Maria Teresa Geraldo Carvalho
AuthID: R-000-CN5
1
TÃTULO: The changing concept of doctoral education: an insight from Portuguese universities Full Text
AUTORES: Cardoso, Sonia; Amaral, Alberto; Carvalho, Teresa;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: JOURNAL OF FURTHER AND HIGHER EDUCATION
AUTORES: Cardoso, Sonia; Amaral, Alberto; Carvalho, Teresa;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: JOURNAL OF FURTHER AND HIGHER EDUCATION
2
TÃTULO: A Self-Reported Study on Explanatory Variables of Stress in Multiple Sclerosis Patients: Exploring the Effect of Physical Conditions and Emotion Regulation Processes
AUTORES: Carvalho, Teresa; Sousa Mendes, Andreia; Benedito, Luis; Gomes, Carolina; da Motta, Carolina;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: CLINICAL PSYCHOLOGY & PSYCHOTHERAPY, VOLUME: 31, NÚMERO: 3
AUTORES: Carvalho, Teresa; Sousa Mendes, Andreia; Benedito, Luis; Gomes, Carolina; da Motta, Carolina;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: CLINICAL PSYCHOLOGY & PSYCHOTHERAPY, VOLUME: 31, NÚMERO: 3
3
TÃTULO: In Search of a More Balanced Engineering Curriculum: The Perspective of Students, Teachers, Alumni and Employers
AUTORES: Carla Ferreira; Bárbara Gabriel; Robertt Valente; António Andrade-Campos; João Dias-de-Oliveira; Victor Neto; Sandra Soares; Teresa Carvalho; Cláudia Figueiredo;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Trends in Higher Education, VOLUME: 3, NÚMERO: 1
AUTORES: Carla Ferreira; Bárbara Gabriel; Robertt Valente; António Andrade-Campos; João Dias-de-Oliveira; Victor Neto; Sandra Soares; Teresa Carvalho; Cláudia Figueiredo;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Trends in Higher Education, VOLUME: 3, NÚMERO: 1
4
TÃTULO: TRAVELLING DISCOURSES AND PRESSURES ON DOCTORAL EDUCATION: THE PORTUGUESE CASE
AUTORES: Sara Diogo; Sónia Cardoso; Teresa Carvalho; Thiago Freires;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: EDULEARN Proceedings - EDULEARN24 Proceedings
AUTORES: Sara Diogo; Sónia Cardoso; Teresa Carvalho; Thiago Freires;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: EDULEARN Proceedings - EDULEARN24 Proceedings
5
TÃTULO: ORGANISATIONAL STRUCTURES FOR DOCTORAL EDUCATION IN PORTUGAL: PREVALENCE, CHARACTERISTICS, AND ADAPTATION
AUTORES: Sónia Cardoso; Teresa Carvalho;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: EDULEARN Proceedings - EDULEARN24 Proceedings
AUTORES: Sónia Cardoso; Teresa Carvalho;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: EDULEARN Proceedings - EDULEARN24 Proceedings
6
TÃTULO: EUROPEAN UNIVERSITY ALLIANCES: A CASE STUDY OF PORTUGAL
AUTORES: Nino Gogadze; Estela Cunha; Joyce Aguiar; Teresa Carvalho;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: INTED Proceedings - INTED2024 Proceedings
AUTORES: Nino Gogadze; Estela Cunha; Joyce Aguiar; Teresa Carvalho;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: INTED Proceedings - INTED2024 Proceedings
7
TÃTULO: Internationalization of Portuguese Academia: the impact on academic engagement and collaboration with society
AUTORES: Anabela Queirós; Teresa Carvalho; Maria Manatos; Sara Diogo;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Higher Education, VOLUME: 87, NÚMERO: 6
AUTORES: Anabela Queirós; Teresa Carvalho; Maria Manatos; Sara Diogo;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Higher Education, VOLUME: 87, NÚMERO: 6
8
TÃTULO: The doctorate: From the Middle Ages to the research-based doctorate
AUTORES: Teresa Carvalho; Sónia Cardoso;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Handbook on Higher Education Management and Governance
AUTORES: Teresa Carvalho; Sónia Cardoso;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Handbook on Higher Education Management and Governance
INDEXADO EM: Scopus
9
TÃTULO: 'Men are from Mars, and Women are from Venus'? Doctoral Students' Perspectives on Doctoral Education
AUTORES: Sónia Cardoso; Teresa Carvalho;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: 6th International Conference on Gender Research, ICGR 2023 in Proceedings of the International Conference on Gender Research, VOLUME: 2023-April
AUTORES: Sónia Cardoso; Teresa Carvalho;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: 6th International Conference on Gender Research, ICGR 2023 in Proceedings of the International Conference on Gender Research, VOLUME: 2023-April
INDEXADO EM: Scopus
10
TÃTULO: The transformation of doctoral education: a systematic literature review
AUTORES: Cardoso, S; Santos, S; Diogo, S; Soares, D; Carvalho, T;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: HIGHER EDUCATION, VOLUME: 84, NÚMERO: 4
AUTORES: Cardoso, S; Santos, S; Diogo, S; Soares, D; Carvalho, T;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: HIGHER EDUCATION, VOLUME: 84, NÚMERO: 4