Maria Manuela Martins Alves Terrasêca
AuthID: R-000-C9S
1
TÃTULO: Types of expertise in political decision-making in education: Contributions from a theoretical and conceptual discussion [Tipos de expertise na tomada de decisión política en educación: Contribuciones de una discusión teórica y conceptual] [Tipos de Expertise na Tomada de Decisão Política em Educação: Contribuições de uma Discussão Teórico-Concetual]
AUTORES: Coelho, C; Terrasêca, M; Correia, JA;
PUBLICAÇÃO: 2016, FONTE: Education Policy Analysis Archives, VOLUME: 24
AUTORES: Coelho, C; Terrasêca, M; Correia, JA;
PUBLICAÇÃO: 2016, FONTE: Education Policy Analysis Archives, VOLUME: 24
INDEXADO EM:
Scopus

NO MEU:
ORCID

2
TÃTULO: Defining the key competences and skills for young low achievers’ in lifelong learning by the voices of students, trainers and teachers
AUTORES: Pinto, M; Caramelo, J ; Coimbra, S; Terrasêca, M; Agrusti, G;
PUBLICAÇÃO: 2016, FONTE: Journal of Social Science Education, VOLUME: 15, NÚMERO: 1
AUTORES: Pinto, M; Caramelo, J ; Coimbra, S; Terrasêca, M; Agrusti, G;
PUBLICAÇÃO: 2016, FONTE: Journal of Social Science Education, VOLUME: 15, NÚMERO: 1
INDEXADO EM:
Scopus

NO MEU:
ORCID

3
TÃTULO: Self-assessment,external assessment… after all,what is evaluation of schools good for? [Autoavaliação,avaliação externa… afinal para que serve a avaliação das escolas?]
AUTORES: Terrasêca, M;
PUBLICAÇÃO: 2016, FONTE: Cadernos CEDES, VOLUME: 36, NÚMERO: 99
AUTORES: Terrasêca, M;
PUBLICAÇÃO: 2016, FONTE: Cadernos CEDES, VOLUME: 36, NÚMERO: 99
INDEXADO EM:
Scopus

NO MEU:
ORCID

4
TÃTULO: Tipos de expertise na tomada de decisão política em educação: Contribuições de uma discussão teórico-concetual
AUTORES: Carina Coelho; Manuela Terrasêca; José Alberto Correia;
PUBLICAÇÃO: 2016, FONTE: Education Policy Analysis Archives, VOLUME: 24
AUTORES: Carina Coelho; Manuela Terrasêca; José Alberto Correia;
PUBLICAÇÃO: 2016, FONTE: Education Policy Analysis Archives, VOLUME: 24
5
TÃTULO: AUTOAVALIAÇÃO, AVALIAÇÃO EXTERNA... AFINAL PARA QUE SERVE A AVALIAÇÃO DAS ESCOLAS?
AUTORES: Manuela Terrasêca;
PUBLICAÇÃO: 2016, FONTE: Cadernos CEDES, VOLUME: 36, NÚMERO: 99
AUTORES: Manuela Terrasêca;
PUBLICAÇÃO: 2016, FONTE: Cadernos CEDES, VOLUME: 36, NÚMERO: 99
6
TÃTULO: Self-evaluation processes of schools or internal evaluation of the system? [Processos de autoavaliação de escolas ou avaliação interna do sistema?] [¿Procesos de autoevaluación de las escuelas o de evaluación interna del sistema?]
AUTORES: Sousa, ABP; Terrasêca, MMA;
PUBLICAÇÃO: 2015, FONTE: Education Policy Analysis Archives, VOLUME: 23
AUTORES: Sousa, ABP; Terrasêca, MMA;
PUBLICAÇÃO: 2015, FONTE: Education Policy Analysis Archives, VOLUME: 23
INDEXADO EM:
Scopus

NO MEU:
ORCID

7
TÃTULO: Self-evaluation processes of schools or internal evaluation of the system? Full Text
AUTORES: Anabela Barros Pinto Sousa; Manuela Terrasêca;
PUBLICAÇÃO: 2015, FONTE: education policy analysis archives - epaa, VOLUME: 23
AUTORES: Anabela Barros Pinto Sousa; Manuela Terrasêca;
PUBLICAÇÃO: 2015, FONTE: education policy analysis archives - epaa, VOLUME: 23
8
TÃTULO: Self-evaluation can make a difference in the quality of education: Dialoguing with John MacBeath [A autoavaliação pode fazer diferença na qualidade da educação: conversando com john macbeath] Full Text
AUTORES: Caramelo, J ; Terrasêca, M; Kruppa, SMP;
PUBLICAÇÃO: 2015, FONTE: Educacao e Pesquisa, VOLUME: 41, NÚMERO: Specialissue
AUTORES: Caramelo, J ; Terrasêca, M; Kruppa, SMP;
PUBLICAÇÃO: 2015, FONTE: Educacao e Pesquisa, VOLUME: 41, NÚMERO: Specialissue
9
TÃTULO: Perceptions of students about their contact with artistic expressions at school
AUTORES: Rafael Tormenta; Manuela Terraseca;
PUBLICAÇÃO: 2015, FONTE: JOURNAL FOR EDUCATORS TEACHERS AND TRAINERS, VOLUME: 6, NÚMERO: 1
AUTORES: Rafael Tormenta; Manuela Terraseca;
PUBLICAÇÃO: 2015, FONTE: JOURNAL FOR EDUCATORS TEACHERS AND TRAINERS, VOLUME: 6, NÚMERO: 1
INDEXADO EM:
WOS

10
TÃTULO: KEY COMPETENCES AND SKILLS FOR YOUNG LOW ACHIEVERS': HEARING THE VOICES OF STUDENTS, TRAINERS AND TEACHERS
AUTORES: Marta Pinto; Joao Caramelo; Susana Coimbra; Manuela Terraseca; Gabriella Agrusti;
PUBLICAÇÃO: 2015, FONTE: 9th International Technology, Education and Development Conference (INTED) in INTED2015: 9TH INTERNATIONAL TECHNOLOGY, EDUCATION AND DEVELOPMENT CONFERENCE
AUTORES: Marta Pinto; Joao Caramelo; Susana Coimbra; Manuela Terraseca; Gabriella Agrusti;
PUBLICAÇÃO: 2015, FONTE: 9th International Technology, Education and Development Conference (INTED) in INTED2015: 9TH INTERNATIONAL TECHNOLOGY, EDUCATION AND DEVELOPMENT CONFERENCE
INDEXADO EM:
WOS
