Alison Laurie Neilson
AuthID: R-000-SET
1
TÃTULO: Citizen Children Raising Their Voices and Striving to Save the Planet … and Themselves
AUTORES: Clementina Rios; Alison Neilson; Isabel Menezes;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: International Perspectives on Educating for Democracy in Early Childhood: Recognizing Young Children as Citizens
AUTORES: Clementina Rios; Alison Neilson; Isabel Menezes;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: International Perspectives on Educating for Democracy in Early Childhood: Recognizing Young Children as Citizens
2
TÃTULO: Collaborative Commentary
AUTORES: Stacy Lee DeZutter; Julianne Coleman; Noah Hichenberg; Isabel Menezes; Alison Neilson; Clementina Rios; Cynthia Szymanski Sunal; Alyssa Whitford;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: International Perspectives on Educating for Democracy in Early Childhood
AUTORES: Stacy Lee DeZutter; Julianne Coleman; Noah Hichenberg; Isabel Menezes; Alison Neilson; Clementina Rios; Cynthia Szymanski Sunal; Alyssa Whitford;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: International Perspectives on Educating for Democracy in Early Childhood
3
TÃTULO: Visões de educadoras de educação ambiental para o desenvolvimento sustentável: Entre o empoderamento e a orientação de crianças e jovens Full Text
AUTORES: Isabel Menezes; Clementina Rios; Alison Neilson;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Revista Portuguesa de Educação, VOLUME: 36, NÚMERO: 1
AUTORES: Isabel Menezes; Clementina Rios; Alison Neilson;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Revista Portuguesa de Educação, VOLUME: 36, NÚMERO: 1
4
TÃTULO: Visions of Environmental Education Educators for Sustainable Development: Between Empowerment and Guidance of Children and Youth [Visões de educadoras de educação ambiental para o desenvolvimento sustentável: Entre o empoderamento e a orientação de crianças e jovens] [Visiones de Educadoras de Educación Ambiental para el Desarrollo Sostenible: Entre el Empoderamiento y la Orientación de Niños, Niñas y Jóvenes]
AUTORES: Rios, C; Neilson, A; Menezes, I;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Revista Portuguesa de Educacao, VOLUME: 36, NÚMERO: 1
AUTORES: Rios, C; Neilson, A; Menezes, I;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Revista Portuguesa de Educacao, VOLUME: 36, NÚMERO: 1
INDEXADO EM: Scopus
NO MEU: ORCID
5
TÃTULO: Collaborative Commentary: How Do Children Think About and Enact Citizenship?
AUTORES: Stacy Lee DeZutter; Julianne Coleman; Noah Hichenberg; Isabel Menezes; Alison Neilson; Clementina Rios; Cynthia Szymanski Sunal; Alyssa Whitford;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: International Perspectives on Educating for Democracy in Early Childhood: Recognizing Young Children as Citizens
AUTORES: Stacy Lee DeZutter; Julianne Coleman; Noah Hichenberg; Isabel Menezes; Alison Neilson; Clementina Rios; Cynthia Szymanski Sunal; Alyssa Whitford;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: International Perspectives on Educating for Democracy in Early Childhood: Recognizing Young Children as Citizens
INDEXADO EM: Scopus
NO MEU: ORCID
6
TÃTULO: Exploring the use of a visual model: Are we dancing together?
AUTORES: Neilson, AL;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: Arts and Mindfulness Education for Human Flourishing
AUTORES: Neilson, AL;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: Arts and Mindfulness Education for Human Flourishing
7
TÃTULO: Land for Life in Brazil: Conservation and People
AUTORES: Carlos A M Gonzaga; Patrícia Denkewicz; Alison Laurie Neilson; Rui Pedro Julião;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: World Sustainability Series
AUTORES: Carlos A M Gonzaga; Patrícia Denkewicz; Alison Laurie Neilson; Rui Pedro Julião;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: World Sustainability Series
8
TÃTULO: Ocean Literacies: Splashing Around on the Beach or Venturing into the Dark Abyssal Sea
AUTORES: Alison Laurie Neilson; Eunice Castro Seixas;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: World Sustainability Series
AUTORES: Alison Laurie Neilson; Eunice Castro Seixas;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: World Sustainability Series
9
TÃTULO: “Vamos fazer-nos ouvir”. ativismo climático de crianças na floresta local
AUTORES: Clementina Rios; Alison Laurie Neilson; Isabel Menezes;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: Educação, Sociedade & Culturas, NÚMERO: 62
AUTORES: Clementina Rios; Alison Laurie Neilson; Isabel Menezes;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: Educação, Sociedade & Culturas, NÚMERO: 62
10
TÃTULO: COVID-19 and the desire of children to return to nature: Emotions in the face of environmental and intergenerational injustices
AUTORES: Rios, C; Neilson, AL; Menezes, I;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: JOURNAL OF ENVIRONMENTAL EDUCATION
AUTORES: Rios, C; Neilson, AL; Menezes, I;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: JOURNAL OF ENVIRONMENTAL EDUCATION