2
TÍTULO: Emotional Dysregulation Mediates the Association Between Unsupportive Maternal Socialization Strategies of Overjoy and Psychopathological Symptoms in Adolescent Boys but not Girls  Full Text
AUTORES: Azevedo, Marcia S.; Ferreira, Tiago B.; Martins, Eva C.; Meira, Liliana;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: CHILD PSYCHIATRY & HUMAN DEVELOPMENT, VOLUME: 54, NÚMERO: 6
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef: 1
NO MEU: ORCID
3
TÍTULO: Assessing hot and cool executive functions in preschoolers: affective flexibility predicts emotion regulation  Full Text
AUTORES: Martins, EC; Marcus, O; Leal, J; Visu Petra, L;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: EARLY CHILD DEVELOPMENT AND CARE, VOLUME: 190, NÚMERO: 11
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef: 9
NO MEU: ORCID
5
TÍTULO: On the importance of being flexible: early interrelations between affective flexibility, executive functions and anxiety symptoms in preschoolers  Full Text
AUTORES: Mărcuș, O; Martins, EC; Sassu, R; Visu Petra, L;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: Early Child Development and Care, VOLUME: 192, NÚMERO: 6
INDEXADO EM: Scopus CrossRef: 3
NO MEU: ORCID
6
TÍTULO: On the importance of being flexible: early interrelations between affective flexibility, executive functions and anxiety symptoms in preschoolers  Full Text
AUTORES: Oana Marcus; Eva Costa Martins; Raluca Sassu; Laura Visu Petra;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: EARLY CHILD DEVELOPMENT AND CARE
INDEXADO EM: WOS
7
TÍTULO: What you morph is not what you get: Subjective and neural responses to facial expressions of emotion depend on perceived intensity/arousal (not on amount of morphing)
AUTORES: Fernando Ferreira-Santos; Mariana R Pereira; Tiago O Paiva; Pedro R Almeida; Eva C Martins; Michelle de Haan; Torsten Baldeweg; Fernando Barbosa;
PUBLICAÇÃO: 2020
INDEXADO EM: CrossRef
NO MEU: ORCID
8
TÍTULO: Newly Synthesized Oxygenated Xanthones as Potential P-Glycoprotein Activators: In Vitro, Ex Vivo, and In Silico Studies  Full Text
AUTORES: Eva Martins; Vera Silva; Agostinho Lemos; Andreia Palmeira ; Ploenthip Puthongking; Emilia Sousa ; Carolina Rocha Pereira; Carolina I Ghanem; Helena Carmo ; Fernando Remiao ; Renata Silva;
PUBLICAÇÃO: 2019, FONTE: MOLECULES, VOLUME: 24, NÚMERO: 4
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef: 1
9
TÍTULO: Relations Between Theory of Mind and Academic School Readiness: The Moderating Role of Child Gender  Full Text
AUTORES: Martins, C; Barreto, AL; Baptista, J; Osorio, A; Martins, EC; Verissimo, M;
PUBLICAÇÃO: 2019, FONTE: MERRILL-PALMER QUARTERLY-JOURNAL OF DEVELOPMENTAL PSYCHOLOGY, VOLUME: 65, NÚMERO: 1
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef: 2
NO MEU: ORCID
10
TÍTULO: Empirically supported interventions in psychology: contributions of Research Domain Criteria  Full Text
AUTORES: Pasion, R; Martins, EC; Barbosa, F;
PUBLICAÇÃO: 2019, FONTE: PSICOLOGIA-REFLEXAO E CRITICA, VOLUME: 32, NÚMERO: 1
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef: 2
NO MEU: ORCID
Página 1 de 3. Total de resultados: 30.