1
TÍTULO: Attention to Student Needs Mediates the Relationship Between Teacher Emotional Intelligence and Student Misconduct in the Classroom
AUTORES: Sophia Nizielski; Suhair Hallum; Paulo N Lopes ; Astrid Schuetz;
PUBLICAÇÃO: 2012, FONTE: JOURNAL OF PSYCHOEDUCATIONAL ASSESSMENT, VOLUME: 30, NÚMERO: 4
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef: 32
NO MEU: ORCID
2
TÍTULO: The Role of Knowledge and Skills for Managing Emotions in Adaptation to School: Social Behavior and Misconduct in the Classroom
AUTORES: Paulo N Lopes ; Jose M Mestre; Rocio Guil; Janet Pickard Kremenitzer; Peter Salovey;
PUBLICAÇÃO: 2012, FONTE: AMERICAN EDUCATIONAL RESEARCH JOURNAL, VOLUME: 49, NÚMERO: 4
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef: 32
NO MEU: ORCID
3
TÍTULO: Decision making in voluntary career change: An other-than-rational perspective
AUTORES: Murtagh, N; Lopes, PN ; Lyons, E;
PUBLICAÇÃO: 2011, FONTE: Career Development Quarterly, VOLUME: 59, NÚMERO: 3
INDEXADO EM: Scopus
NO MEU: ORCID
4
TÍTULO: Emotion Regulation and the Quality of Social Interaction: Does the Ability to Evaluate Emotional Situations and Identify Effective Responses Matter?. Emotion Regulation Ability  Full Text
AUTORES: Paulo N Lopes ; John B Nezlek; Natalio Extremera; Janine Hertel; Pablo Fernandez Berrocal; Astrid Schuetz; Peter Salovey;
PUBLICAÇÃO: 2011, FONTE: JOURNAL OF PERSONALITY, VOLUME: 79, NÚMERO: 2
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef: 85
NO MEU: ORCID
5
TÍTULO: Emotional intelligence and leadership emergence in small groups
AUTORES: Cote, S; Lopes, PN ; Salovey, P; Miners, CTH;
PUBLICAÇÃO: 2010, FONTE: Leadership Quarterly, VOLUME: 21, NÚMERO: 3
INDEXADO EM: Scopus
NO MEU: ORCID
6
TÍTULO: Emotional intelligence and leadership emergence in small groups (vol 21, pg 496, 2010)
AUTORES: Stephane Cote; Paulo N Lopes ; Peter Salovey; Christopher T H Miners;
PUBLICAÇÃO: 2010, FONTE: LEADERSHIP QUARTERLY, VOLUME: 21, NÚMERO: 4
INDEXADO EM: Scopus WOS
NO MEU: ORCID