1
TÍTULO: O Umbundo e o Ensino das Ciências: Estudo Envolvendo Alunos da 5a Classe em Angola
AUTORES: José Alfredo Eduardo; Filomena Amador;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: Ciência & Educação (Bauru), VOLUME: 26
INDEXADO EM: CrossRef
NO MEU: ORCID
2
TÍTULO: THEORETICAL REFLECTION ON THE ROLE OF THE UNIVERSITY TEACHER AND RESEARCHER IN FORMATION OF A SUSTAINABLE CITIZENSHIP (MOZAMBIQUE)
AUTORES: Elton Laissone; Filomena Amador; Teresa Joaquim;
PUBLICAÇÃO: 2019, FONTE: FINISTERRA-REVISTA PORTUGUESA DE GEOGRAFIA, VOLUME: 54, NÚMERO: 112
INDEXADO EM: WOS
3
TÍTULO: Towards a Model of a Didactics of eLearning. An Application to Education for Sustainable Development
AUTORES: Filomena Amador; Ana Nobre; Daniela Barros;
PUBLICAÇÃO: 2016, FONTE: Advances in Higher Education and Professional Development - Handbook of Research on Engaging Digital Natives in Higher Education Settings
INDEXADO EM: CrossRef: 5
NO MEU: ORCID
4
TÍTULO: Education for sustainable development in higher education: evaluating coherence between theory and praxis  Full Text
AUTORES: Amador, F; Martinho, AP; Bacelar Nicolau, P; Caeiro, S ; Oliveira, CP;
PUBLICAÇÃO: 2015, FONTE: ASSESSMENT & EVALUATION IN HIGHER EDUCATION, VOLUME: 40, NÚMERO: 6
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef Handle
NO MEU: ORCID
5
TÍTULO: O ensino da Geologia nas escolas portuguesas, durante o século XIX e primeira metade do século XX
AUTORES: Filomena Amador;
PUBLICAÇÃO: 2015, FONTE: Terrae Didatica, VOLUME: 3, NÚMERO: 1
INDEXADO EM: CrossRef: 2
NO MEU: ORCID
6
TÍTULO: NATURE OF SCIENCE, MODELS AND EARTH STRUCTURE MODELS: PORTUGUESE PROSPECTIVE SCIENCE TEACHERS' VIEWS
AUTORES: Torres, ; Rui Moura ; Clara Vasconcelos ; Amador, ;
PUBLICAÇÃO: 2013, FONTE: 13th International Multidisciplinary Scientific Geoconference, SGEM 2013 in GEOCONFERENCE ON ECOLOGY, ECONOMICS, EDUCATION AND LEGISLATION, SGEM 2013, VOL II, VOLUME: 2
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef: 1
NO MEU: ORCID
7
TÍTULO: Integrating Sustainability into the University: Past, Present, and Future
AUTORES: Filomena Amador; Carla Padrel Oliveira;
PUBLICAÇÃO: 2013, FONTE: Sustainability Assessment Tools in Higher Education Institutions
INDEXADO EM: CrossRef
8
TÍTULO: STUDENTS' PERCEPTIONS OF THE IMPLEMENTATIONS OF SCIENCE CURRICULUM IN PORTUGAL: RETHINKING PATHS, REINVENTING WAYS ...
AUTORES: Clara Vasconcelos ; Filomena Amador; Joana Torres;
PUBLICAÇÃO: 2012, FONTE: 5th International Conference of Education, Research and Innovation (ICERI) in 5TH INTERNATIONAL CONFERENCE OF EDUCATION, RESEARCH AND INNOVATION (ICERI 2012)
INDEXADO EM: WOS
NO MEU: ORCID
9
TÍTULO: THE BALANCE BETWEEN THE SUPPLY OF PORTUGUESE HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS AND THE EMERGING CHALLENGES OF SUSTAINABLE DEVELOPMENT: THE CASE OF AUTOMOTIVE SUPPLIERS INDUSTRY
AUTORES: Dieguez, T; Amador, F; Porfirio, J ;
PUBLICAÇÃO: 2012, FONTE: 5th International Conference of Education, Research and Innovation (ICERI) in 5TH INTERNATIONAL CONFERENCE OF EDUCATION, RESEARCH AND INNOVATION (ICERI 2012)
INDEXADO EM: WOS
NO MEU: ORCID
10
TÍTULO: E‐learning for the environment. The Universidade Aberta (Portuguese Open Distance University) experience in the environmental sciences post‐graduate courses
AUTORES: Bacelar‐Nicolau, P; Caeiro, S; A.P Martinho; U.M Azeiteiro ; Amador, F;
PUBLICAÇÃO: 2009, FONTE: Int J of Sus in Higher Ed - International Journal of Sustainability in Higher Education, VOLUME: 10, NÚMERO: 4
INDEXADO EM: CrossRef: 26
NO MEU: ORCID
Página 1 de 2. Total de resultados: 11.