Toggle navigation
Publicações
Investigadores
Instituições
0
Entrar
Autenticação Federada
(Clique na imagem)
Autenticação local
Recuperar Palavra-passe
Registar
Entrar
Bruno Miguel Eira Peixoto
AuthID:
R-00J-GAP
Publicações
Confirmadas
Para Validar
Document Source:
All
Document Type:
Todos os Tipos de Documentos
Proceedings Paper (6)
Review (3)
Article (3)
Article in Press (1)
Year Start - End:
2019
2020
2021
2022
2023
2024
-
2024
2023
2022
2021
2020
2019
Order:
Ano Dsc
Ano Asc
Cit. WOS Dsc
IF WOS Dsc
Cit. Scopus Dsc
IF Scopus Dsc
Título Asc
Título Dsc
Results:
10
20
30
40
50
Publicações Confirmadas: 13
1
TÃTULO:
Evaluation of Hands-Free VR Interaction Methods During a Fitts' Task: Efficiency and Effectiveness
AUTORES:
Monteiro, Pedro
;
Goncalves, Guilherme
;
Bruno Peixoto
;
Melo, Miguel
;
Bessa, Maximino
;
PUBLICAÇÃO:
2023
,
FONTE:
IEEE ACCESS,
VOLUME:
11
INDEXADO EM:
WOS
DBLP
CrossRef
:
4
NO MEU:
ORCID
|
CIÊNCIAVITAE
2
TÃTULO:
Examining the Influence of Trimodal Multisensory Stimuli on Presence, Perceived Realism, and Quality of Experience in Video Visualization
AUTORES:
Guilherme Gonçalves
; Miguel Melo;
Bruno Peixoto
; Luís Barbosa; Maximino Bessa;
PUBLICAÇÃO:
2023
,
FONTE:
2023 International Conference on Graphics and Interaction (ICGI)
INDEXADO EM:
CrossRef
Unpaywall
NO MEU:
ORCID
|
CIÊNCIAVITAE
3
TÃTULO:
How are the sense of presence and learning outcomes being investigated when using virtual reality? A 24 years systematic literature review
Full Text
AUTORES:
Krassmann, Aliane Loureiro;
Melo, Miguel
;
Pinto, Darque
;
Bruno Peixoto
;
Bessa, Maximino
; Bercht, Magda;
PUBLICAÇÃO:
2023
,
FONTE:
INTERACTIVE LEARNING ENVIRONMENTS
INDEXADO EM:
Scopus
WOS
CrossRef
:
3
NO MEU:
ORCID
|
CIÊNCIAVITAE
4
TÃTULO:
Teaching EFL With Immersive Virtual Reality Technologies: A Comparison With the Conventional Listening Method
AUTORES:
Bruno Peixoto
;
Bessa, Luciana Cabral P.
;
Goncalves, Guilherme
;
Bessa, Maximino
;
Melo, Miguel
;
PUBLICAÇÃO:
2023
,
FONTE:
IEEE ACCESS,
VOLUME:
11
INDEXADO EM:
WOS
DBLP
CrossRef
:
7
Unpaywall
NO MEU:
ORCID
|
CIÊNCIAVITAE
5
TÃTULO:
Immersive VR for Real Estate: Evaluation of Different Levels of Interaction and Visual Fidelity
AUTORES:
Meirinhos, Galvao
;
Martins, Samuel
;
Bruno Peixoto
;
Monteiro, Pedro
;
Gonsalves, Guilherme
;
Melo, Miguel
;
Bessa, Maximino
;
PUBLICAÇÃO:
2022
,
FONTE:
TEM JOURNAL-TECHNOLOGY EDUCATION MANAGEMENT INFORMATICS,
VOLUME:
11,
NÚMERO:
4
INDEXADO EM:
Scopus
WOS
CrossRef
Unpaywall
NO MEU:
ORCID
|
CIÊNCIAVITAE
6
TÃTULO:
What Is the Relationship between the Sense of Presence and Learning in Virtual Reality? A 24-Year Systematic Literature Review
Full Text
AUTORES:
Krassmann, Aliane Loureiro;
Melo, Miguel
;
Pinto, Darque
;
Bruno Peixoto
;
Bessa, Maximino
; Bercht, Magda;
PUBLICAÇÃO:
2022
,
FONTE:
PRESENCE-VIRTUAL AND AUGMENTED REALITY,
VOLUME:
28
INDEXADO EM:
Scopus
WOS
DBLP
CrossRef
:
14
NO MEU:
ORCID
|
CIÊNCIAVITAE
7
TÃTULO:
Evaluation of Animation and Lip-Sync of Avatars, and User Interaction in Immersive Virtual Reality Learning Environments
AUTORES:
Bruno Peixoto
;
Miguel Melo
;
Luciana Cabral
;
Maximino Bessa
;
PUBLICAÇÃO:
2021
,
FONTE:
International Conference on Graphics and Interaction, ICGI 2021, Porto, Portugal, November 4-5, 2021
INDEXADO EM:
Scopus
DBLP
CrossRef
:
5
NO MEU:
ORCID
|
CIÊNCIAVITAE
8
TÃTULO:
Foreign Language Learning Gamification Using Virtual Reality-A Systematic Review of Empirical Research
AUTORES:
Pinto, RD
;
Bruno Peixoto
;
Melo, M
;
Cabral, L
;
Bessa, M
;
PUBLICAÇÃO:
2021
,
FONTE:
EDUCATION SCIENCES,
VOLUME:
11,
NÚMERO:
5
INDEXADO EM:
Scopus
WOS
CrossRef
:
42
NO MEU:
ORCID
|
CIÊNCIAVITAE
9
TÃTULO:
Immersive Virtual Reality for Foreign Language Education: A PRISMA Systematic Review
AUTORES:
Bruno Peixoto
; Pinto, R;
Melo, M
;
Cabral, L
;
Bessa, M
;
PUBLICAÇÃO:
2021
,
FONTE:
IEEE ACCESS,
VOLUME:
9
INDEXADO EM:
Scopus
WOS
DBLP
CrossRef
:
66
NO MEU:
ORCID
10
TÃTULO:
Learning in Virtual Reality: Investigating the Effects of Immersive Tendencies and Sense of Presence
AUTORES:
Aliane Loureiro Krassmann;
Miguel Melo
;
Bruno Peixoto
;
Darque Pinto
;
Maximino Bessa
; Magda Bercht;
PUBLICAÇÃO:
2020
,
FONTE:
12th International Conference on Virtual, Augmented and Mixed Reality, VAMR 2020, held as part of the 22nd International Conference on Human-Computer Interaction, HCII 2020
in
Virtual, Augmented and Mixed Reality. Industrial and Everyday Life Applications - 12th International Conference, VAMR 2020, Held as Part of the 22nd HCI International Conference, HCII 2020, Copenhagen, Denmark, July 19-24, 2020, Proceedings, Part II,
VOLUME:
12191
INDEXADO EM:
Scopus
DBLP
CrossRef
:
3
NO MEU:
ORCID
|
CIÊNCIAVITAE
Adicionar à lista
Marked
Marcar Todas
Exportar
×
Publication Export Settings
BibTex
EndNote
APA
CSV
PDF
Export Preview
Print
×
Publication Print Settings
HTML
PDF
Print Preview
Página 1 de 2. Total de resultados: 13.
<<
<
1
2
>
>>
×
Selecione a Fonte
Esta publicação tem:
2 registos no
ISI
2 registos no
SCOPUS
2 registos no
DBLP
2 registos no
Unpaywall
2 registos no
Openlibrary
2 registos no
Handle
Por favor selecione o registo que deve ser utilizado pelo Authenticus.
×
Comparar Publicações
© 2024 CRACS & Inesc TEC - All Rights Reserved
Política de Privacidade
|
Terms of Service