: INTED Proceedings - INTED2024 Proceedings
AUTHORS: Cibelle Toledo; Tiago Neves; Ekaterina Enchikova; Rui Trindade; Gil Nata;
PUBLISHED: 2024, SOURCE: INTED Proceedings - INTED2024 Proceedings
2
TITLE: EXPLORING PISA'S INFLUENCE ON SOCIOECONOMIC EQUITY IN PORTUGUESE EDUCATION
AUTHORS: Cibelle Toledo; Tiago Neves; Ekaterina Enchikova; Rui Trindade; Gil Nata;
PUBLISHED: 2024, SOURCE: INTED Proceedings - INTED2024 Proceedings
AUTHORS: Cibelle Toledo; Tiago Neves; Ekaterina Enchikova; Rui Trindade; Gil Nata;
PUBLISHED: 2024, SOURCE: INTED Proceedings - INTED2024 Proceedings
3
TITLE: Modelo de Educação Esportiva: uma possibilidade pedagógica de interlocução qualificada
AUTHORS: Clovis Brito; Rui Trindade;
PUBLISHED: 2024, SOURCE: Caderno de Educação Física e Esporte, VOLUME: 22
AUTHORS: Clovis Brito; Rui Trindade;
PUBLISHED: 2024, SOURCE: Caderno de Educação Física e Esporte, VOLUME: 22
4
TITLE: O professor de Educação Física como interlocutor qualificado no paradigma da comunicação
AUTHORS: Clovis Brito; Rui Trindade;
PUBLISHED: 2024, SOURCE: Lecturas: Educación Física y Deportes, VOLUME: 29, ISSUE: 313
AUTHORS: Clovis Brito; Rui Trindade;
PUBLISHED: 2024, SOURCE: Lecturas: Educación Física y Deportes, VOLUME: 29, ISSUE: 313
5
TITLE: Da análise de projetos de intervenção aos saberes e práticas de diretores de escolas e agrupamentos
AUTHORS: Filinto Lima; Rui Trindade; Elisabete Ferreira;
PUBLISHED: 2023, SOURCE: ETD - Educação Temática Digital, VOLUME: 25
AUTHORS: Filinto Lima; Rui Trindade; Elisabete Ferreira;
PUBLISHED: 2023, SOURCE: ETD - Educação Temática Digital, VOLUME: 25
6
TITLE: Educação para desenvolvimento sustentável: interrogações incontornáveis
AUTHORS: Marina Barros; Rui Trindade; Clara Vasconcelos;
PUBLISHED: 2023, SOURCE: REVISTA INTERSABERES, VOLUME: 18
AUTHORS: Marina Barros; Rui Trindade; Clara Vasconcelos;
PUBLISHED: 2023, SOURCE: REVISTA INTERSABERES, VOLUME: 18
7
TITLE: Proof of Concept Teaching for 21st Century Digital Literacy in Portugal: A Pedagogical Approach Towards a New Educational Model
AUTHORS: Castro, Antonio; Trindade, Rui; Pereira, Teresa;
PUBLISHED: 2022, SOURCE: IFIP TC 3 Open Conference on Computers in Education (OCCE) in DIGITAL TRANSFORMATION OF EDUCATION AND LEARNING - PAST, PRESENT AND FUTURE, OCCE 2021, VOLUME: 642
AUTHORS: Castro, Antonio; Trindade, Rui; Pereira, Teresa;
PUBLISHED: 2022, SOURCE: IFIP TC 3 Open Conference on Computers in Education (OCCE) in DIGITAL TRANSFORMATION OF EDUCATION AND LEARNING - PAST, PRESENT AND FUTURE, OCCE 2021, VOLUME: 642
INDEXED IN: Scopus WOS
8
TITLE: Investigação da prática pedagógica: formação continuada nas narrativas e representações de profissionais da educação
AUTHORS: Jociane Emídia Silva Geronasso; Romilda Teodora Ens; Rui Trindade;
PUBLISHED: 2020, SOURCE: Revista Diálogo Educacional, VOLUME: 20, ISSUE: 66
AUTHORS: Jociane Emídia Silva Geronasso; Romilda Teodora Ens; Rui Trindade;
PUBLISHED: 2020, SOURCE: Revista Diálogo Educacional, VOLUME: 20, ISSUE: 66
9
TITLE: TEACHER’S APPRECIATION: POLITICAL PRIORITY, TENSION OR UNCERTAINTY? Full Text
AUTHORS: Romilda Teodora Ens; Marciele Stiegler Ribas; José Luis de Oliveira; Rui Trindade;
PUBLISHED: 2019, SOURCE: Cadernos de Pesquisa, VOLUME: 49, ISSUE: 172
AUTHORS: Romilda Teodora Ens; Marciele Stiegler Ribas; José Luis de Oliveira; Rui Trindade;
PUBLISHED: 2019, SOURCE: Cadernos de Pesquisa, VOLUME: 49, ISSUE: 172
10
TITLE: The curricular and pedagogical activity of teachers as source of tensions and professional dilemmas: Contribution to an interpellation of teaching profession [A atividade curricular e pedagógica dos professores como fonte de tensões e dilemas profissionais: Contributo para uma interpelação sobre a profissão docente]
AUTHORS: Cosme, A; Trindade, RE;
PUBLISHED: 2017, SOURCE: Revista Brasileira de Educacao, VOLUME: 22, ISSUE: 69
AUTHORS: Cosme, A; Trindade, RE;
PUBLISHED: 2017, SOURCE: Revista Brasileira de Educacao, VOLUME: 22, ISSUE: 69
INDEXED IN: Scopus
IN MY: ORCID