Maria Altina da Silva Ramos
AuthID: R-000-AHH
1
TÃTULO: Combination of digital technologies and active methodologies for historical learning Full Text
AUTORES: Graca, Vania; Sole, Gloria; Ramos, Altina;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: REVISTA ELECTRONICA INTERUNIVERSITARIA DE FORMACION DEL PROFESORADO, VOLUME: 26, NÚMERO: 2
AUTORES: Graca, Vania; Sole, Gloria; Ramos, Altina;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: REVISTA ELECTRONICA INTERUNIVERSITARIA DE FORMACION DEL PROFESORADO, VOLUME: 26, NÚMERO: 2
INDEXADO EM: WOS
2
TÃTULO: Technology and methodology: the "MADE BY THEM TO THEM" approach in early childhood Full Text
AUTORES: Quadros Flores, Paula; Goncalves, Daniela; Ramos, Altina;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: DIGITAL EDUCATION REVIEW, NÚMERO: 41
AUTORES: Quadros Flores, Paula; Goncalves, Daniela; Ramos, Altina;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: DIGITAL EDUCATION REVIEW, NÚMERO: 41
INDEXADO EM: WOS
3
TÃTULO: Technology and methodology: The “MADE by THEM to THEM” approach in early childhood
AUTORES: Quadros Flores, P; Gonçalves, DR; Ramos, A;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: Digital Education Review, NÚMERO: 41
AUTORES: Quadros Flores, P; Gonçalves, DR; Ramos, A;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: Digital Education Review, NÚMERO: 41
4
TÃTULO: Ensino de literatura no nível médio. uma revisão sistemática
AUTORES: Nataniel Mendes; Márcia Manir Miguel Feitosa; Maria Altina da Silva Ramos;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: Revista e-Curriculum, VOLUME: 20, NÚMERO: 2
AUTORES: Nataniel Mendes; Márcia Manir Miguel Feitosa; Maria Altina da Silva Ramos;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: Revista e-Curriculum, VOLUME: 20, NÚMERO: 2
5
TÃTULO: Fresno test to measure evidence-based practice knowledge and skills for Portuguese undergraduate nursing students: A translation and adaptation study Full Text
AUTORES: Cardoso, D; Couto, F; Cardoso, AF; Loucano, C; Rodrigues, M; Pereira, R; Parola, V ; Coelho, A ; Ferraz, L; Pinto, D; Ramis, MA; Apostolo, J;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: NURSE EDUCATION TODAY, VOLUME: 97
AUTORES: Cardoso, D; Couto, F; Cardoso, AF; Loucano, C; Rodrigues, M; Pereira, R; Parola, V ; Coelho, A ; Ferraz, L; Pinto, D; Ramis, MA; Apostolo, J;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: NURSE EDUCATION TODAY, VOLUME: 97
6
TÃTULO: Nursing educators' and undergraduate nursing students' beliefs and perceptions on evidence-based practice, evidence implementation, organizational readiness and culture: An exploratory cross-sectional study Full Text
AUTORES: Cardoso, D; Rodrigues, M; Pereira, R; Parola, V ; Coelho, A ; Ferraz, L; Cardoso, ML; Ramis, MA; Apostolo, J ;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: NURSE EDUCATION IN PRACTICE, VOLUME: 54
AUTORES: Cardoso, D; Rodrigues, M; Pereira, R; Parola, V ; Coelho, A ; Ferraz, L; Cardoso, ML; Ramis, MA; Apostolo, J ;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: NURSE EDUCATION IN PRACTICE, VOLUME: 54
7
TÃTULO: ICT in the initial training of educators and teachers Full Text
AUTORES: Graca, VG; Quadros Flores, PM; Raposo Rivas, M; Ramos, MA;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: REVISTA LATINOAMERICANA DE TECNOLOGIA EDUCATIVA-RELATEC, VOLUME: 20, NÚMERO: 1
AUTORES: Graca, VG; Quadros Flores, PM; Raposo Rivas, M; Ramos, MA;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: REVISTA LATINOAMERICANA DE TECNOLOGIA EDUCATIVA-RELATEC, VOLUME: 20, NÚMERO: 1
INDEXADO EM: WOS
8
TÃTULO: Análisis del uso de la cultura maker en contextos educativos. una revisión sistemática de la literatura
AUTORES: Adriana Alves Aleixo; Bento Silva; Maria Altina Silva Ramos;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: Educatio Siglo XXI, VOLUME: 39, NÚMERO: 2
AUTORES: Adriana Alves Aleixo; Bento Silva; Maria Altina Silva Ramos;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: Educatio Siglo XXI, VOLUME: 39, NÚMERO: 2
9
TÃTULO: As TIC na formação inicial de educadores e professores
AUTORES: Vânia Gabriela Graça; Paula Maria Quadros-Flores; Manuela Raposo-Rivas; Maria Altina Ramos;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: Revista Latinoamericana de Tecnología Educativa - RELATEC, VOLUME: 20, NÚMERO: 1
AUTORES: Vânia Gabriela Graça; Paula Maria Quadros-Flores; Manuela Raposo-Rivas; Maria Altina Ramos;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: Revista Latinoamericana de Tecnología Educativa - RELATEC, VOLUME: 20, NÚMERO: 1
10
TÃTULO: A integração de tecnologias digitais na formação profissional docente: uma nova profissionalidade docente
AUTORES: Vânia Dias Graça; Paula Alves Quadros-Flores; Maria Altina Silva Ramos;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: Proceedings INNODOCT/20. International Conference on Innovation, Documentation and Education
AUTORES: Vânia Dias Graça; Paula Alves Quadros-Flores; Maria Altina Silva Ramos;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: Proceedings INNODOCT/20. International Conference on Innovation, Documentation and Education