Maria Teresa Bixirão Neto
AuthID: R-000-CJZ
1
TÃTULO: A STEAM Experience in the Mathematics Classroom: The Role of a Science Cartoon
AUTORES: Marques, Daniela; Neto, Teresa B.; Guerra, Cecilia ; Viseu, Floriano; Aires, Ana Paula ; Mota, Marina; Ravara, Ascensao;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: EDUCATION SCIENCES, VOLUME: 13, NÚMERO: 4
AUTORES: Marques, Daniela; Neto, Teresa B.; Guerra, Cecilia ; Viseu, Floriano; Aires, Ana Paula ; Mota, Marina; Ravara, Ascensao;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: EDUCATION SCIENCES, VOLUME: 13, NÚMERO: 4
2
TÃTULO: Revisiting manipulatives in the learning of geometric figures
AUTORES: Ponte, Rita; Viseu, Floriano; Neto, Teresa B.; Aires, Ana Paula ;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: FRONTIERS IN EDUCATION, VOLUME: 8
AUTORES: Ponte, Rita; Viseu, Floriano; Neto, Teresa B.; Aires, Ana Paula ;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: FRONTIERS IN EDUCATION, VOLUME: 8
3
TÃTULO: MATH PATHWAYS EMERGING FROM DESIGN THINKING METHODOLOGY
AUTORES: Helena Costa; Ana Breda; Teresa Neto;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: EDULEARN Proceedings - EDULEARN23 Proceedings
AUTORES: Helena Costa; Ana Breda; Teresa Neto;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: EDULEARN Proceedings - EDULEARN23 Proceedings
4
TÃTULO: Investigative Activities for Statistics Learning with 1st Grade Portuguese Students
AUTORES: Silva, Ana Catarina; Viseu, Floriano; Aires, Ana Paula ; Neto, Teresa B.;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: EDUCATION SCIENCES, VOLUME: 12, NÚMERO: 10
AUTORES: Silva, Ana Catarina; Viseu, Floriano; Aires, Ana Paula ; Neto, Teresa B.;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: EDUCATION SCIENCES, VOLUME: 12, NÚMERO: 10
5
TÃTULO: A formação de professores no âmbito de competências do raciocínio geométrico: uma revisão de literatura
AUTORES: Abel Encarnação; Teresa Neto; Ana Breda;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: INTERMATHS, VOLUME: 3, NÚMERO: 1
AUTORES: Abel Encarnação; Teresa Neto; Ana Breda;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: INTERMATHS, VOLUME: 3, NÚMERO: 1
6
TÃTULO: Assessing the didactic and mathematical knowledge of prospective mathematics teachers in Namibe, Angola
AUTORES: Neto, TB; Kamuele, L; de Natividade, M;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: AFRIKA MATEMATIKA, VOLUME: 31, NÚMERO: 1
AUTORES: Neto, TB; Kamuele, L; de Natividade, M;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: AFRIKA MATEMATIKA, VOLUME: 31, NÚMERO: 1
7
TÃTULO: Fatores influenciadores do desempenho de estudantes portugueses, singapurenses, holandeses, espanhóis e brasileiros em Literacia Matemática no PISA: Revisão Integrativa
AUTORES: Joaquim Pinto; Teresa B Neto; Jaime Carvalho e Silva;
PUBLICAÇÃO: 2019, FONTE: Revista de Estudios y Experiencias en Educación, VOLUME: 18, NÚMERO: 37
AUTORES: Joaquim Pinto; Teresa B Neto; Jaime Carvalho e Silva;
PUBLICAÇÃO: 2019, FONTE: Revista de Estudios y Experiencias en Educación, VOLUME: 18, NÚMERO: 37
8
TÃTULO: Fatores influenciadores dos resultados de matemática de estudantes portugueses e brasileiros no PISA: revisão integrativa Full Text
AUTORES: Joaquim Pinto; Jaime Carvalho e Silva; Teresa Bixirão Neto;
PUBLICAÇÃO: 2016, FONTE: Ciência & Educação (Bauru), VOLUME: 22, NÚMERO: 4
AUTORES: Joaquim Pinto; Jaime Carvalho e Silva; Teresa Bixirão Neto;
PUBLICAÇÃO: 2016, FONTE: Ciência & Educação (Bauru), VOLUME: 22, NÚMERO: 4
9
TÃTULO: Designing a questionnaire for assessing the didactic-mathematical knowledge on elementary algebraic reasoning [Diseño de un cuestionario para evaluar conocimientos didáctico-matemáticos sobre razonamiento algebraico elemental]
AUTORES: Godino, JD; Ake, LP; Contreras, A; Diaz, C; Estepa, A; Blanco, TF; Lacasta, E; Lasa, A; Neto, T; Oliveras, L; Wilhelmi, MR;
PUBLICAÇÃO: 2015, FONTE: Ensenanza de las Ciencias, VOLUME: 33, NÚMERO: 1
AUTORES: Godino, JD; Ake, LP; Contreras, A; Diaz, C; Estepa, A; Blanco, TF; Lacasta, E; Lasa, A; Neto, T; Oliveras, L; Wilhelmi, MR;
PUBLICAÇÃO: 2015, FONTE: Ensenanza de las Ciencias, VOLUME: 33, NÚMERO: 1
INDEXADO EM: Scopus
NO MEU: ORCID
10
TÃTULO: Designing a questionnaire for assessing the didactic-mathematical knowledge on elementary algebraic reasoning
AUTORES: Juan D Godino; Lilia Aké; Ángel Contreras; Antonio Estepa; Teresa Fernandez; Teresa Neto; Miguel R Wilhelmi; Carmen Díaz; María Luisa Oliveras; Eduardo Lacasta; Aitzol Lasa;
PUBLICAÇÃO: 2015, FONTE: ensciencias - Enseñanza de las Ciencias. Revista de investigación y experiencias didácticas, VOLUME: 33, NÚMERO: 1
AUTORES: Juan D Godino; Lilia Aké; Ángel Contreras; Antonio Estepa; Teresa Fernandez; Teresa Neto; Miguel R Wilhelmi; Carmen Díaz; María Luisa Oliveras; Eduardo Lacasta; Aitzol Lasa;
PUBLICAÇÃO: 2015, FONTE: ensciencias - Enseñanza de las Ciencias. Revista de investigación y experiencias didácticas, VOLUME: 33, NÚMERO: 1