Medéia Veríssimo Silva de Araújo
AuthID: R-00J-FR3
1
TÃTULO: Residents' perceptions of negative tourism impacts and mitigation strategies: the case of Porto
AUTORES: Stevic, Ivana; Rodrigues, Vitor; Breda, Zelia; Verissimo, Medeia; da Silva, Ana Margarida Ferreira; da Costa, Carlos Manuel Martins;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: INTERNATIONAL JOURNAL OF TOURISM CITIES
AUTORES: Stevic, Ivana; Rodrigues, Vitor; Breda, Zelia; Verissimo, Medeia; da Silva, Ana Margarida Ferreira; da Costa, Carlos Manuel Martins;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: INTERNATIONAL JOURNAL OF TOURISM CITIES
2
TÃTULO: Tourism and Hospitality Internships in Higher Education: A Competency-Based Framework
AUTORES: Joana Quintela; Marília Durão; Medéia Veríssimo; Jorge Marques;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Springer International Handbooks of Education, VOLUME: Part F3475
AUTORES: Joana Quintela; Marília Durão; Medéia Veríssimo; Jorge Marques;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Springer International Handbooks of Education, VOLUME: Part F3475
3
TÃTULO: A roadmap to interdisciplinary project-based learning
AUTORES: Joana A Quintela; Marília Durão; Medéia Veríssimo;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: International Case Studies in Innovation and Entrepreneurship in Tourism
AUTORES: Joana A Quintela; Marília Durão; Medéia Veríssimo;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: International Case Studies in Innovation and Entrepreneurship in Tourism
4
TÃTULO: Social Media Research in the Hotel Industry: A Bibliometric Analysis
AUTORES: Durão, M; Veríssimo, M; Moraes, M;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Tourism, Hospitality and Event Management, VOLUME: Part F275
AUTORES: Durão, M; Veríssimo, M; Moraes, M;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Tourism, Hospitality and Event Management, VOLUME: Part F275
5
TÃTULO: Digital Communication Strategy and Tourism: Examining Spanish Media Coverage About Portugal as a Tourist Destination
AUTORES: Medéia Veríssimo; Juliana Lobo; Ángela Hernández;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: International Confer-ence on Tourism, Technology and Systems, ICOTTS 2022 in Smart Innovation, Systems and Technologies, VOLUME: 345
AUTORES: Medéia Veríssimo; Juliana Lobo; Ángela Hernández;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: International Confer-ence on Tourism, Technology and Systems, ICOTTS 2022 in Smart Innovation, Systems and Technologies, VOLUME: 345
6
TÃTULO: Co-creating Experiences in Cultural Events: The Case of Three Portuguese Festivals
AUTORES: Paulo Teixeira Costa; Rui Carvalho; Medéia Veríssimo; Carlos Costa;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: International Conference on Tourism Research, VOLUME: 6, NÚMERO: 1
AUTORES: Paulo Teixeira Costa; Rui Carvalho; Medéia Veríssimo; Carlos Costa;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: International Conference on Tourism Research, VOLUME: 6, NÚMERO: 1
7
TÃTULO: Limits of Acceptable Change (LAC) for Tourism Development in the Historic Centre of Porto (Portugal)
AUTORES: Jordão, AC; Breda, Z; Veríssimo, M; Stevic, I; Costa, C;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: Mediterranean Protected Areas in the Era of Overtourism: Challenges and Solutions
AUTORES: Jordão, AC; Breda, Z; Veríssimo, M; Stevic, I; Costa, C;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: Mediterranean Protected Areas in the Era of Overtourism: Challenges and Solutions
8
TÃTULO: How can gamification contribute to achieve SDGs? Exploring the opportunities and challenges of ecogamification for tourism
AUTORES: Viviane Silva Souza; Susana Regina B D Bacelar de Vasconcelos Marques; Medeia Verissimo;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: JOURNAL OF HOSPITALITY AND TOURISM TECHNOLOGY, VOLUME: 11, NÚMERO: 2
AUTORES: Viviane Silva Souza; Susana Regina B D Bacelar de Vasconcelos Marques; Medeia Verissimo;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: JOURNAL OF HOSPITALITY AND TOURISM TECHNOLOGY, VOLUME: 11, NÚMERO: 2
INDEXADO EM: Scopus WOS
NO MEU: ORCID
9
TÃTULO: Overtourism and tourismphobia. A systematic literature review
AUTORES: Medéia Veríssimo; Michelle Moraes ; Zélia Breda; Alan Guizi; Carlos Costa;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: Tourism, VOLUME: 68, NÚMERO: 2
AUTORES: Medéia Veríssimo; Michelle Moraes ; Zélia Breda; Alan Guizi; Carlos Costa;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: Tourism, VOLUME: 68, NÚMERO: 2
10
TÃTULO: The Sea by Tradition. From the Slogan to the Brand – Exploring a Successful Case of Territorial Strategy Anchored in the Sea and Tourism
AUTORES: Paulo Teixeira Costa; Medéia Veríssimo;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: Managing, Marketing, and Maintaining Maritime and Coastal Tourism - Advances in Hospitality, Tourism, and the Services Industry
AUTORES: Paulo Teixeira Costa; Medéia Veríssimo;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: Managing, Marketing, and Maintaining Maritime and Coastal Tourism - Advances in Hospitality, Tourism, and the Services Industry