Filomena Augusta da Silva Antas Parada
AuthID: R-000-57S
1
TÃTULO: Real-Time Processes of Career Goal Construction: A Case Study Approach with Implications for the Development of Adolescents’ Identity Full Text
AUTORES: Filomena Parada; Katariina Salmela Aro;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: Identity, VOLUME: 22, NÚMERO: 1
AUTORES: Filomena Parada; Katariina Salmela Aro;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: Identity, VOLUME: 22, NÚMERO: 1
2
TÃTULO: The Transition to Adulthood for Individuals With Intellectual Disability: A Joint Project. A Joint Project
AUTORES: Curle, D; El Bouhali, A; Zhu, M; Marshall, S; Murray, J; Parada, F; Stainton, T; Wall, J; Wu, S; Young, RA;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: Young Adult Development at the School-to-Work Transition: International Pathways and Processes
AUTORES: Curle, D; El Bouhali, A; Zhu, M; Marshall, S; Murray, J; Parada, F; Stainton, T; Wall, J; Wu, S; Young, RA;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: Young Adult Development at the School-to-Work Transition: International Pathways and Processes
3
TÃTULO: Putting the Goal Back into Grit: Academic Goal Commitment, Grit, and Academic Achievement Full Text
AUTORES: Xin Tang; Ming Te Wang; Filomena Parada; Katariina Salmela Aro;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: Journal of Youth and Adolescence, VOLUME: 50, NÚMERO: 3
AUTORES: Xin Tang; Ming Te Wang; Filomena Parada; Katariina Salmela Aro;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: Journal of Youth and Adolescence, VOLUME: 50, NÚMERO: 3
4
TÃTULO: Youth Work Transitions in the South of Europe. Pathways, Priorities, and Expectations
AUTORES: Filomena Parada;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: Young Adult Development at the School-to-Work Transition
AUTORES: Filomena Parada;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: Young Adult Development at the School-to-Work Transition
5
TÃTULO: The transition to adulthood of young adults with IDD: Parents' joint projects Full Text
AUTORES: Young, RA; Marshall, SK; Stainton, T; Wall, JM; Curle, D; Zhu, M; Munro, D; Murray, J; El Bouhali, A; Parada, F; Zaidman Zait, A;
PUBLICAÇÃO: 2018, FONTE: JOURNAL OF APPLIED RESEARCH IN INTELLECTUAL DISABILITIES, VOLUME: 31, NÚMERO: S2
AUTORES: Young, RA; Marshall, SK; Stainton, T; Wall, JM; Curle, D; Zhu, M; Munro, D; Murray, J; El Bouhali, A; Parada, F; Zaidman Zait, A;
PUBLICAÇÃO: 2018, FONTE: JOURNAL OF APPLIED RESEARCH IN INTELLECTUAL DISABILITIES, VOLUME: 31, NÚMERO: S2
6
TÃTULO: Transition to Adulthood as a Joint Parent-Youth Project for Young Persons With Intellectual and Developmental Disabilities
AUTORES: Marshall, SK; Stainton, T; Wall, JM; Zhu, M; Murray, J; Wu, SW; El Bouhali, A; Parada, F; Zaidman Zait, A; Young, RA;
PUBLICAÇÃO: 2018, FONTE: INTELLECTUAL AND DEVELOPMENTAL DISABILITIES, VOLUME: 56, NÚMERO: 4
AUTORES: Marshall, SK; Stainton, T; Wall, JM; Zhu, M; Murray, J; Wu, SW; El Bouhali, A; Parada, F; Zaidman Zait, A; Young, RA;
PUBLICAÇÃO: 2018, FONTE: INTELLECTUAL AND DEVELOPMENTAL DISABILITIES, VOLUME: 56, NÚMERO: 4
7
TÃTULO: Using Contextual Action Theory for conceptualization and research on adolescent development
AUTORES: Filomena Parada; Richard A Young;
PUBLICAÇÃO: 2018, FONTE: Reframing Adolescent Research
AUTORES: Filomena Parada; Richard A Young;
PUBLICAÇÃO: 2018, FONTE: Reframing Adolescent Research
8
TÃTULO: Understanding Goal-Directed Action in Emerging Adulthood: Conceptualization and Method
AUTORES: Jessie M Wall; Ada K Law; Ma Zhu; David Munro; Filomena Parada; Richard A Young;
PUBLICAÇÃO: 2016, FONTE: EMERGING ADULTHOOD, VOLUME: 4, NÚMERO: 1
AUTORES: Jessie M Wall; Ada K Law; Ma Zhu; David Munro; Filomena Parada; Richard A Young;
PUBLICAÇÃO: 2016, FONTE: EMERGING ADULTHOOD, VOLUME: 4, NÚMERO: 1
9
TÃTULO: Transition to adulthood as a peer project
AUTORES: Richard A Young; Sheila K Marshall; Leah J Wilson; Amy R Green; Laura Klubben; Filomena Parada; Emily L Polak; Krista Socholotiuk; Ma Zhu;
PUBLICAÇÃO: 2015, FONTE: Emerging Adulthood, VOLUME: 3, NÚMERO: 3
AUTORES: Richard A Young; Sheila K Marshall; Leah J Wilson; Amy R Green; Laura Klubben; Filomena Parada; Emily L Polak; Krista Socholotiuk; Ma Zhu;
PUBLICAÇÃO: 2015, FONTE: Emerging Adulthood, VOLUME: 3, NÚMERO: 3
10
TÃTULO: Formação para profissionais EFA: balanço de uma experiência de intervenção (e) pedagógica
AUTORES: Filomena Parada; Isabel Gomes; Joaquim L Coimbra; Isabel Menezes;
PUBLICAÇÃO: 2010
AUTORES: Filomena Parada; Isabel Gomes; Joaquim L Coimbra; Isabel Menezes;
PUBLICAÇÃO: 2010
INDEXADO EM: Handle