1
TÍTULO: A New Proposal for Inquiry Activity Using a Low-Cost Remote Acid-Base Titration  Full Text
AUTORES: Cachichi, Ricardo Cenamo; Aviles, Ivana Elena Camejo; Barbosa, Mayara Ferreira; Morais, Carla Susana Lopes ; Girotto Junior, Gildo; Galembeck, Eduardo;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: JOURNAL OF CHEMICAL EDUCATION
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef Unpaywall
NO MEU: ORCID
2
TÍTULO: Inquiry-Based Science Education in High Chemistry: Enhancing Oral and Written Communication Skills Through Authentic and Problem-Based Learning Activities
AUTORES: Vilela, Marta; Morais, Carla ; Paiva, Joao C.;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: EDUCATION SCIENCES, VOLUME: 15, NÚMERO: 3
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef Unpaywall
3
TÍTULO: La Educación STEM en Química: un enfoque colaborativo para la realización de actividades de laboratorio a distancia  Full Text
AUTORES: Araújo, J. L. ; Carla Morais ;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: Revista Eureka sobre Enseñanza y Divulgación de las Ciencias, VOLUME: 22, NÚMERO: 1
INDEXADO EM: CrossRef Unpaywall
NO MEU: ORCID
4
5
TÍTULO: Representações Esquemáticas das Ligações Químicas: Um Estudo com Alunos do Nível Secundário Apoiado por Recursos Digitais  Full Text
AUTORES: Filipe J. P. Costa; Carla Morais ;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: Revista Virtual de Química
INDEXADO EM: CrossRef Unpaywall
6
TÍTULO: Teaching Green Chemistry in Higher Education: Contributions of a Problem-Based Learning Proposal for Understanding the Principles of Green Chemistry  Full Text
AUTORES: Vaz, Carlos Renato Strombeck; Morais, Carla ; Pastre, Julio Cezar; Girotto, Gildo;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: SUSTAINABILITY, VOLUME: 17, NÚMERO: 5
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef Unpaywall
NO MEU: ORCID
7
TÍTULO: The Influence of Affective Analogies on Students' Affect for Chemistry Learning and Attitudes  Full Text
AUTORES: Hugo Vieira; Carla Morais ;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: Journal of Turkish Science Education, VOLUME: 22, NÚMERO: 1
INDEXADO EM: Scopus CrossRef Unpaywall
Página 1 de 9. Total de resultados: 87.