Rui Daniel Gaspar Neto Biscaia
AuthID: R-001-PRM
1
TÃTULO: Neural correlates of fanhood: the role of fan identity and team brand strength
AUTORES: Cayolla, Ricardo; Biscaia, Rui; Baumeister, Roy F.; Chan, Hang Yee; Duarte, Isabel C.; Castelo Branco, Miguel;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: FRONTIERS IN HUMAN NEUROSCIENCE, VOLUME: 17
AUTORES: Cayolla, Ricardo; Biscaia, Rui; Baumeister, Roy F.; Chan, Hang Yee; Duarte, Isabel C.; Castelo Branco, Miguel;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: FRONTIERS IN HUMAN NEUROSCIENCE, VOLUME: 17
2
TÃTULO: Airline environmental sustainability actions and CSR impact on customer behavior
AUTORES: Galhoz, Ines; Ramos, Ricardo Filipe; Biscaia, Rui;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: RESEARCH IN TRANSPORTATION BUSINESS AND MANAGEMENT, VOLUME: 53
AUTORES: Galhoz, Ines; Ramos, Ricardo Filipe; Biscaia, Rui;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: RESEARCH IN TRANSPORTATION BUSINESS AND MANAGEMENT, VOLUME: 53
3
TÃTULO: Fan Engagement Behavior: Validation of a Theory-Based Scale
AUTORES: Masayuki Yoshida; Rui Biscaia; Sebastian Uhrich; Brian S Gordon; Marcel Huettermann; Makoto Nakazawa;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Journal of Sport Management, VOLUME: 38, NÚMERO: 2
AUTORES: Masayuki Yoshida; Rui Biscaia; Sebastian Uhrich; Brian S Gordon; Marcel Huettermann; Makoto Nakazawa;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Journal of Sport Management, VOLUME: 38, NÚMERO: 2
4
TÃTULO: Measuring Green Practices in Sport: Development and Validation of a Scale
AUTORES: Guillermo Morán Gámez; Antonio Fernández Martínez; Rui Biscaia; Román Nuviala;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Sustainability (Switzerland), VOLUME: 16, NÚMERO: 2
AUTORES: Guillermo Morán Gámez; Antonio Fernández Martínez; Rui Biscaia; Román Nuviala;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Sustainability (Switzerland), VOLUME: 16, NÚMERO: 2
INDEXADO EM: Scopus
NO MEU: ORCID
5
TÃTULO: Athletes as destination ambassadors: understanding the role of athlete attachment and sport involvement on country-of-origin’s image and intention to visit
AUTORES: Christopher Hautbois; Rui Biscaia; Mathieu Djaballah;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Leisure Studies
AUTORES: Christopher Hautbois; Rui Biscaia; Mathieu Djaballah;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Leisure Studies
6
TÃTULO: Measuring Green Practices in Sport: Development and Validation of a Scale
AUTORES: Guillermo Morán-Gámez; Antonio Fernández-Martínez; Rui Biscaia; Román Nuviala;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Sustainability, VOLUME: 16, NÚMERO: 2
AUTORES: Guillermo Morán-Gámez; Antonio Fernández-Martínez; Rui Biscaia; Román Nuviala;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Sustainability, VOLUME: 16, NÚMERO: 2
7
TÃTULO: A multidimensional scale for assessing sport fan well-being: an examination in the context of professional baseball
AUTORES: Toshio Kumai; Masayuki Yoshida; Yuhei Inoue; Brian S Gordon; Rui Biscaia;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Managing Sport and Leisure
AUTORES: Toshio Kumai; Masayuki Yoshida; Yuhei Inoue; Brian S Gordon; Rui Biscaia;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Managing Sport and Leisure
8
TÃTULO: Service Quality in Spectator Sports: A Review and Research Agenda Full Text
AUTORES: Biscaia, Rui; Ramos, Ricardo Filipe; Yoshida, Masayuki; Kim, Yukyoum;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: INTERNATIONAL JOURNAL OF CONSUMER STUDIES, VOLUME: 48, NÚMERO: 6
AUTORES: Biscaia, Rui; Ramos, Ricardo Filipe; Yoshida, Masayuki; Kim, Yukyoum;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: INTERNATIONAL JOURNAL OF CONSUMER STUDIES, VOLUME: 48, NÚMERO: 6
9
TÃTULO: Exploring the evolution of suggested improvements to pro-environmental sustainability initiatives: empirical evidence from a professional sport team
AUTORES: Ricardo Cayolla; Timothy Kellison; Brian P McCullough; Rui Biscaia; Marco Escadas; Teresa Santos;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Journal of Strategic Marketing
AUTORES: Ricardo Cayolla; Timothy Kellison; Brian P McCullough; Rui Biscaia; Marco Escadas; Teresa Santos;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Journal of Strategic Marketing
10
TÃTULO: Fans' perceptions of pro-environmental sustainability initiatives in sport and triple bottom line benefits
AUTORES: Cayolla, Ricardo Roseira; Escadas, Marco; Biscaia, Rui; Kellison, Timothy; Quintela, Joana A. A.; Santos, Teresa;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: INTERNATIONAL JOURNAL OF SPORTS MARKETING & SPONSORSHIP, VOLUME: 24, NÚMERO: 2
AUTORES: Cayolla, Ricardo Roseira; Escadas, Marco; Biscaia, Rui; Kellison, Timothy; Quintela, Joana A. A.; Santos, Teresa;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: INTERNATIONAL JOURNAL OF SPORTS MARKETING & SPONSORSHIP, VOLUME: 24, NÚMERO: 2