Pedro Miguel Martins Encarnação
AuthID: R-002-10K
1
TÃTULO: The potential of robotics for the development and wellbeing of children with disabilities as we see it
AUTORES: van den Heuvel, Renee; Jansens, Rianne; Littler, Brenda; Huijnen, Claire; Di Nuovo, Alessandro; Bonarini, Andrea; Desideri, Lorenzo; Encarnacao, Pedro; Lekova, Anna; de Witte, Luc;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: TECHNOLOGY AND DISABILITY, VOLUME: 34, NÚMERO: 1
AUTORES: van den Heuvel, Renee; Jansens, Rianne; Littler, Brenda; Huijnen, Claire; Di Nuovo, Alessandro; Bonarini, Andrea; Desideri, Lorenzo; Encarnacao, Pedro; Lekova, Anna; de Witte, Luc;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: TECHNOLOGY AND DISABILITY, VOLUME: 34, NÚMERO: 1
2
TÃTULO: Robotic and Virtual Reality Technologies for Children with Disabilities and Older Adults
AUTORES: Samaddar, Sanjit; Desideri, Lorenzo; Encarnacao, Pedro; Gollasch, David; Petrie, Helen; Weber, Gerhard;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: Joint Conference on 18th International Conference on Computers Helping People with Special Needs (ICCHP) / Meeting of the Association-for-the-Advancement-of-Assistive-Technology-in-Europe (ICCHP-AAATE) in COMPUTERS HELPING PEOPLE WITH SPECIAL NEEDS, ICCHP-AAATE 2022, PT II, VOLUME: 13342 LNCS
AUTORES: Samaddar, Sanjit; Desideri, Lorenzo; Encarnacao, Pedro; Gollasch, David; Petrie, Helen; Weber, Gerhard;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: Joint Conference on 18th International Conference on Computers Helping People with Special Needs (ICCHP) / Meeting of the Association-for-the-Advancement-of-Assistive-Technology-in-Europe (ICCHP-AAATE) in COMPUTERS HELPING PEOPLE WITH SPECIAL NEEDS, ICCHP-AAATE 2022, PT II, VOLUME: 13342 LNCS
3
TÃTULO: Play for disabled Children in Taiwan and Hong Kong: parent perspectives
AUTORES: Angharad E Beckett; Pedro Encarnação; Chun-Yu Chiu; Simon T.M Ng;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: Journal of Disability Studies in Education, VOLUME: 1, NÚMERO: 1-2
AUTORES: Angharad E Beckett; Pedro Encarnação; Chun-Yu Chiu; Simon T.M Ng;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: Journal of Disability Studies in Education, VOLUME: 1, NÚMERO: 1-2
4
TÃTULO: Assistive Technologies. Principles and Practice
AUTORES: Albert M Cook; Janice Miller Polgar; Pedro Encarnação;
PUBLICAÇÃO: 2020
AUTORES: Albert M Cook; Janice Miller Polgar; Pedro Encarnação;
PUBLICAÇÃO: 2020
INDEXADO EM: Openlibrary
NO MEU: ORCID
5
TÃTULO: Will artificial intelligence be a blessing or concern in assistive robots for play?
AUTORES: Adams, K; Encarnação, P; Rios Rincón, AM; Cook, AM;
PUBLICAÇÃO: 2018, FONTE: Journal of Human Growth and Development, VOLUME: 28, NÚMERO: 2
AUTORES: Adams, K; Encarnação, P; Rios Rincón, AM; Cook, AM;
PUBLICAÇÃO: 2018, FONTE: Journal of Human Growth and Development, VOLUME: 28, NÚMERO: 2
6
TÃTULO: Methodology: the survey aimed at assessing the children with disabilities play needs from the perspective of parents and children
AUTORES: Encarnação, P;
PUBLICAÇÃO: 2018, FONTE: Users’ Needs Report on Play for Children with Disabilities: Parents’ and children’s views
AUTORES: Encarnação, P;
PUBLICAÇÃO: 2018, FONTE: Users’ Needs Report on Play for Children with Disabilities: Parents’ and children’s views
7
TÃTULO: “LUDI. Play for children with disabilities”
AUTORES: Encarnação, P; Saridaki, M;
PUBLICAÇÃO: 2018, FONTE: Users’ Needs Report on Play for Children with Disabilities: Parents’ and children’s views
AUTORES: Encarnação, P; Saridaki, M;
PUBLICAÇÃO: 2018, FONTE: Users’ Needs Report on Play for Children with Disabilities: Parents’ and children’s views
8
TÃTULO: 6 What assistive technologies exist to enable participation in play?
AUTORES: Pedro Encarnação; Rianne Jansens;
PUBLICAÇÃO: 2018, FONTE: Guidelines for supporting children with disabilities' play
AUTORES: Pedro Encarnação; Rianne Jansens;
PUBLICAÇÃO: 2018, FONTE: Guidelines for supporting children with disabilities' play
9
TÃTULO: 10 Take home messages
AUTORES: Pedro Encarnação; Sylvie Ray-Kaeser; Nicole Bianquin; Serenella Besio;
PUBLICAÇÃO: 2018, FONTE: Guidelines for supporting children with disabilities' play
AUTORES: Pedro Encarnação; Sylvie Ray-Kaeser; Nicole Bianquin; Serenella Besio;
PUBLICAÇÃO: 2018, FONTE: Guidelines for supporting children with disabilities' play
10
TÃTULO: Guidelines for supporting children with disabilities' play. Methodologies, tools, and contexts
AUTORES: Pedro Encarnação; Sylvie Ray-Kaeser; Nicole Bianquin;
PUBLICAÇÃO: 2018
AUTORES: Pedro Encarnação; Sylvie Ray-Kaeser; Nicole Bianquin;
PUBLICAÇÃO: 2018