Tulio N. Bittencourt
AuthID: R-00H-G80
1
TÃTULO: Multiscale fatigue modelling for riveted railway bridges: A case study for real damage validation
AUTORES: Teixeira, Ritermayer; Horas, Claudio S.; De Jesus, Abilio M. P. ; Calcada, Rui; Bittencourt, Tulio N.;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: ENGINEERING FAILURE ANALYSIS, VOLUME: 165
AUTORES: Teixeira, Ritermayer; Horas, Claudio S.; De Jesus, Abilio M. P. ; Calcada, Rui; Bittencourt, Tulio N.;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: ENGINEERING FAILURE ANALYSIS, VOLUME: 165
2
TÃTULO: Drive-by damage detection methodology for high-speed railway bridges using sparse autoencoders
AUTORES: de Souza, Edson Florentino; Braganca, Cassio; Ribeiro, Diogo; Bittencourt, Tulio Nogueira; Carvalho, Hermes;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: RAILWAY ENGINEERING SCIENCE
AUTORES: de Souza, Edson Florentino; Braganca, Cassio; Ribeiro, Diogo; Bittencourt, Tulio Nogueira; Carvalho, Hermes;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: RAILWAY ENGINEERING SCIENCE
INDEXADO EM: Scopus WOS
3
TÃTULO: Feasibility of Applying Mel-Frequency Cepstral Coefficients in a Drive-by Damage Detection Methodology for High-Speed Railway Bridges Full Text
AUTORES: de Souza, Edson Florentino; Bittencourt, Tulio Nogueira; Ribeiro, Diogo; Carvalho, Hermes;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: SUSTAINABILITY, VOLUME: 14, NÚMERO: 20
AUTORES: de Souza, Edson Florentino; Bittencourt, Tulio Nogueira; Ribeiro, Diogo; Carvalho, Hermes;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: SUSTAINABILITY, VOLUME: 14, NÚMERO: 20
INDEXADO EM: Scopus WOS
4
TÃTULO: Running safety evaluation of a train moving over a high-speed railway viaduct under different track conditions Full Text
AUTORES: Peixer, MA; Montenegro, PA ; Carvalho, H; Ribeiro, D; Bittencourt, TN; Calcada, R ;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: ENGINEERING FAILURE ANALYSIS, VOLUME: 121
AUTORES: Peixer, MA; Montenegro, PA ; Carvalho, H; Ribeiro, D; Bittencourt, TN; Calcada, R ;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: ENGINEERING FAILURE ANALYSIS, VOLUME: 121
5
TÃTULO: Validation of a vertical train-track-bridge dynamic interaction model based on limited experimental data
AUTORES: Melo, LRT; Ribeiro, D; Calcada, R ; Bittencourt, TN;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: STRUCTURE AND INFRASTRUCTURE ENGINEERING, VOLUME: 16, NÚMERO: 1
AUTORES: Melo, LRT; Ribeiro, D; Calcada, R ; Bittencourt, TN;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: STRUCTURE AND INFRASTRUCTURE ENGINEERING, VOLUME: 16, NÚMERO: 1
6
TÃTULO: Influence of the Double Composite Action Solution in the Behavior of a High-Speed Railway Viaduct
AUTORES: Marco Antonio P M Peixer Miguel de Antonio; Hermes Carvalho; Pedro Aires Montenegro ; José António Correia ; Tulio Nogueira Bittencourt; Rui Artur B Bartolo Calcada ; Tong Guo;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: JOURNAL OF BRIDGE ENGINEERING, VOLUME: 25, NÚMERO: 7
AUTORES: Marco Antonio P M Peixer Miguel de Antonio; Hermes Carvalho; Pedro Aires Montenegro ; José António Correia ; Tulio Nogueira Bittencourt; Rui Artur B Bartolo Calcada ; Tong Guo;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: JOURNAL OF BRIDGE ENGINEERING, VOLUME: 25, NÚMERO: 7
7
TÃTULO: Dynamic Response of a Railway Bridge to Heavy Axle-Load Trains Considering Vehicle-Bridge Interaction
AUTORES: Ladislao R T Ticona Melo; Tulio N Bittencourt; Diogo Ribeiro; Rui Calcada ;
PUBLICAÇÃO: 2018, FONTE: INTERNATIONAL JOURNAL OF STRUCTURAL STABILITY AND DYNAMICS, VOLUME: 18, NÚMERO: 1
AUTORES: Ladislao R T Ticona Melo; Tulio N Bittencourt; Diogo Ribeiro; Rui Calcada ;
PUBLICAÇÃO: 2018, FONTE: INTERNATIONAL JOURNAL OF STRUCTURAL STABILITY AND DYNAMICS, VOLUME: 18, NÚMERO: 1