1
TÍTULO: Handshape is the hardest path in Portuguese Sign Language acquisition: Towards a universal modality constraint
AUTORES: Do Carmo, P; Mineiro, A ; Branco, JC; De Quadros, RM; Castro Caldas, A ;
PUBLICAÇÃO: 2013, FONTE: Sign Language and Linguistics (Online), VOLUME: 16, NÚMERO: 1
INDEXADO EM: Scopus CrossRef
NO MEU: ORCID
2
TÍTULO: Neuromyths in education: what is fact and what is fiction for Portuguese teachers?  Full Text
AUTORES: Joana Rodrigues Rato; Ana Maria Abreu; Alexandre Castro Caldas ;
PUBLICAÇÃO: 2013, FONTE: EDUCATIONAL RESEARCH, VOLUME: 55, NÚMERO: 4
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef
NO MEU: ORCID
3
TÍTULO: Understanding task- and expertise-specific motor acquisition and motor memory formation and consolidation
AUTORES: Pereira, T; Abreu, AM; Castro Caldas, A ;
PUBLICAÇÃO: 2013, FONTE: Perceptual and Motor Skills, VOLUME: 117, NÚMERO: 1
INDEXADO EM: Scopus
NO MEU: ORCID
4
TÍTULO: A NEW FMRI PARADIGM TO STUDY BEHAVIORAL AND NEURAL BASES OF VISUAL WORKING MEMORY  Full Text
AUTORES: Dores, AR; Barbosa, F ; Almeida, I; Guerreiro, S; Rocha, M; Carvalho, IP ; Marques, AJ; Sousa, LD ; Castro Caldas, A ;
PUBLICAÇÃO: 2012, FONTE: EUROPEAN PSYCHIATRY, VOLUME: 27
INDEXADO EM: WOS CrossRef
NO MEU: ORCID
5
TÍTULO: Computer-Assisted Rehabilitation Program - Virtual Reality (CARP-VR): A Program for Cognitive Rehabilitation of Executive Dysfunction
AUTORES: Artemisa Rocha Dores; Irene Palmares Carvalho ; Fernando Barbosa ; Isabel Almeida; Sandra Guerreiro; Bruno Oliveira ; Liliana de Sousa ; Alexandre Castro Caldass ;
PUBLICAÇÃO: 2012, FONTE: 1st International Conference on Virtual and Networked Organizations Emergent Technologies and Tools (ViNOrg 2011) in VIRTUAL AND NETWORKED ORGANIZATIONS, EMERGENT TECHNOLOGIES, AND TOOLS, VOLUME: 248
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef: 6
NO MEU: ORCID
6
TÍTULO: Virtual Reality and Rehabilitation: Why or Why Not? A Systematic Literature Review  Full Text
AUTORES: Artemisa R Dores; Fernando Barbosa ; Antonio Marques; Irene P Carvalho ; Liliana De Sousa ; Alexandre Castro Caldas ;
PUBLICAÇÃO: 2012, FONTE: ACTA MEDICA PORTUGUESA, VOLUME: 25, NÚMERO: 6
INDEXADO EM: Scopus WOS
7
TÍTULO: Achieving a successful relationship between Neuroscience and Education: The views of Portuguese teachers
AUTORES: Joana R Rato; Ana M Abreu; Alexandre Castro Caldas ;
PUBLICAÇÃO: 2011, FONTE: 2nd International Conference on Education and Educational Psychology (ICEEPSY) in 2ND INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION AND EDUCATIONAL PSYCHOLOGY 2011, VOLUME: 29
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef
9
TÍTULO: Serious Games: Are They Part of the Solution in the Domain of Cognitive Rehabilitation?
AUTORES: Dores, AR; Carvalho, IP ; Barbosa, F ; Almeida, I; Guerreiro, S; Leitao, M ; de Sousa, L ; Castro Caldas, A ;
PUBLICAÇÃO: 2011, FONTE: 2nd International Conference on Serious Games Development and Applications in SERIOUS GAMES DEVELOPMENT AND APPLICATIONS, VOLUME: 6944
INDEXADO EM: Scopus WOS DBLP CrossRef: 7
NO MEU: ORCID
10
TÍTULO: Task-specific contribution of the human striatum to perceptual-motor skill learning  Full Text
AUTORES: Sara Cavaco ; Steven W Anderson; Manuel Correia; Marina Magalhaes; Claudia Pereira; Assuncao Tuna; Ricardo Taipa; Pedro Pinto; Claudia Pinto; Romeu Cruz; Antonio Bastos Lima; Alexandre Castro Caldas ; Antonio Martins da Silva ; Hanna Damasio;
PUBLICAÇÃO: 2011, FONTE: JOURNAL OF CLINICAL AND EXPERIMENTAL NEUROPSYCHOLOGY, VOLUME: 33, NÚMERO: 1
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef
Página 1 de 6. Total de resultados: 59.