1
TITLE: Teachers’ leading whole-class discussions in a mathematics lesson study: From initial understanding to orchestration in practice
AUTHORS: Filipa Alexandra Baptista Faria; João Pedro da Ponte; Margarida Rodrigues;
PUBLISHED: 2024, SOURCE: European Journal of Science and Mathematics Education, VOLUME: 12, ISSUE: 1
INDEXED IN: Scopus CrossRef
IN MY: ORCID
2
TITLE: Researching on practice through lesson study: developing prospective teachers' knowledge of student learning
AUTHORS: Vieira, Raquel; da Ponte, Joao Pedro;
PUBLISHED: 2024, SOURCE: INTERNATIONAL JOURNAL FOR LESSON AND LEARNING STUDIES, VOLUME: 13, ISSUE: 3
INDEXED IN: Scopus WOS CrossRef
IN MY: ORCID
3
TITLE: Establishing links between research and practice. Lesson study as a professional development process
AUTHORS: João Pedro Da Ponte; Marisa Quaresma; Filipa Faria;
PUBLISHED: 2024, SOURCE: Educação, Sociedade & Culturas, ISSUE: 67
INDEXED IN: CrossRef
IN MY: ORCID
4
TITLE: O desenvolvimento do conhecimento didático de futuros professores: o estudo de aula como processo formativo integrado na formação inicial
AUTHORS: Micaela Martins; João Pedro da Ponte; Joana Mata-Pereira;
PUBLISHED: 2024, SOURCE: PNA. Revista de Investigación en Didáctica de la Matemática, VOLUME: 18, ISSUE: 2
INDEXED IN: CrossRef
IN MY: ORCID
5
TITLE: uso da linguagem algébrica no 9.º ano: Abordagens, significados e dificuldades
AUTHORS: Kelly Aguiar; João Pedro Da Ponte; Joana Mata-Pereira;
PUBLISHED: 2024, SOURCE: PNA. Revista de Investigación en Didáctica de la Matemática, VOLUME: 18, ISSUE: 4
INDEXED IN: CrossRef
IN MY: ORCID
6
TITLE: Estudo de aula no estágio curricular supervisionado. revelando crenças de futuros professores de matemática
AUTHORS: Cleide Oliveira Rodrigues; Marisa Quaresma; João Pedro da Ponte;
PUBLISHED: 2024, SOURCE: Zetetike, VOLUME: 32
INDEXED IN: CrossRef
IN MY: ORCID
7
TITLE: Apropriação pelos Futuros Professores de Matemática da abordagem do Ensino Exploratório em processo de Estudo de Aula
AUTHORS: Marisa Alexandra Ferreira Quaresma; Aluska Macedo; Regina da Silva Pina Neves; João Pedro Mendes da Ponte;
PUBLISHED: 2024, SOURCE: Zetetike, VOLUME: 32
INDEXED IN: CrossRef
IN MY: ORCID
8
TITLE: Dinâmicas de colaboração num estudo de aula na formação de profesores de matemática  Full Text
AUTHORS: Nicole Gaspar Duarte; João Pedro Da Ponte;
PUBLISHED: 2024, SOURCE: PNA. Revista de Investigación en Didáctica de la Matemática, VOLUME: 19, ISSUE: 1
INDEXED IN: CrossRef
IN MY: ORCID
9
TITLE: Estudo de aula como promotor do desenvolvimento do conhecimento de futuros professores sobre preparação de aulas
AUTHORS: Nicole Gaspar Duarte; João Pedro Mendes da Ponte; Hélia Gonçalves Pinto;
PUBLISHED: 2024, SOURCE: Avances de Investigación en Educación Matemática, ISSUE: 26
INDEXED IN: CrossRef
IN MY: ORCID
10
TITLE: "É só aplicar a fórmula: Δ = b2 - 4ac". A indução à docência em Matemática mediada pela colaboração
AUTHORS: Klinger Teodoro Ciríaco; Maria Raquel Miotto Morelatti; João Pedro da Ponte;
PUBLISHED: 2024, SOURCE: Revista e-Curriculum, VOLUME: 22
INDEXED IN: CrossRef
IN MY: ORCID
Page 1 of 22. Total results: 212.