Teresa de Jesus Seabra de Almeida
AuthID: R-000-H3G
1
TÃTULO: GENDER IN THE CONTEXT OF RESIDENTIAL CARE: PERSPECTIVES, EXPERIENCES AND IMPLICATIONS FOR THE TRAINING OF PROFESSIONALS
AUTORES: Sandra Mateus; Daniela Santa-Marta; Sandra Saleiro; Teresa Seabra;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: INTED Proceedings - INTED2023 Proceedings
AUTORES: Sandra Mateus; Daniela Santa-Marta; Sandra Saleiro; Teresa Seabra;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: INTED Proceedings - INTED2023 Proceedings
2
TÃTULO: Citizenship, generational status and mixed origin: An analysis of immigrant heterogeneity on academic performance in Portuguese state schools
AUTORES: Teresa Seabra; Ana Filipa Cândido;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: Portuguese Journal of Social Science, VOLUME: 21, NÚMERO: 1
AUTORES: Teresa Seabra; Ana Filipa Cândido;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: Portuguese Journal of Social Science, VOLUME: 21, NÚMERO: 1
3
TÃTULO: MIGRANT STUDENTS SUCCEEDING IN PORTUGUESE SCHOOLS: THE CASE OF BRAZILIAN MIGRANT CHILDREN
AUTORES: Sandra Mateus; Teresa Seabra;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: ICERI Proceedings - ICERI2021 Proceedings
AUTORES: Sandra Mateus; Teresa Seabra;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: ICERI Proceedings - ICERI2021 Proceedings
5
TÃTULO: Relação das famílias com a escolaridade e sucesso escolar: comparação entre famílias de origem cabo-verdiana, origem indiana e autóctones
AUTORES: Teresa SEABRA;
PUBLICAÇÃO: 2017, FONTE: Doxa: Revista Brasileira de Psicologia e Educação, VOLUME: 19, NÚMERO: 1
AUTORES: Teresa SEABRA;
PUBLICAÇÃO: 2017, FONTE: Doxa: Revista Brasileira de Psicologia e Educação, VOLUME: 19, NÚMERO: 1
6
TÃTULO: “A escola dos ciganos”: contributos para a compreensão do insucesso e da segregação escolar a partir de um estudo de caso. - "The gypsies school": contributions from a case study to understand school failure and segregation. - «L’école des Roms»: contribution d’une étude de cas à la compréhension de l’échec et ségrégation scolaire.
AUTORES: Pedro Abrantes; Teresa Seabra; Tiago Caeiro; Sofia Almeida; Raquel Costa;
PUBLICAÇÃO: 2016, FONTE: Configurações, NÚMERO: 18
AUTORES: Pedro Abrantes; Teresa Seabra; Tiago Caeiro; Sofia Almeida; Raquel Costa;
PUBLICAÇÃO: 2016, FONTE: Configurações, NÚMERO: 18
7
TÃTULO: School performance of children of indian and cape verdean immigrants in basic schooling in Portugal
AUTORES: Teresa Seabra;
PUBLICAÇÃO: 2012, FONTE: International Handbook of Migration, Minorities and Education: Understanding Cultural and Social Differences in Processes of Learning
AUTORES: Teresa Seabra;
PUBLICAÇÃO: 2012, FONTE: International Handbook of Migration, Minorities and Education: Understanding Cultural and Social Differences in Processes of Learning
INDEXADO EM: Scopus
NO MEU: ORCID
8
TÃTULO: Desigualdades de desempenho escolar: etnicidade, género e condição social em escolas básicas da Área Metropolitana de Lisboa
AUTORES: Teresa Seabra;
PUBLICAÇÃO: 2012, FONTE: Sociologia, NÚMERO: Número temático: Imigração, Diversidade e Convivência Cultural
AUTORES: Teresa Seabra;
PUBLICAÇÃO: 2012, FONTE: Sociologia, NÚMERO: Número temático: Imigração, Diversidade e Convivência Cultural
INDEXADO EM: Handle
9
TÃTULO: School achievement, social conditions and ethnicity: Immigrants’ children in basic schooling in Portugal
AUTORES: Seabra, T; Mateus, S;
PUBLICAÇÃO: 2011, FONTE: Portuguese Journal of Social Science, VOLUME: 10, NÚMERO: 1
AUTORES: Seabra, T; Mateus, S;
PUBLICAÇÃO: 2011, FONTE: Portuguese Journal of Social Science, VOLUME: 10, NÚMERO: 1
10
TÃTULO: Trajectórias escolares, propriedades sociais e origens nacionais: descendentes de imigrantes no ensino básico português
AUTORES: Teresa Seabra; Sandra Mateus;
PUBLICAÇÃO: 2010
AUTORES: Teresa Seabra; Sandra Mateus;
PUBLICAÇÃO: 2010
INDEXADO EM: Handle