Lénia Sofia de Almeida Carvalhais
AuthID: R-000-931
1
TÃTULO: Social Educators' initial and in-service training: community projects as promoters of professional development
AUTORES: Borges, Germano; Carvalhais, Lenia;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: SOCIAL WORK EDUCATION
AUTORES: Borges, Germano; Carvalhais, Lenia;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: SOCIAL WORK EDUCATION
2
TÃTULO: Digital Teacher Training in the Portuguese National Plan for Digital Development at Schools: A Case Study
AUTORES: Carvalhais, Lenia; Azevedo, Paula;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: TECHNOLOGY KNOWLEDGE AND LEARNING
AUTORES: Carvalhais, Lenia; Azevedo, Paula;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: TECHNOLOGY KNOWLEDGE AND LEARNING
3
TÃTULO: Editorial: Language across neurodevelopmental disorders
AUTORES: Filipe, Marisa G.; Carvalhais, Lenia; Abbeduto, Leonard; Frota, Sonia;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: FRONTIERS IN PSYCHOLOGY, VOLUME: 13
AUTORES: Filipe, Marisa G.; Carvalhais, Lenia; Abbeduto, Leonard; Frota, Sonia;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: FRONTIERS IN PSYCHOLOGY, VOLUME: 13
4
TÃTULO: Training, Recruitment, and Supervision of Personnel in Residential Care centres: An Exploratory Study
AUTORES: Carvalhais, Lenia; Formosinho, Maria;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: RESIDENTIAL TREATMENT FOR CHILDREN & YOUTH
AUTORES: Carvalhais, Lenia; Formosinho, Maria;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: RESIDENTIAL TREATMENT FOR CHILDREN & YOUTH
5
TÃTULO: Person-Centred Planning in Centres of Activities for Inclusion
AUTORES: Carvalhais, Lenia; Fernandes, Ana Rita; Almeida, Ligia;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: SOCIAL INCLUSION, VOLUME: 11, NÚMERO: 4
AUTORES: Carvalhais, Lenia; Fernandes, Ana Rita; Almeida, Ligia;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: SOCIAL INCLUSION, VOLUME: 11, NÚMERO: 4
6
TÃTULO: Promotion of Psychological Well-Being and Life Satisfaction in Pre-Adolescents Through Mindfulness Amidst COVID-19
AUTORES: Sofia Magalhães; Lénia Carvalhais; Patrícia Oliveira; Cátia Francisco; Cristina Mourisco; Teresa Leal; Teresa Limpo;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Mindfulness, VOLUME: 15, NÚMERO: 1
AUTORES: Sofia Magalhães; Lénia Carvalhais; Patrícia Oliveira; Cátia Francisco; Cristina Mourisco; Teresa Leal; Teresa Limpo;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Mindfulness, VOLUME: 15, NÚMERO: 1
7
TÃTULO: Promotion of Psychological Well-Being and Life Satisfaction in Pre-Adolescents Through Mindfulness Amidst COVID-19
AUTORES: Magalhaes, Sofia; Carvalhais, Lenia; Oliveira, Patricia; Francisco, Catia; Mourisco, Cristina; Leal, Teresa; Limpo, Teresa;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: MINDFULNESS
AUTORES: Magalhaes, Sofia; Carvalhais, Lenia; Oliveira, Patricia; Francisco, Catia; Mourisco, Cristina; Leal, Teresa; Limpo, Teresa;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: MINDFULNESS
INDEXADO EM: WOS
NO MEU: ORCID
8
TÃTULO: Online Versus Classroom Teaching: Impact on Teacher and Student Relationship Quality and Quality of Life
AUTORES: Vagos, P; Carvalhais, L;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: FRONTIERS IN PSYCHOLOGY, VOLUME: 13
AUTORES: Vagos, P; Carvalhais, L;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: FRONTIERS IN PSYCHOLOGY, VOLUME: 13
9
TÃTULO: The Contribution of Word-, Sentence-, and Discourse-Level Abilities on Writing Performance: A 3-Year Longitudinal Study
AUTORES: Carvalhais, L; Limpo, T; Pereira, LA;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: FRONTIERS IN PSYCHOLOGY, VOLUME: 12
AUTORES: Carvalhais, L; Limpo, T; Pereira, LA;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: FRONTIERS IN PSYCHOLOGY, VOLUME: 12
10
TÃTULO: Portuguese spelling in primary grades: complexity, length and lexicality effects Full Text
AUTORES: Ana Mesquita; Lenia Carvalhais; Teresa Limpo; Sao Luis Castro ;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: READING AND WRITING, VOLUME: 33, NÚMERO: 5
AUTORES: Ana Mesquita; Lenia Carvalhais; Teresa Limpo; Sao Luis Castro ;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: READING AND WRITING, VOLUME: 33, NÚMERO: 5