Susana Cláudia da Cruz Martins
AuthID: R-000-GV6
1
TÃTULO: Introducing Technologies into National Large-Scale Testing: Are We Ready?
AUTORES: Cipriano, Gabriel; Martins, Susana da Cruz;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: EDUCATION POLICY ANALYSIS ARCHIVES, VOLUME: 32
AUTORES: Cipriano, Gabriel; Martins, Susana da Cruz;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: EDUCATION POLICY ANALYSIS ARCHIVES, VOLUME: 32
2
TÃTULO: DIGITAL TOOLS FOR THE PREVENTION OF DROPOUT AND ACADEMIC FAILURE: A CASE STUDY OF A PORTUGUESE UNIVERSITY
AUTORES: António Luís Lopes; Rosário Mauritti; Susana da Cruz Martins; Sónia Pintassilgo; Carla Matias; Sílvia José;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: EDULEARN Proceedings - EDULEARN24 Proceedings
AUTORES: António Luís Lopes; Rosário Mauritti; Susana da Cruz Martins; Sónia Pintassilgo; Carla Matias; Sílvia José;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: EDULEARN Proceedings - EDULEARN24 Proceedings
3
TÃTULO: WHAT ARE QUALITY EDUCATIONAL ENVIRONMENTS? CONTRIBUTIONS AND PERSPECTIVES FROM PORTUGUESE PUPILS PARTICIPATING IN THE SCHOOLS2030 INTERNATIONAL PROGRAMME
AUTORES: Susana da Cruz Martins; Ana Rita Coelho; Ana Rita Capucha;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: EDULEARN Proceedings - EDULEARN24 Proceedings
AUTORES: Susana da Cruz Martins; Ana Rita Coelho; Ana Rita Capucha;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: EDULEARN Proceedings - EDULEARN24 Proceedings
4
TÃTULO: Beliefs on assessment and grade repetition among teachers in Portugal
AUTORES: Ciprianoi, G; Da Cruz Martinsii, S;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: Meta: Avaliacao, VOLUME: 13, NÚMERO: 39
AUTORES: Ciprianoi, G; Da Cruz Martinsii, S;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: Meta: Avaliacao, VOLUME: 13, NÚMERO: 39
5
TÃTULO: A data-driven approach to predict first-year students' academic success in higher education institutions
AUTORES: Gil, PD; Martins, SD; Moro, S; Costa, JM;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: EDUCATION AND INFORMATION TECHNOLOGIES, VOLUME: 26, NÚMERO: 2
AUTORES: Gil, PD; Martins, SD; Moro, S; Costa, JM;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: EDUCATION AND INFORMATION TECHNOLOGIES, VOLUME: 26, NÚMERO: 2
6
TÃTULO: Provision of academic data for research: A step for academic success
AUTORES: Miguel, HG; Ramos, P; Martins, SD; Costa, JM;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: EDUCATION FOR INFORMATION, VOLUME: 36, NÚMERO: 4
AUTORES: Miguel, HG; Ramos, P; Martins, SD; Costa, JM;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: EDUCATION FOR INFORMATION, VOLUME: 36, NÚMERO: 4
7
TÃTULO: Sociologia da Educação e construção de políticas educativas: da teoria à prática. Sociology of education and construction of educational policies: from the theory to the practice
AUTORES: João Sebastião; Luís Capucha; Susana Martins; Ana Rita Capucha;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: Revista de Sociología de la Educación-RASE, VOLUME: 13, NÚMERO: 1
AUTORES: João Sebastião; Luís Capucha; Susana Martins; Ana Rita Capucha;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: Revista de Sociología de la Educación-RASE, VOLUME: 13, NÚMERO: 1
8
TÃTULO: Distributional and categorical inequalities in Europe: Structural configurations
AUTORES: da Costa, AF; Mauritti, R; Martins, SC; Nunes, N; Romão, AL;
PUBLICAÇÃO: 2018, FONTE: Reducing Inequalities: A Challenge for the European Union?
AUTORES: da Costa, AF; Mauritti, R; Martins, SC; Nunes, N; Romão, AL;
PUBLICAÇÃO: 2018, FONTE: Reducing Inequalities: A Challenge for the European Union?
9
TÃTULO: Policies for Widening Participation and Success Factors in Portuguese Higher Education Full Text
AUTORES: Susana da Cruz Martins; Helena Carvalho; Patrícia Ávila; António Firmino da Costa;
PUBLICAÇÃO: 2017, FONTE: Creative Education, VOLUME: 08, NÚMERO: 02
AUTORES: Susana da Cruz Martins; Helena Carvalho; Patrícia Ávila; António Firmino da Costa;
PUBLICAÇÃO: 2017, FONTE: Creative Education, VOLUME: 08, NÚMERO: 02
10
TÃTULO: Tendências da condição precária na Europa: reconfigurações da desigualdade laboral
AUTORES: N. Nunes; R. Mauritti; Martins, S. C.; Romão, A. L.; Costa, A. F.;
PUBLICAÇÃO: 2017, FONTE: IX Congresso Português de Sociologia
AUTORES: N. Nunes; R. Mauritti; Martins, S. C.; Romão, A. L.; Costa, A. F.;
PUBLICAÇÃO: 2017, FONTE: IX Congresso Português de Sociologia
INDEXADO EM: Handle
NO MEU: ORCID