1
TÍTULO: Ontology engineering step in design science research methodology: a technique to gather and reuse knowledge  Full Text
AUTORES: Lukasz Ostrowski; Markus Helfert; Nelson Gama;
PUBLICAÇÃO: 2014, FONTE: BEHAVIOUR & INFORMATION TECHNOLOGY, VOLUME: 33, NÚMERO: 5
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef
2
TÍTULO: ITIL Metamodel
AUTORES: Nelson Gama; Marco Vicente; Miguel Mira da Silva;
PUBLICAÇÃO: 2014, FONTE: 12th International Conference on Service-Oriented Computing (ICSOC) in SERVICE-ORIENTED COMPUTING, ICSOC 2014, VOLUME: 8831
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef
3
TÍTULO: A business motivation model for it service management
AUTORES: Vicente, M; Gama, N; Miguel Mira da Silva ;
PUBLICAÇÃO: 2014, FONTE: International Journal of Information System Modeling and Design, VOLUME: 5, NÚMERO: 1
INDEXADO EM: Scopus CrossRef
4
TÍTULO: IT Services Reference Catalog
AUTORES: Nelson Gama; Maria do Mar Rosa; Miguel Mira da Silva ;
PUBLICAÇÃO: 2013, FONTE: 13th IFIP/IEEE International Symposium on Integrated Network Management (IM) in 2013 IFIP/IEEE INTERNATIONAL SYMPOSIUM ON INTEGRATED NETWORK MANAGEMENT (IM 2013)
INDEXADO EM: Scopus WOS
5
TÍTULO: Using ArchiMate and TOGAF to Understand the Enterprise Architecture and ITIL Relationship
AUTORES: Marco Vicente; Nelson Gama; Miguel Mira da Silva ;
PUBLICAÇÃO: 2013, FONTE: 25th International Conference on Advanced Information Systems Engineering (CAiSE) in ADVANCED INFORMATION SYSTEMS ENGINEERING WORKSHOPS (CAISE), VOLUME: 148
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef
6
TÍTULO: Modeling ITIL Business Motivation Model in ArchiMate
AUTORES: Marco Vicente; Nelson gama; Miguel Mira da Silva ;
PUBLICAÇÃO: 2013, FONTE: 4th International Conferences on Exploring Service Science in EXPLORING SERVICES SCIENCE, IESS 2013, VOLUME: 143
INDEXADO EM: WOS CrossRef
7
TÍTULO: A Method for Identifying IT Services Using Incidents
AUTORES: Maria do Mar Rosa; Nelson Gama; Miguel Mira da Silva ;
PUBLICAÇÃO: 2012, FONTE: 8th International Conference on the Quality of Information and Communications Technology (QUATIC) in 2012 EIGHTH INTERNATIONAL CONFERENCE ON THE QUALITY OF INFORMATION AND COMMUNICATIONS TECHNOLOGY (QUATIC 2012)
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef
8
TÍTULO: Using People CMM for Dealing with Resistance on Implementing ITIL
AUTORES: Raul Nunes da Silva; Miguel Mira da Silva ; Nelson Gama;
PUBLICAÇÃO: 2010, FONTE: International Conference on ENTERprize Information Systems in ENTERPRISE INFORMATION SYSTEMS PT II, VOLUME: 110, NÚMERO: PART 2
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef
9
TÍTULO: Innovation scorecard: A balanced scorecard for measuring the value added by innovation
AUTORES: Nelson Gama; Miguel Mira da Silva ; Jose Ataide;
PUBLICAÇÃO: 2007, FONTE: 3rd International Conference on Digital Enterprise Technology in DIGITAL ENTERPRISE TECHNOLOGY: PERSPECTIVES AND FUTURE CHALLENGES
INDEXADO EM: WOS CrossRef
10
TÍTULO: Intangible assets of information systems
AUTORES: Nelson Pinheiro da Gama; Miguel Mira da Silva ;
PUBLICAÇÃO: 2006, FONTE: 1st Iberian Conference on Information Systems and Technologies in ACTAS DA 1A CONFERENCIA IBERICA DE SISTEMAS E TECNOLOGIAS DE INFORMACAO, VOL I, VOLUME: 1
INDEXADO EM: Scopus WOS