2
TÍTULO: Articulação entre Sequências Recursivas e teoria dos Grupos Finitos. o caso da Sequência de Padovan
AUTORES: Renata Teófilo de Sousa; Renata Passos Machado Vieira; Francisco Régis Vieira Alves; Ana Paula Florêncio Aires ; Paula Maria Machado Cruz Catarino ;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Revista Paranaense de Educação Matemática, VOLUME: 13, NÚMERO: 31
INDEXADO EM: CrossRef Unpaywall
3
TÍTULO: Future Teachers' Perceptions towards Incorporating Board Games to Teach Mathematical Skills in History Classes  Full Text
AUTORES: Morais, Ana; Sousa, Helder; Aires, Ana Paula ; Cravino, Jose; Lopes, J. Bernardino;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: INTERNATIONAL JOURNAL OF INSTRUCTION, VOLUME: 17, NÚMERO: 4
INDEXADO EM: WOS CrossRef Unpaywall
4
TÍTULO: Identifying Mathematical Reasoning Levels in Initial Teacher Training: A GeoGebra-Based Study about conic sections and emphasis on the case of the parabola
AUTORES: Renata Teófilo de Sousa; Francisco Régis Vieira Alves; Ana Paula Florêncio Aires ;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Educacion Matematica, VOLUME: 36, NÚMERO: 2
INDEXADO EM: Scopus CrossRef Unpaywall
5
TÍTULO: O GeoGebra no ensino de Álgebra Abstrata: uma abordagem dos grupos diedrais via Engenharia Didática  Full Text
AUTORES: Renata Teófilo de Sousa; Francisco Régis Vieira Alves; Ana Paula Florêncio Aires ;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Ciência & Educação (Bauru), VOLUME: 30
INDEXADO EM: CrossRef Unpaywall
6
TÍTULO: Rubik’s cube and GeoGebra: a visual exploration of permutation groups
AUTORES: Renata Teófilo de Sousa; Francisco Régis Vieira Alves; Ana Paula Florêncio Aires ;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Revista do Instituto GeoGebra Internacional de São Paulo, VOLUME: 13, NÚMERO: 3
INDEXADO EM: CrossRef Unpaywall
7
TÍTULO: Visualization of finite groups: The case of the Rubik's cube and supporting properties in GeoGebra
AUTORES: Renata Teófilo De Sousa; Francisco Régis Vieira Alves; Ana Paula Aires ;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: JRAMathEdu (Journal of Research and Advances in Mathematics Education)
INDEXADO EM: CrossRef
9
TÍTULO: ALGEBRAIC THINKING IN STUDENTS FROM COMMUNICATION AND MULTIMEDIA
AUTORES: Mariluce de Oveira Silva; Paula Catarino ; Ana Paula Aires ; Maria M. Nascimento;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: ICERI2023 Proceedings - ICERI Proceedings
INDEXADO EM: CrossRef
10
TÍTULO: Categories of Intuitive Reasoning in the teaching of parabolas: A structured practice in Didactic Engineering  Full Text
AUTORES: de Sousa, Renata Teofilo; Alves, Francisco Regis Vieira; Aires, Ana Paula ;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: INTERNATIONAL ELECTRONIC JOURNAL OF MATHEMATICS EDUCATION, VOLUME: 18, NÚMERO: 4
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef Unpaywall
Página 1 de 7. Total de resultados: 65.