Isabel Maria Cabrita dos Reis Pires Pereira
AuthID: R-000-69S
1
TÃTULO: First Mathematics Education laboratory in Higher Education in Portugal: stories built with words
AUTORES: Américo Junior Nunes da Silva; Isabel Cabrita; Isabel Piteira Vale;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Revista Internacional de Pesquisa em Educação Matemática, VOLUME: 14, NÚMERO: 2
AUTORES: Américo Junior Nunes da Silva; Isabel Cabrita; Isabel Piteira Vale;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Revista Internacional de Pesquisa em Educação Matemática, VOLUME: 14, NÚMERO: 2
2
TÃTULO: Laboratório de Educação Matemática na Universidade do Estado da Bahia, Brasil: reflexos na formação de futuros professores de Matemática
AUTORES: Américo Junior Nunes da Silva; Isabel Maria Cabrita dos Reis Pires Pereira;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Revista Baiana de Educação Matemática, VOLUME: 5, NÚMERO: 1
AUTORES: Américo Junior Nunes da Silva; Isabel Maria Cabrita dos Reis Pires Pereira;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Revista Baiana de Educação Matemática, VOLUME: 5, NÚMERO: 1
3
TÃTULO: Multiple Case Studies About Robotics in Compulsory Education. A Contribution to Changing Policies in Four European Countries
AUTORES: Maria José Loureiro; Cecília Vieira Guerra; Isabel Cabrita; Filipe T Moreira;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: Handbook of Research on Global Education and the Impact of Institutional Policies on Educational Technologies - Advances in Educational Technologies and Instructional Design
AUTORES: Maria José Loureiro; Cecília Vieira Guerra; Isabel Cabrita; Filipe T Moreira;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: Handbook of Research on Global Education and the Impact of Institutional Policies on Educational Technologies - Advances in Educational Technologies and Instructional Design
4
TÃTULO: Mobile Learning, Aprendizagem Ativa e Competências Matemáticas:. uma análise da literatura no período de 2012 a 2021
AUTORES: Hugo Dantas; Isabel Cabrita;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: Educação Matemática em Revista, VOLUME: 27, NÚMERO: 74
AUTORES: Hugo Dantas; Isabel Cabrita;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: Educação Matemática em Revista, VOLUME: 27, NÚMERO: 74
5
TÃTULO: Teachers' training handbook: tangible programming and inclusion in educational context
AUTORES: Maria J Loureiro; Cecília Guerra; Isabel Cabrita; Filipe T Moreira; Daniel Gonçalves; João Queiroz;
PUBLICAÇÃO: 2020
AUTORES: Maria J Loureiro; Cecília Guerra; Isabel Cabrita; Filipe T Moreira; Daniel Gonçalves; João Queiroz;
PUBLICAÇÃO: 2020
INDEXADO EM: Handle
NO MEU: ORCID
6
TÃTULO: Programação tangível e a promoção do Pensamento Computacional: propostas didáticas desenvolvidas no projeto TangIn
AUTORES: Filipe T Moreira; Isabel Cabrita; Maria J Loureiro; Cecília Guerra;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: Medi@ções, VOLUME: 8, NÚMERO: 2
AUTORES: Filipe T Moreira; Isabel Cabrita; Maria J Loureiro; Cecília Guerra;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: Medi@ções, VOLUME: 8, NÚMERO: 2
INDEXADO EM: Handle
7
TÃTULO: Get out inside: programming toys 2.0 to escape the island
AUTORES: Elisabete Cunha; Isabel Cabrita; Lina Fonseca;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: Research on Outdoor STEM Education in the digiTal Age. Proceedings of the ROSETA Online Conference in June 2020
AUTORES: Elisabete Cunha; Isabel Cabrita; Lina Fonseca;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: Research on Outdoor STEM Education in the digiTal Age. Proceedings of the ROSETA Online Conference in June 2020
INDEXADO EM: Handle
8
TÃTULO: Creativity Enhanced by Technological Mediation in Exploratory Mathematical Contexts
AUTORES: Coelho, A; Cabrita, I;
PUBLICAÇÃO: 2018, FONTE: 2nd International Conference on Smart Learning Ecosystems and Regional Developments (SLERD) in CITIZEN, TERRITORY AND TECHNOLOGIES: SMART LEARNING CONTEXTS AND PRACTICES, VOLUME: 80
AUTORES: Coelho, A; Cabrita, I;
PUBLICAÇÃO: 2018, FONTE: 2nd International Conference on Smart Learning Ecosystems and Regional Developments (SLERD) in CITIZEN, TERRITORY AND TECHNOLOGIES: SMART LEARNING CONTEXTS AND PRACTICES, VOLUME: 80
9
TÃTULO: Didática da matemática em cursos de formação de educadores e professores Full Text
AUTORES: Isabel Cabrita;
PUBLICAÇÃO: 2018, FONTE: Cadernos de Pesquisa, VOLUME: 48, NÚMERO: 168
AUTORES: Isabel Cabrita;
PUBLICAÇÃO: 2018, FONTE: Cadernos de Pesquisa, VOLUME: 48, NÚMERO: 168
10
TÃTULO: Didática da matemática na formação profissionalizante de Educadores de Infância e de Professores dos anos iniciais de escolaridade em Portugal (pós)Bolonha
AUTORES: Isabel Cabrita;
PUBLICAÇÃO: 2018, FONTE: VIII Congreso Iberoamericano de Educación Matemática. Libro de actas
AUTORES: Isabel Cabrita;
PUBLICAÇÃO: 2018, FONTE: VIII Congreso Iberoamericano de Educación Matemática. Libro de actas
INDEXADO EM: Handle
NO MEU: ORCID