Fernando José Fraga de Azevedo
AuthID: R-000-508
1
TITLE: Perceptions and Beliefs about Book Clubs: An Exploratory Study with Education Students in Higher Education
AUTHORS: Azevedo, Fernando Fraga;
PUBLISHED: 2024, SOURCE: ALABE-REVISTA DE INVESTIGACION SOBRE LECTURA Y ESCRITURA, ISSUE: 30
AUTHORS: Azevedo, Fernando Fraga;
PUBLISHED: 2024, SOURCE: ALABE-REVISTA DE INVESTIGACION SOBRE LECTURA Y ESCRITURA, ISSUE: 30
INDEXED IN: WOS
2
TITLE: Non-sexist Narratives for Children and Artificial Intelligence. Study of applications for Inclusive Education; [Narrativas não sexistas para crianças e Inteligência Artificial. Estudo de candidaturas à educação inclusiva]; [Narrativas no sexistas para la infancia e inteligencia artificial. Estudio de aplicaciones para una educación inclusiva]
AUTHORS: Fernando Azevedo; Marta Neira Rodríguez; Carmen Ferreira Boo;
PUBLISHED: 2024, SOURCE: La Palabra, VOLUME: 2024, ISSUE: 48
AUTHORS: Fernando Azevedo; Marta Neira Rodríguez; Carmen Ferreira Boo;
PUBLISHED: 2024, SOURCE: La Palabra, VOLUME: 2024, ISSUE: 48
INDEXED IN: Scopus
3
TITLE: ENSINO DA LEITURA NA ESCOLA PÚBLICA DE MOSSORÓ (RN)
AUTHORS: Verônica Maria De Araújo Pontes; Fernando Fraga Azevedo; Jean Mac Cole Tavares Santos;
PUBLISHED: 2023, SOURCE: Revista Educação em Debate, VOLUME: 45, ISSUE: n.91
AUTHORS: Verônica Maria De Araújo Pontes; Fernando Fraga Azevedo; Jean Mac Cole Tavares Santos;
PUBLISHED: 2023, SOURCE: Revista Educação em Debate, VOLUME: 45, ISSUE: n.91
4
TITLE: EDUCAÇÃO LITERÁRIA NA INFÂNCIA E PROMOÇÃO DE VALORES: UMA INTERVENÇÃO PEDAGÓGICA NO 4º ANO DO ENSINO BÁSICO NUMA ESCOLA PORTUGUESA Full Text
AUTHORS: Fernando Azevedo;
PUBLISHED: 2021, SOURCE: Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação, VOLUME: 15, ISSUE: 27
AUTHORS: Fernando Azevedo;
PUBLISHED: 2021, SOURCE: Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação, VOLUME: 15, ISSUE: 27
5
TITLE: Children's Literature and Emotions: mother-child relationship Full Text
AUTHORS: Balca, A; Sastre, MS; Azevedo, F;
PUBLISHED: 2020, SOURCE: TEJUELO-DIDACTICA DE LA LENGUA Y LA LITERATURA, VOLUME: 32
AUTHORS: Balca, A; Sastre, MS; Azevedo, F;
PUBLISHED: 2020, SOURCE: TEJUELO-DIDACTICA DE LA LENGUA Y LA LITERATURA, VOLUME: 32
6
TITLE: LITERARY READINGS FOR EDUCATION FOR PEACE: READING ITINERARIES IN PRIMARY EDUCATION
AUTHORS: Selfa Sastre, M; Balca, A; Fraga Azevedo, F;
PUBLISHED: 2020, SOURCE: AULA DE ENCUENTRO, VOLUME: 22, ISSUE: 2
AUTHORS: Selfa Sastre, M; Balca, A; Fraga Azevedo, F;
PUBLISHED: 2020, SOURCE: AULA DE ENCUENTRO, VOLUME: 22, ISSUE: 2
INDEXED IN: WOS
7
TITLE: Lecturas literarias para una educación por la paz: itinerarios lectores en Educación Primaria
AUTHORS: Moisés Selfa Sastre; Angélica Balça; Fernando Fraga Azevedo;
PUBLISHED: 2020, SOURCE: Aula de Encuentro, VOLUME: 22, ISSUE: 2
AUTHORS: Moisés Selfa Sastre; Angélica Balça; Fernando Fraga Azevedo;
PUBLISHED: 2020, SOURCE: Aula de Encuentro, VOLUME: 22, ISSUE: 2
8
TITLE: A linguagem poética e a criança: ouvir, ler, criar, fruir e brincar Full Text
AUTHORS: Rosilene De Fátima Koscianski da Silveira; Eliane Santana Dias Debus; Fernando José Fraga de Azevedo;
PUBLISHED: 2020, SOURCE: Signo, VOLUME: 45, ISSUE: 83
AUTHORS: Rosilene De Fátima Koscianski da Silveira; Eliane Santana Dias Debus; Fernando José Fraga de Azevedo;
PUBLISHED: 2020, SOURCE: Signo, VOLUME: 45, ISSUE: 83
9
TITLE: Do you have poetry in school? Two schools of there and one of chaos: when poetry facts in educational practice
AUTHORS: Rosilene D K de Fatima Koscianski da Silveira; Eliane Santana D Dias Debus; Fernando Jose F Fraga de Azevedo;
PUBLISHED: 2019, SOURCE: LINGUAS & LETRAS, VOLUME: 20, ISSUE: 47
AUTHORS: Rosilene D K de Fatima Koscianski da Silveira; Eliane Santana D Dias Debus; Fernando Jose F Fraga de Azevedo;
PUBLISHED: 2019, SOURCE: LINGUAS & LETRAS, VOLUME: 20, ISSUE: 47
INDEXED IN: WOS
10
TITLE: Práticas de educação literária e de promoção da literatura
AUTHORS: Fernando Azevedo; Ângela Balça;
PUBLISHED: 2019, SOURCE: TEXTURA - ULBRA, VOLUME: 21, ISSUE: 45
AUTHORS: Fernando Azevedo; Ângela Balça;
PUBLISHED: 2019, SOURCE: TEXTURA - ULBRA, VOLUME: 21, ISSUE: 45