1
TÍTULO: Framework for adaptive serious games  Full Text
AUTORES: Pistono, Alvaro Marcos Antonio de Araujo; dos Santos, Arnaldo Manuel Pinto ; Baptista, Ricardo Jose Vieira ; Mamede, Henrique Sao ;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: COMPUTER APPLICATIONS IN ENGINEERING EDUCATION, VOLUME: 32, NÚMERO: 4
INDEXADO EM: Scopus WOS DBLP CrossRef Unpaywall
2
TÍTULO: Training and Certification of Competences through Serious Games
AUTORES: Baptista, Ricardo ; Coelho, Antonio; de Carvalho, Carlos Vaz;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: COMPUTERS, VOLUME: 13, NÚMERO: 8
INDEXADO EM: Scopus WOS DBLP CrossRef
3
TÍTULO: Inven!RA Architecture for Sustainable Deployment of Immersive Learning Environments  Full Text
AUTORES: Morgado, Leonel ; Coelho, Antonio ; Beck, Dennis; Gutl, Christian; Cassola, Fernando ; Baptista, Ricardo ; van Zeller, Maria ; Pedrosa, Daniela; Cruzeiro, Tiago; Cota, Duarte; Grilo, Ricardo; Schlemmer, Eliane;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: SUSTAINABILITY, VOLUME: 15, NÚMERO: 1
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef Unpaywall Handle
4
TÍTULO: Proposal of a framework for adaptive Serious Games using Design Science Research methodology
AUTORES: Alvaro Marcos Antonio De Araujo Pistono; Arnaldo Manuel Pinto Santos ; Ricardo Jose Vieira Baptista ;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: 18th Iberian Conference on Information Systems and Technologies, CISTI 2023 in Iberian Conference on Information Systems and Technologies, CISTI, VOLUME: 2023-June
INDEXADO EM: Scopus CrossRef
5
TÍTULO: The serious game Web Segura development: a case study for senior audiences; [Desenvolvimento do jogo sério Web Segura Estudo de um caso orientado para públicos seniores]. The serious game Web Segura development: a case study for senior audiences
AUTORES: Iolanda Bernardino; José Bidarra; Ricardo Baptista ; Henrique Mamede ;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Rotura: Journal of Communication, Culture and Arts, VOLUME: 3, NÚMERO: 1
INDEXADO EM: Scopus Handle
NO MEU: ORCID
6
TÍTULO: A qualitative analysis of frameworks for training through Serious Games
AUTORES: Pistono, A; Santos, A; Baptista, R ;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: 2022 International Conference on Industry Sciences and Computer Science Innovation, iSCSi 2022 in Procedia Computer Science, VOLUME: 204
INDEXADO EM: Scopus CrossRef: 1 Unpaywall
7
TÍTULO: An Initial Framework for Adaptive Serious Games Based on a Systematic Literature Review
AUTORES: Antonio de Araujo Pistono, Alvaro Marcos; Pinto Santos, Arnaldo Manuel ; Vieira Baptista, Ricardo Jose ;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: 3rd International Conference on Technology and Innovation in Learning, Teaching and Education (TECH-EDU) in TECHNOLOGY AND INNOVATION IN LEARNING, TEACHING AND EDUCATION, TECH-EDU 2022, VOLUME: 1720
INDEXADO EM: Scopus WOS DBLP CrossRef Unpaywall
8
TÍTULO: Assessment and tracking of learning activities on a remote computer networking laboratory using the Inven!RA Architecture
AUTORES: Ricardo Grilo; Ricardo Baptista ; Eliane Schlemmer; Christian Gütl; Dennis Beck; António Coelho ; Leonel Morgado ;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: IMX 22 - ACM International Conference on Interactive Media Experiences, XRWALC workshop
INDEXADO EM: Handle
NO MEU: ORCID
9
TÍTULO: Cyber Threat Intelligence Architecture for Applied Cybersecurity Scenarios PhD Thesis Proposal in Web Science and Technology
AUTORES: Rosa, Ivo; Batista, Ricardo ; Goncalves, Ramiro ; Martins, Jose ; Branco, Frederico ;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: 17th Iberian Conference on Information Systems and Technologies (CISTI) in 2022 17TH IBERIAN CONFERENCE ON INFORMATION SYSTEMS AND TECHNOLOGIES (CISTI), VOLUME: 2022-June
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef: 2 Unpaywall
10
TÍTULO: Gender Inequality in Computer Science Higher Education: A Case Study
AUTORES: de Almeida, JESC; Carneiro, MA; Silva, MFL; Baptista, RJV ;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: International Conference on Information Technology and Systems, ICITS 2022 in Lecture Notes in Networks and Systems, VOLUME: 414 LNNS
INDEXADO EM: Scopus CrossRef
Página 1 de 3. Total de resultados: 29.