Manuel João Tavares Mendes da Costa
AuthID: R-000-A55
1
TÃTULO: Partners in academic endeavour: Characterising student engagement across internationally excellent medical schools Full Text
AUTORES: Freitas, Flavia; Leedham Green, Kathleen E.; Smith, Susan F.; Costa, Manuel Joao;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: MEDICAL TEACHER
AUTORES: Freitas, Flavia; Leedham Green, Kathleen E.; Smith, Susan F.; Costa, Manuel Joao;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: MEDICAL TEACHER
INDEXADO EM: Scopus WOS
2
TÃTULO: Self-regulated learning processes across different physiotherapy clinical procedural skills and time intervals: A SRL microanalysis study Full Text
AUTORES: Cecilio Fernandes, Dario; Medina Ramirez, Raquel; Sandars, John; Costa, Manuel Joao;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: MEDICAL TEACHER
AUTORES: Cecilio Fernandes, Dario; Medina Ramirez, Raquel; Sandars, John; Costa, Manuel Joao;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: MEDICAL TEACHER
INDEXADO EM: Scopus WOS
3
TÃTULO: Faster, higher, stronger - together? A bibliometric analysis of author distribution in top medical education journals
AUTORES: Wondimagegn, Dawit; Whitehead, Cynthia Ruth; Cartmill, Carrie; Rodrigues, Eloy; Correia, Antonia; Lins, Tiago Salessi; Costa, Manuel Joao;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: BMJ GLOBAL HEALTH, VOLUME: 8, NÚMERO: 6
AUTORES: Wondimagegn, Dawit; Whitehead, Cynthia Ruth; Cartmill, Carrie; Rodrigues, Eloy; Correia, Antonia; Lins, Tiago Salessi; Costa, Manuel Joao;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: BMJ GLOBAL HEALTH, VOLUME: 8, NÚMERO: 6
INDEXADO EM: Scopus WOS
4
TÃTULO: Communication skills preparedness for practice: Is there a key ingredient in undergraduate curricula design? Full Text
AUTORES: Moura, Diana; Costa, Manuel Joao; Pereira, Ana Telma; Macedo, Antonio; Figueiredo Braga, Margarida ;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: PATIENT EDUCATION AND COUNSELING, VOLUME: 105, NÚMERO: 3
AUTORES: Moura, Diana; Costa, Manuel Joao; Pereira, Ana Telma; Macedo, Antonio; Figueiredo Braga, Margarida ;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: PATIENT EDUCATION AND COUNSELING, VOLUME: 105, NÚMERO: 3
5
TÃTULO: Designing a National Curriculum to Advance Surgical Oncology in Mozambique: A Delphi Consensus Study Full Text
AUTORES: Morais, A; Simao, M; Cossa, M; Come, J; Selemane, C; Tivane, A; Tulsidas, S; Lorenzoni, C; Rodrigues, J; Antunes, L; Brito, D; Costa, MJ; Sidat, M; Martins, MDO; Santos, LL;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: JOURNAL OF SURGICAL EDUCATION, VOLUME: 78, NÚMERO: 1
AUTORES: Morais, A; Simao, M; Cossa, M; Come, J; Selemane, C; Tivane, A; Tulsidas, S; Lorenzoni, C; Rodrigues, J; Antunes, L; Brito, D; Costa, MJ; Sidat, M; Martins, MDO; Santos, LL;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: JOURNAL OF SURGICAL EDUCATION, VOLUME: 78, NÚMERO: 1
6
TÃTULO: Constructing online concept maps in CMap Cloud collaboratively: Connecting pathways in case scenarios Full Text
AUTORES: Gabriel G Gerber Hornink; Manuel Joao Costa;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: BIOCHEMISTRY AND MOLECULAR BIOLOGY EDUCATION
AUTORES: Gabriel G Gerber Hornink; Manuel Joao Costa;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: BIOCHEMISTRY AND MOLECULAR BIOLOGY EDUCATION
INDEXADO EM: Scopus WOS
7
TÃTULO: Going virtual and going wide: comparing Team-Based Learning in-class versus online and across disciplines Full Text
AUTORES: Silva, ECE; Lino Neto, T; Ribeiro, E; Rocha, M; Costa, MJ;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: EDUCATION AND INFORMATION TECHNOLOGIES, VOLUME: 27, NÚMERO: 2
AUTORES: Silva, ECE; Lino Neto, T; Ribeiro, E; Rocha, M; Costa, MJ;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: EDUCATION AND INFORMATION TECHNOLOGIES, VOLUME: 27, NÚMERO: 2
8
TÃTULO: Self-regulated learning microanalysis for the study of the performance of clinical examinations by physiotherapy students
AUTORES: Medina Ramírez, RI; Álamo Arce, DD; Rodriguez Castro, F; Cecilio Fernandes, D; Sandars, J; Costa, MJ;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: BMC Medical Education, VOLUME: 20, NÚMERO: 1
AUTORES: Medina Ramírez, RI; Álamo Arce, DD; Rodriguez Castro, F; Cecilio Fernandes, D; Sandars, J; Costa, MJ;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: BMC Medical Education, VOLUME: 20, NÚMERO: 1
9
TÃTULO: Virtual protein quantification laboratory enhancing online teaching
AUTORES: Hornink, GG; Costa, MJ;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: BIOCHEMISTRY AND MOLECULAR BIOLOGY EDUCATION, VOLUME: 48, NÚMERO: 6
AUTORES: Hornink, GG; Costa, MJ;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: BIOCHEMISTRY AND MOLECULAR BIOLOGY EDUCATION, VOLUME: 48, NÚMERO: 6
10
TÃTULO: Medical students’ empathy and attitudes towards professionalism: Relationship with personality, specialty preference and medical programme
AUTORES: O’Tuathaigh, CMP; Idris, AN; Duggan, E; Costa, P; Costa, MJ;
PUBLICAÇÃO: 2019, FONTE: PLoS ONE, VOLUME: 14, NÚMERO: 5
AUTORES: O’Tuathaigh, CMP; Idris, AN; Duggan, E; Costa, P; Costa, MJ;
PUBLICAÇÃO: 2019, FONTE: PLoS ONE, VOLUME: 14, NÚMERO: 5