Vitor Duarte Teodoro
AuthID: R-000-HN9
1
TÃTULO: Teaching Research Methodologies in Education: Teachers' Pedagogical Practices in Portugal
AUTORES: André Freitas; João Filipe Matos; João Piedade; Vitor Duarte Teodoro; Rosa Serradas Duarte;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Open Education Studies, VOLUME: 6, NÚMERO: 1
AUTORES: André Freitas; João Filipe Matos; João Piedade; Vitor Duarte Teodoro; Rosa Serradas Duarte;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Open Education Studies, VOLUME: 6, NÚMERO: 1
2
TÃTULO: PISA in media discourse: Prominence, tone, voices and meanings
AUTORES: Carita, A; Lopo, TT; Teodoro, VD;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: Critical Perspectives on PISA as a Means of Global Governance: Risks, Limitations, and Humanistic Alternatives
AUTORES: Carita, A; Lopo, TT; Teodoro, VD;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: Critical Perspectives on PISA as a Means of Global Governance: Risks, Limitations, and Humanistic Alternatives
INDEXADO EM: Scopus
NO MEU: ORCID
3
TÃTULO: Testing PISA tests: A study about how secondary and college students answer Pisa items in mathematics and science
AUTORES: Teodoro, VD; Rosa, V; Maia, JS; Mascarenhas, D;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: Critical Perspectives on PISA as a Means of Global Governance: Risks, Limitations, and Humanistic Alternatives
AUTORES: Teodoro, VD; Rosa, V; Maia, JS; Mascarenhas, D;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: Critical Perspectives on PISA as a Means of Global Governance: Risks, Limitations, and Humanistic Alternatives
INDEXADO EM: Scopus
NO MEU: ORCID
4
TÃTULO: Teacher Professional Development in STEM Education: An Integrated Approach with Real-World Scenarios in Portugal Full Text
AUTORES: Costa, Maria Cristina; Domingos, Antonio Manuel Dias; Teodoro, Vitor Duarte; Vinhas, Elia Maria Rodrigues Guedes;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: MATHEMATICS, VOLUME: 10, NÚMERO: 21
AUTORES: Costa, Maria Cristina; Domingos, Antonio Manuel Dias; Teodoro, Vitor Duarte; Vinhas, Elia Maria Rodrigues Guedes;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: MATHEMATICS, VOLUME: 10, NÚMERO: 21
5
TÃTULO: Comparative indices of the education quality from the opinions of teachers and principals in TALIS 2018
AUTORES: Sampaio Maia, Joao; Rosa, Vitor; Mascarenhas, Daniela; Teodoro, Vitor Duarte;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: COGENT EDUCATION, VOLUME: 9, NÚMERO: 1
AUTORES: Sampaio Maia, Joao; Rosa, Vitor; Mascarenhas, Daniela; Teodoro, Vitor Duarte;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: COGENT EDUCATION, VOLUME: 9, NÚMERO: 1
6
TÃTULO: Nota Introdutória Full Text
AUTORES: Elsa Estrela; Vítor Rosa; Vítor Duarte Teodoro;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: Revista Lusofona de Educacao, VOLUME: 56, NÚMERO: 56
AUTORES: Elsa Estrela; Vítor Rosa; Vítor Duarte Teodoro;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: Revista Lusofona de Educacao, VOLUME: 56, NÚMERO: 56
7
TÃTULO: Estudo correlacional entre os resultados globais dos domínios do PISA 2018 e os indicadores do TALIS 2018
AUTORES: Daniela Mascarenhas; João Sampaio Maia; Vitor Rosa; Vitor Duarte Teodoro;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: Revista Lusófona de Educação, NÚMERO: 56
AUTORES: Daniela Mascarenhas; João Sampaio Maia; Vitor Rosa; Vitor Duarte Teodoro;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: Revista Lusófona de Educação, NÚMERO: 56
8
TÃTULO: How PISA is present in the scientific production
AUTORES: Carlos Décio Cordeiro; Vítor Duarte Teodoro;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: Critical Perspectives on PISA as a Means of Global Governance
AUTORES: Carlos Décio Cordeiro; Vítor Duarte Teodoro;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: Critical Perspectives on PISA as a Means of Global Governance
9
TÃTULO: Testing PISA tests
AUTORES: Vítor Duarte Teodoro; Vítor Rosa; João Sampaio Maia; Daniela Mascarenhas;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: Critical Perspectives on PISA as a Means of Global Governance
AUTORES: Vítor Duarte Teodoro; Vítor Rosa; João Sampaio Maia; Daniela Mascarenhas;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: Critical Perspectives on PISA as a Means of Global Governance
10
TÃTULO: PISA in media discourse
AUTORES: Ana Carita; Teresa Teixeira Lopo; Vítor Duarte Teodoro;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: Critical Perspectives on PISA as a Means of Global Governance
AUTORES: Ana Carita; Teresa Teixeira Lopo; Vítor Duarte Teodoro;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: Critical Perspectives on PISA as a Means of Global Governance