Peter Hastie
AuthID: R-006-JBZ
1
TÃTULO: Dispositions for learning in Sport Education Questionnaire-(DFL-SE)
AUTORES: Bessa, C; Hastie, P; Rosado, A; Mesquita, I;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: Journal of Physical Education and Sport, VOLUME: 22, NÚMERO: 5
AUTORES: Bessa, C; Hastie, P; Rosado, A; Mesquita, I;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: Journal of Physical Education and Sport, VOLUME: 22, NÚMERO: 5
INDEXADO EM: Scopus
2
TÃTULO: Differences between sport education and traditional teaching in developing students’ engagement and responsibility
AUTORES: Bessa, C; Hastie, P; Rosado, A; Mesquita, I;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: Journal of Physical Education and Sport, VOLUME: 20, NÚMERO: 6
AUTORES: Bessa, C; Hastie, P; Rosado, A; Mesquita, I;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: Journal of Physical Education and Sport, VOLUME: 20, NÚMERO: 6
INDEXADO EM: Scopus
3
TÃTULO: Effects of situational constraints on students' game-play development over three consecutive Sport Education seasons of invasion games Full Text
AUTORES: Claudio Filipe G Guerreiro Farias; Stephen Harvey; Peter Andrew Hastie; Isabel Maria R Ribeiro Mesquita;
PUBLICAÇÃO: 2019, FONTE: PHYSICAL EDUCATION AND SPORT PEDAGOGY, VOLUME: 24, NÚMERO: 3
AUTORES: Claudio Filipe G Guerreiro Farias; Stephen Harvey; Peter Andrew Hastie; Isabel Maria R Ribeiro Mesquita;
PUBLICAÇÃO: 2019, FONTE: PHYSICAL EDUCATION AND SPORT PEDAGOGY, VOLUME: 24, NÚMERO: 3
INDEXADO EM: Scopus WOS
4
TÃTULO: The long-term development of volleyball game play performance using Sport Education and the Step-Game-Approach model
AUTORES: Rui Araujo; Peter Hastie; Keith R Lohse; Cristiana Bessa; Isabel Mesquita;
PUBLICAÇÃO: 2019, FONTE: EUROPEAN PHYSICAL EDUCATION REVIEW, VOLUME: 25, NÚMERO: 2
AUTORES: Rui Araujo; Peter Hastie; Keith R Lohse; Cristiana Bessa; Isabel Mesquita;
PUBLICAÇÃO: 2019, FONTE: EUROPEAN PHYSICAL EDUCATION REVIEW, VOLUME: 25, NÚMERO: 2
INDEXADO EM: WOS
5
TÃTULO: Student game-play performance in invasion games following three consecutive hybrid Sport Education seasons
AUTORES: Claudio Farias; Isabel Mesquita; Peter Andrew Hastie;
PUBLICAÇÃO: 2019, FONTE: EUROPEAN PHYSICAL EDUCATION REVIEW, VOLUME: 25, NÚMERO: 3
AUTORES: Claudio Farias; Isabel Mesquita; Peter Andrew Hastie;
PUBLICAÇÃO: 2019, FONTE: EUROPEAN PHYSICAL EDUCATION REVIEW, VOLUME: 25, NÚMERO: 3
INDEXADO EM: Scopus WOS
6
TÃTULO: Mediating Peer Teaching for Learning Games: An Action Research Intervention Across Three Consecutive Sport Education Seasons
AUTORES: Claudio Farias; Isabel Mesquita; Peter A Hastie; Toni O'Donovan;
PUBLICAÇÃO: 2018, FONTE: RESEARCH QUARTERLY FOR EXERCISE AND SPORT, VOLUME: 89, NÚMERO: 1
AUTORES: Claudio Farias; Isabel Mesquita; Peter A Hastie; Toni O'Donovan;
PUBLICAÇÃO: 2018, FONTE: RESEARCH QUARTERLY FOR EXERCISE AND SPORT, VOLUME: 89, NÚMERO: 1
INDEXADO EM: Scopus WOS
7
TÃTULO: Scaffolding student-coaches' instructional leadership toward student-centred peer interactions: A yearlong action-research intervention in sport education
AUTORES: Claudio Farias; Peter Andrew Hastie; Isabel Mesquita;
PUBLICAÇÃO: 2018, FONTE: EUROPEAN PHYSICAL EDUCATION REVIEW, VOLUME: 24, NÚMERO: 3
AUTORES: Claudio Farias; Peter Andrew Hastie; Isabel Mesquita;
PUBLICAÇÃO: 2018, FONTE: EUROPEAN PHYSICAL EDUCATION REVIEW, VOLUME: 24, NÚMERO: 3
INDEXADO EM: Scopus WOS
8
TÃTULO: Towards a more equitable and inclusive learning environment in Sport Education: results of an action research-based intervention
AUTORES: Claudio Farias; Peter Andrew Hastie; Isabel Mesquita;
PUBLICAÇÃO: 2017, FONTE: SPORT EDUCATION AND SOCIETY, VOLUME: 22, NÚMERO: 4
AUTORES: Claudio Farias; Peter Andrew Hastie; Isabel Mesquita;
PUBLICAÇÃO: 2017, FONTE: SPORT EDUCATION AND SOCIETY, VOLUME: 22, NÚMERO: 4
INDEXADO EM: WOS
9
TÃTULO: The evolution of student-coach's pedagogical content knowledge in a combined use of sport education and the step-game-approach model
AUTORES: Rui Manuel F Flores Araujo; Peter Andrew Hastie; Cristiana Helena D B de Assuncao Bessa Pereira; Isabel Maria R Ribeiro Mesquita;
PUBLICAÇÃO: 2017, FONTE: PHYSICAL EDUCATION AND SPORT PEDAGOGY, VOLUME: 22, NÚMERO: 5
AUTORES: Rui Manuel F Flores Araujo; Peter Andrew Hastie; Cristiana Helena D B de Assuncao Bessa Pereira; Isabel Maria R Ribeiro Mesquita;
PUBLICAÇÃO: 2017, FONTE: PHYSICAL EDUCATION AND SPORT PEDAGOGY, VOLUME: 22, NÚMERO: 5
INDEXADO EM: WOS
10
TÃTULO: A Comparative Study of Students' Track and Field Technical Performance in Sport Education and in a Direct Instruction Approach Full Text
AUTORES: Jose Pereira; Peter Hastie; Rui Araujo; Claudio Farias; Ramiro Rolim; Isabel Mesquita;
PUBLICAÇÃO: 2015, FONTE: JOURNAL OF SPORTS SCIENCE AND MEDICINE, VOLUME: 14, NÚMERO: 1
AUTORES: Jose Pereira; Peter Hastie; Rui Araujo; Claudio Farias; Ramiro Rolim; Isabel Mesquita;
PUBLICAÇÃO: 2015, FONTE: JOURNAL OF SPORTS SCIENCE AND MEDICINE, VOLUME: 14, NÚMERO: 1
INDEXADO EM: WOS