Pedro Miguel Brito da Silva Dias
AuthID: R-000-EXX
1
TÃTULO: Adolescents' School-Based Universal Well-Being Screening: A Validation of the Student Subjective Wellbeing Questionnaire in Portugal
AUTORES: Serrao, Rosario; Dias, Pedro; Andres, Ana; Bowe, Mhairi; Renshaw, Tyler;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: SCHOOL MENTAL HEALTH
AUTORES: Serrao, Rosario; Dias, Pedro; Andres, Ana; Bowe, Mhairi; Renshaw, Tyler;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: SCHOOL MENTAL HEALTH
2
TÃTULO: The influence of YouTubers on children (8-12 years old): current issues and brands
AUTORES: Pinto, Beatriz; Duarte, Alexandre; Dias, Patricia;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: DOXA COMUNICACION, NÚMERO: 36
AUTORES: Pinto, Beatriz; Duarte, Alexandre; Dias, Patricia;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: DOXA COMUNICACION, NÚMERO: 36
INDEXADO EM: WOS
3
TÃTULO: “Caught by the pandemic”: Social, academic, and psychological functioning of college students, during the first wave of the COVID-19 pandemic; [“Apanhados pela pandemia”: Funcionamento social, académico e psicológico de estudantes universitários durante a primeira onda da pandemia por COVID-19]
AUTORES: Luísa Campos; Pedro Dias; Matilde Cruz;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Analise Psicologica, VOLUME: 41, NÚMERO: 1
AUTORES: Luísa Campos; Pedro Dias; Matilde Cruz;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Analise Psicologica, VOLUME: 41, NÚMERO: 1
INDEXADO EM: Scopus
NO MEU: ORCID
4
TÃTULO: Psychometric properties and further validation of the emergency reaction questionnaire in a sample of Portuguese adults
AUTORES: Dias, Pedro; Coelho, Carlos M. .; Zsido, Andras N. .;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: INTERNATIONAL JOURNAL OF DISASTER RISK REDUCTION, VOLUME: 97
AUTORES: Dias, Pedro; Coelho, Carlos M. .; Zsido, Andras N. .;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: INTERNATIONAL JOURNAL OF DISASTER RISK REDUCTION, VOLUME: 97
5
TÃTULO: What Changed During COVID-19? How the COVID-19 Crisis Changed Parental Perceptions and Practices Related to Children's Internet Use in Five European Countries
AUTORES: Sciacca, Beatrice; Trultzsch Wijnen, Christine W.; Velicu, Anca; Dias, Patricia; Milosevic, Tijana; Staksrud, Elisabeth;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: INTERNATIONAL JOURNAL OF COMMUNICATION, VOLUME: 17
AUTORES: Sciacca, Beatrice; Trultzsch Wijnen, Christine W.; Velicu, Anca; Dias, Patricia; Milosevic, Tijana; Staksrud, Elisabeth;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: INTERNATIONAL JOURNAL OF COMMUNICATION, VOLUME: 17
INDEXADO EM: WOS
6
TÃTULO: Music Performance Anxiety In- ventory for Adolescents: Psychometric properties of the version
AUTORES: Dias, Pedro; Batista, Maria Joao; Serra, Sofia; Verissimo, Lurdes; Oliveira Silva, Patricia; Coimbra, Daniela;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: ADVANCES IN COGNITIVE PSYCHOLOGY, VOLUME: 19, NÚMERO: 4
AUTORES: Dias, Pedro; Batista, Maria Joao; Serra, Sofia; Verissimo, Lurdes; Oliveira Silva, Patricia; Coimbra, Daniela;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: ADVANCES IN COGNITIVE PSYCHOLOGY, VOLUME: 19, NÚMERO: 4
7
TÃTULO: “Caught by the pandemic”: Social, academic, and psychological functioning of college students, during the first wave of the COVID-19 pandemic
AUTORES: Luísa Campos; Pedro Dias; Matilde Cruz;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Análise Psicológica, VOLUME: 41, NÚMERO: 1
AUTORES: Luísa Campos; Pedro Dias; Matilde Cruz;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Análise Psicológica, VOLUME: 41, NÚMERO: 1
8
TÃTULO: Assessment of Basic Family Relationships: Portuguese Validation of the "Cuestionario de Evaluacion de las Relaciones Familiares Basicas" (CERFB)
AUTORES: Lima, VS; Dias, P; Vilaregut, A; Callea, A;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: JOURNAL OF CHILD AND FAMILY STUDIES, VOLUME: 31, NÚMERO: 6
AUTORES: Lima, VS; Dias, P; Vilaregut, A; Callea, A;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: JOURNAL OF CHILD AND FAMILY STUDIES, VOLUME: 31, NÚMERO: 6
9
TÃTULO: Kenny Music Performance Anxiety Inventory: Contribution for the Portuguese Validation
AUTORES: Dias, P; Verissimo, L; Figueiredo, N; Oliveira Silva, P; Serra, S; Coimbra, D;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: BEHAVIORAL SCIENCES, VOLUME: 12, NÚMERO: 2
AUTORES: Dias, P; Verissimo, L; Figueiredo, N; Oliveira Silva, P; Serra, S; Coimbra, D;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: BEHAVIORAL SCIENCES, VOLUME: 12, NÚMERO: 2
10
TÃTULO: Academic achievement and emotional and behavioural problems: The moderating role of gender
AUTORES: Dias, P; Verissimo, L; Carneiro, A; Figueiredo, B;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: CLINICAL CHILD PSYCHOLOGY AND PSYCHIATRY, VOLUME: 27, NÚMERO: 4
AUTORES: Dias, P; Verissimo, L; Carneiro, A; Figueiredo, B;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: CLINICAL CHILD PSYCHOLOGY AND PSYCHIATRY, VOLUME: 27, NÚMERO: 4