Susana Maria Almeida Pinto
AuthID: R-000-GXQ
1
TÃTULO: “Living, studying and researching in a different country is opening your mind to different perspectives”
AUTORES: Susana Pinto;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Internationalization of the Doctoral Experience
AUTORES: Susana Pinto;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Internationalization of the Doctoral Experience
2
TÃTULO: A paisagem linguística na formação docente: que possibilidades em contexto português? - The linguistic landscape in teacher education: which possibilities in the Portuguese context? - El paisaje lingüístico en la formación del profesorado: ¿qué posibilidades existen en el contexto portugués? - A paisagem linguística na formação docente: que possibilidades em contexto português? Full Text
AUTORES: Ana Isabel Andrade; Monica Lourenço; Susana Pinto;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Revista Iberoamericana de Educación, VOLUME: 96, NÚMERO: 1
AUTORES: Ana Isabel Andrade; Monica Lourenço; Susana Pinto;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Revista Iberoamericana de Educación, VOLUME: 96, NÚMERO: 1
3
TÃTULO: Educational Possibilities of Linguistic Landscapes Exploration in a Context of Pre-service Teacher Education
AUTORES: Andrade, AI; Martins, F; Pinto, S; Simões, AR;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Multilingual Education, VOLUME: 43
AUTORES: Andrade, AI; Martins, F; Pinto, S; Simões, AR;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Multilingual Education, VOLUME: 43
4
TÃTULO: International doctoral students' perspectives on the qualities of supervisors: Expectations for intercultural supervision in Portuguese higher education
AUTORES: Pinto, Susana;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: RESEARCH IN COMPARATIVE AND INTERNATIONAL EDUCATION, VOLUME: 19, NÚMERO: 1
AUTORES: Pinto, Susana;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: RESEARCH IN COMPARATIVE AND INTERNATIONAL EDUCATION, VOLUME: 19, NÚMERO: 1
5
TÃTULO: University of Aveiro, Portugal
AUTORES: Maria Helena Araújo e Sá; Nilza Costa; Diana Oliveira; Susana Pinto;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: The Experience of Examining the PhD: An International Comparative Study of Processes and Standards of Doctoral Examination
AUTORES: Maria Helena Araújo e Sá; Nilza Costa; Diana Oliveira; Susana Pinto;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: The Experience of Examining the PhD: An International Comparative Study of Processes and Standards of Doctoral Examination
6
TÃTULO: The role of languages in doctoral examination
AUTORES: Prue Holmes; Maria Helena Araújo e Sá; Susana Pinto;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: The Experience of Examining the PhD: An International Comparative Study of Processes and Standards of Doctoral Examination
AUTORES: Prue Holmes; Maria Helena Araújo e Sá; Susana Pinto;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: The Experience of Examining the PhD: An International Comparative Study of Processes and Standards of Doctoral Examination
7
TÃTULO: "Everything Is So Different ... ": African Students' Voices on the Challenges of Doing a PhD at a Portuguese University
AUTORES: Pinto, S;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: JOURNAL OF INTERNATIONAL STUDENTS, VOLUME: 11, NÚMERO: 4
AUTORES: Pinto, S;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: JOURNAL OF INTERNATIONAL STUDENTS, VOLUME: 11, NÚMERO: 4
INDEXADO EM: Scopus WOS
NO MEU: ORCID
8
TÃTULO: Research development in doctoral education: role of languages and cultures
AUTORES: Pinto, Susana;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: 7th International Conference on Higher Education Advances (HEAd) in 7TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON HIGHER EDUCATION ADVANCES (HEAD'21)
AUTORES: Pinto, Susana;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: 7th International Conference on Higher Education Advances (HEAd) in 7TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON HIGHER EDUCATION ADVANCES (HEAD'21)
9
TÃTULO: “Everything is so different...”. African students’ voices on the challenges of doing a PhD at a Portuguese university
AUTORES: Susana Pinto;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: Journal of International Students, VOLUME: 11, NÚMERO: 4
AUTORES: Susana Pinto;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: Journal of International Students, VOLUME: 11, NÚMERO: 4
10
TÃTULO: Researching across languages and cultures: a study with doctoral students and supervisors at a Portuguese University
AUTORES: Pinto, S; Araújo e Sá, MH;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: European Journal of Higher Education, VOLUME: 10, NÚMERO: 3
AUTORES: Pinto, S; Araújo e Sá, MH;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: European Journal of Higher Education, VOLUME: 10, NÚMERO: 3