Helena Isabel da Silva Reis
AuthID: R-001-RDH
1
TÃTULO: Enhancing Autism Therapy through Smart Tangible-Based Digital Storytelling: Co-Design of Activities and Feasibility Study
AUTORES: Guneysu, Arzu; Reis, Helena; Kuoppamaki, Sanna; Sylla, Cristina;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: 23rd Annual ACM Interaction Design and Children Conference (IDC) - Inclusive Happiness in PROCEEDINGS OF ACM INTERACTION DESIGN AND CHILDREN CONFERENCE, IDC 2024
AUTORES: Guneysu, Arzu; Reis, Helena; Kuoppamaki, Sanna; Sylla, Cristina;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: 23rd Annual ACM Interaction Design and Children Conference (IDC) - Inclusive Happiness in PROCEEDINGS OF ACM INTERACTION DESIGN AND CHILDREN CONFERENCE, IDC 2024
2
TÃTULO: Dietary Factors Impact Developmental Trajectories in Young Autistic Children
AUTORES: Acosta, Alexander; Khokhlovich, Edward; Reis, Helena; Vyshedskiy, Andrey;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: JOURNAL OF AUTISM AND DEVELOPMENTAL DISORDERS
AUTORES: Acosta, Alexander; Khokhlovich, Edward; Reis, Helena; Vyshedskiy, Andrey;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: JOURNAL OF AUTISM AND DEVELOPMENTAL DISORDERS
3
TÃTULO: Routine-based interview in early intervention: professionals' perspectives Full Text
AUTORES: Pereira, Ana Paula S.; Jurdi, Andrea; Silva Reis, Helena Isabel; Sousa, Andreia;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: SUPPORT FOR LEARNING, VOLUME: 37, NÚMERO: 3
AUTORES: Pereira, Ana Paula S.; Jurdi, Andrea; Silva Reis, Helena Isabel; Sousa, Andreia;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: SUPPORT FOR LEARNING, VOLUME: 37, NÚMERO: 3
4
TÃTULO: O processamento sensorial e a sua relação com o desempenho escolar
AUTORES: Helena Reis; Andreia Simão Henriques; Cláudia Sofia Góis Ribeiro Silva;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: Revista Portuguesa de Educação, VOLUME: 35, NÚMERO: 1
AUTORES: Helena Reis; Andreia Simão Henriques; Cláudia Sofia Góis Ribeiro Silva;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: Revista Portuguesa de Educação, VOLUME: 35, NÚMERO: 1
5
TÃTULO: Regul-A: A Technological Application for Sensory Regulation of Children with Autism Spectrum Disorder in the Home Context
AUTORES: Reis, H; Eusebio, I; Sousa, M; Ferreira, M; Pereira, R; Dias, S; Reis, CI;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: INTERNATIONAL JOURNAL OF ENVIRONMENTAL RESEARCH AND PUBLIC HEALTH, VOLUME: 18, NÚMERO: 19
AUTORES: Reis, H; Eusebio, I; Sousa, M; Ferreira, M; Pereira, R; Dias, S; Reis, CI;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: INTERNATIONAL JOURNAL OF ENVIRONMENTAL RESEARCH AND PUBLIC HEALTH, VOLUME: 18, NÚMERO: 19
6
TÃTULO: Evaluate and Intervene in Sensory Processing Disorders by Occupational Therapists in Early Intervention Teams of the North of Portugal
AUTORES: Aline Patriota Araújo; Ana Paula da Silva Pereira; Helena I.S Reis;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: Journal of Intellectual Disability - Diagnosis and Treatment, VOLUME: 9, NÚMERO: 6
AUTORES: Aline Patriota Araújo; Ana Paula da Silva Pereira; Helena I.S Reis;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: Journal of Intellectual Disability - Diagnosis and Treatment, VOLUME: 9, NÚMERO: 6
7
TÃTULO: A complementaridade de pais e de profissionais na avaliação em Intervenção Precoce Full Text
AUTORES: Ana Paula Da Silva Pereira; Andréa Perosa Saigh Jurdi; Helena Isabel Silva Reis;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: Educação, VOLUME: 43, NÚMERO: 1
AUTORES: Ana Paula Da Silva Pereira; Andréa Perosa Saigh Jurdi; Helena Isabel Silva Reis;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: Educação, VOLUME: 43, NÚMERO: 1
8
TÃTULO: Equivalencia semántica, conceptual, experiencial e idiomática de la medida de procesamiento sensorial para preescolares
AUTORES: Helena SILVA REIS; Maria Dulce GOMES; Maria dos Anjos DIXE;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: Siglo Cero Revista Española sobre Discapacidad Intelectual, VOLUME: 50, NÚMERO: 4
AUTORES: Helena SILVA REIS; Maria Dulce GOMES; Maria dos Anjos DIXE;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: Siglo Cero Revista Española sobre Discapacidad Intelectual, VOLUME: 50, NÚMERO: 4
9
TÃTULO: Behaviour and Social Skills in Children Aged 3-5: Relationship with Sensory Processing
AUTORES: Margarida Isabel Araújo Oliveira; Helena Isabel Da Silva Reis;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: Journal of Psychology and Psychotherapy Research, VOLUME: 7
AUTORES: Margarida Isabel Araújo Oliveira; Helena Isabel Da Silva Reis;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: Journal of Psychology and Psychotherapy Research, VOLUME: 7
10
TÃTULO: A complementaridade de pais e de profissionais na avaliação em intervenção precoce. The complementarity of parents and professionals in early intervention assessment
AUTORES: Ana P d S Pereira; Andrea Jurdi; Helena Reis;
PUBLICAÇÃO: 2020
AUTORES: Ana P d S Pereira; Andrea Jurdi; Helena Reis;
PUBLICAÇÃO: 2020
INDEXADO EM: Handle