1
TÍTULO: Cognitive processes and math performance: a study with children at third grade of basic education
AUTORES: Campos, IS; Almeida, LS ; Ferreira, AI ; Martinez, LF ; Ramalho, G;
PUBLICAÇÃO: 2013, FONTE: EUROPEAN JOURNAL OF PSYCHOLOGY OF EDUCATION, VOLUME: 28, NÚMERO: 2
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef Handle
NO MEU: ORCID
3
TÍTULO: Sex differences on g and non-g intellectual performance reveal potential sources of STEM discrepancies  Full Text
AUTORES: Gina C Lemos; Francisco J Abad; Leandro S Almeida ; Roberto Colom;
PUBLICAÇÃO: 2013, FONTE: INTELLIGENCE, VOLUME: 41, NÚMERO: 1
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef
NO MEU: ORCID
4
TÍTULO: The use of the bi-factor model to test the uni-dimensionality of a battery of reasoning tests  Full Text
AUTORES: Primi, R; da Silva, MCR; Rodrigues, P; Muniz, M; Almeida, LS ;
PUBLICAÇÃO: 2013, FONTE: PSICOTHEMA, VOLUME: 25, NÚMERO: 1
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef
NO MEU: ORCID
5
TÍTULO: Assessment of Self-regulated Attitudes and Behaviors of Introductory Programming Students  Full Text
AUTORES: Ana Paula Ambrosio; Scheila Martins ; Leandro Almeida; Amanda Franco; Fouad Georges;
PUBLICAÇÃO: 2012, FONTE: Frontiers in Education Conference (FIE) in 2012 FRONTIERS IN EDUCATION CONFERENCE (FIE)
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef
NO MEU: ORCID
6
TÍTULO: Becoming a teacher: student teachers' experiences and perceptions about teaching practice  Full Text
AUTORES: Susana Caires ; Leandro Almeida ; Diana Vieira;
PUBLICAÇÃO: 2012, FONTE: EUROPEAN JOURNAL OF TEACHER EDUCATION, VOLUME: 35, NÚMERO: 2
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef
NO MEU: ORCID
7
TÍTULO: CONSTRUCTION OF A MEMORY BATTERY FOR COMPUTERIZED ADMINISTRATION, USING ITEM RESPONSE THEORY
AUTORES: Ferreira, AI ; Almeida, LS ; Prieto, G;
PUBLICAÇÃO: 2012, FONTE: PSYCHOLOGICAL REPORTS, VOLUME: 111, NÚMERO: 2
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef Handle
NO MEU: ORCID
9
TÍTULO: Extra-curricular involvement, academic adjustment and achievement in higher education: A study of Portuguese students  Full Text
AUTORES: Leandro S Almeida ; Adelina Guisande, MA; Joanne Paisana;
PUBLICAÇÃO: 2012, FONTE: ANALES DE PSICOLOGIA, VOLUME: 28, NÚMERO: 3
INDEXADO EM: Scopus WOS
NO MEU: ORCID
10
TÍTULO: Facilitating alphabet knowledge in preschool through training in coding, graphomotor and reading.  Full Text
AUTORES: Sonia A Alfonso Gil; Manuel D Deano Deano; Leandro S Almeida ; Angeles C Conde Rodriguez; Mar Garcia Senoran;
PUBLICAÇÃO: 2012, FONTE: PSICOTHEMA, VOLUME: 24, NÚMERO: 4
INDEXADO EM: Scopus WOS
NO MEU: ORCID
Página 1 de 5. Total de resultados: 49.