Rui Alexandre Teixeira Alves
AuthID: R-000-FRW
1
TÃTULO: Cognitive phenotypes in patients with relapsing-remitting multiple sclerosis with different disease duration, applying the international classification of cognitive disorders in MS (IC-CoDiMS) Full Text
AUTORES: Sousa, Claudia; Jacques, Teresa; Franca, Marcia; Campos, Patricia; Sa, Maria Jose; Alves, Rui A.;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: CLINICAL NEUROPSYCHOLOGIST
AUTORES: Sousa, Claudia; Jacques, Teresa; Franca, Marcia; Campos, Patricia; Sa, Maria Jose; Alves, Rui A.;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: CLINICAL NEUROPSYCHOLOGIST
2
TÃTULO: Self-Immersed Expressive Writing Increases LF/HF Ratio and Decreases Expressive Suppression
AUTORES: Jacques, Teresa; Alves, Rui A.;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: JOURNAL OF PSYCHOPHYSIOLOGY, VOLUME: 38, NÚMERO: 3
AUTORES: Jacques, Teresa; Alves, Rui A.;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: JOURNAL OF PSYCHOPHYSIOLOGY, VOLUME: 38, NÚMERO: 3
NO MEU:
CIÊNCIAVITAE

3
TÃTULO: Effects of Expressive Writing and Self-Distancing on Electrodermal Activity During Writing Full Text
AUTORES: Fadaei, Setareh; Jacques, Teresa; Alves, Rui Alexandre;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: JOURNAL OF WRITING RESEARCH, VOLUME: 16, NÚMERO: 2
AUTORES: Fadaei, Setareh; Jacques, Teresa; Alves, Rui Alexandre;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: JOURNAL OF WRITING RESEARCH, VOLUME: 16, NÚMERO: 2
4
TÃTULO: A escrita exige determinação ao aluno com dislexia?. Does writing require determination from a student with dyslexia?
AUTORES: Paula C Ferreira; Luís Barbeiro; Rui A Alves;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: Indagatio Didatica, VOLUME: 13, NÚMERO: 2
AUTORES: Paula C Ferreira; Luís Barbeiro; Rui A Alves;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: Indagatio Didatica, VOLUME: 13, NÚMERO: 2
INDEXADO EM:
Handle

5
TÃTULO: Medir a empatia : Adaptação portuguesa do Índice de Reactividade Interpessoal Full Text
AUTORES: Teresa Limpo; Rui A Alves; São L Castro;
PUBLICAÇÃO: 2010, FONTE: Laboratório de Psicologia, VOLUME: 8
AUTORES: Teresa Limpo; Rui A Alves; São L Castro;
PUBLICAÇÃO: 2010, FONTE: Laboratório de Psicologia, VOLUME: 8
INDEXADO EM:
Handle

6
TÃTULO: Avaliação das dificuldades de leitura e escrita: desenvolvimento da bateria fonológica da Universidade do Porto
AUTORES: Rui A Alves; M. Branco; A. Pontes; São L Castro;
PUBLICAÇÃO: 2007
AUTORES: Rui A Alves; M. Branco; A. Pontes; São L Castro;
PUBLICAÇÃO: 2007
INDEXADO EM:
Handle

7
TÃTULO: Influence of typing skill on pause-execution cycles in written composition
AUTORES: Alves, RA; Castro, SL; De Sousa, L; Strömqvist, S;
PUBLICAÇÃO: 2007, FONTE: Studies in Writing, VOLUME: 20
AUTORES: Alves, RA; Castro, SL; De Sousa, L; Strömqvist, S;
PUBLICAÇÃO: 2007, FONTE: Studies in Writing, VOLUME: 20
INDEXADO EM:
Scopus

NO MEU:
CIÊNCIAVITAE

8
TÃTULO: A prova de nomeação rápida em série e as dificuldades de aprendizagem
AUTORES: Rui A Alves; M. Branco; A. Pontes; R. Carlos; C. Silva; S. Meira; S. Ribeiro; S. Viana; São L Castro;
PUBLICAÇÃO: 2006
AUTORES: Rui A Alves; M. Branco; A. Pontes; R. Carlos; C. Silva; S. Meira; S. Ribeiro; S. Viana; São L Castro;
PUBLICAÇÃO: 2006
INDEXADO EM:
Handle

9
TÃTULO: Dyslexia assessment in adolescents and adults
AUTORES: Rui A Alves; São L Castro;
PUBLICAÇÃO: 2004
AUTORES: Rui A Alves; São L Castro;
PUBLICAÇÃO: 2004
INDEXADO EM:
Handle

10
TÃTULO: Despistagem da dislexia em adultos através do questionário de história de leitura
AUTORES: Rui A Alves; São L Castro;
PUBLICAÇÃO: 2004
AUTORES: Rui A Alves; São L Castro;
PUBLICAÇÃO: 2004
INDEXADO EM:
Handle
