María Adelina Guisande Couñago
AuthID: R-000-J3K
1
TÃTULO: Memory and intelligence: Interdependence according to processes and content of tasks Full Text
AUTORES: Aristides I Ferreira; Leandro S Almeida; Gerardo Prieto; Adelina Guisande, MA;
PUBLICAÇÃO: 2012, FONTE: UNIVERSITAS PSYCHOLOGICA, VOLUME: 11, NÚMERO: 2
AUTORES: Aristides I Ferreira; Leandro S Almeida; Gerardo Prieto; Adelina Guisande, MA;
PUBLICAÇÃO: 2012, FONTE: UNIVERSITAS PSYCHOLOGICA, VOLUME: 11, NÚMERO: 2
INDEXADO EM: WOS
2
TÃTULO: Intelligence, Age and Schooling: Data from the Battery of Reasoning Tests (BRT-5) Full Text
AUTORES: Ricardo Primi; Gleiber Couto; Leandro S Almeida ; Adelina Guisande, MA; Fabiano Koich Miguel;
PUBLICAÇÃO: 2012, FONTE: PSICOLOGIA-REFLEXAO E CRITICA, VOLUME: 25, NÚMERO: 1
AUTORES: Ricardo Primi; Gleiber Couto; Leandro S Almeida ; Adelina Guisande, MA; Fabiano Koich Miguel;
PUBLICAÇÃO: 2012, FONTE: PSICOLOGIA-REFLEXAO E CRITICA, VOLUME: 25, NÚMERO: 1
3
TÃTULO: Memory and intelligence: Interdependence according to processes and content of tasks [Memoria e inteligencia: Interdependencia en función de los procesos y contenidos de las tareas]
AUTORES: Ferreira, AI ; Almeida, LS ; Prieto, G; Adelina Guisande, M;
PUBLICAÇÃO: 2012, FONTE: Universitas Psychologica, VOLUME: 11, NÚMERO: 2
AUTORES: Ferreira, AI ; Almeida, LS ; Prieto, G; Adelina Guisande, M;
PUBLICAÇÃO: 2012, FONTE: Universitas Psychologica, VOLUME: 11, NÚMERO: 2
INDEXADO EM: Scopus
4
TÃTULO: Contribution of processes and contents on cognitive differentiation in childhood: A study with Portuguese children [Contribución de los procesos y contenidos a la diferenciación cognitiva en la infancia: Un estudio con escolares portugueses]
AUTORES: Brito, L; Almeida, LS ; Ferreira, AI ; Adelina Guisande, YM;
PUBLICAÇÃO: 2011, FONTE: Infancia y Aprendizaje, VOLUME: 34, NÚMERO: 3
AUTORES: Brito, L; Almeida, LS ; Ferreira, AI ; Adelina Guisande, YM;
PUBLICAÇÃO: 2011, FONTE: Infancia y Aprendizaje, VOLUME: 34, NÚMERO: 3
INDEXADO EM: Scopus CrossRef
5
TÃTULO: Academic achievement in first-year Portuguese college students: The role of academic preparation and learning strategies Full Text
AUTORES: Ana Paula Soares ; Adelina Guisande, MA; Leandro S Almeida ; Fernanda Paramo, MF;
PUBLICAÇÃO: 2009, FONTE: INTERNATIONAL JOURNAL OF PSYCHOLOGY, VOLUME: 44, NÚMERO: 3
AUTORES: Ana Paula Soares ; Adelina Guisande, MA; Leandro S Almeida ; Fernanda Paramo, MF;
PUBLICAÇÃO: 2009, FONTE: INTERNATIONAL JOURNAL OF PSYCHOLOGY, VOLUME: 44, NÚMERO: 3
6
TÃTULO: Attention processes and field dependence-independence: A study with portuguese children and adolescents [Processos atencionais e dependência-independência de campo: Estudo com crianças e adolescentes portugueses]
AUTORES: Guisande, MA; Almeida, LS ; da Ponte, FE; Tinajero, C; Paramo, MF;
PUBLICAÇÃO: 2009, FONTE: Psicologia: Teoria e Pesquisa, VOLUME: 25, NÚMERO: 4
AUTORES: Guisande, MA; Almeida, LS ; da Ponte, FE; Tinajero, C; Paramo, MF;
PUBLICAÇÃO: 2009, FONTE: Psicologia: Teoria e Pesquisa, VOLUME: 25, NÚMERO: 4
INDEXADO EM: Scopus
7
TÃTULO: DIGITS BACKWARD AND THE CHILDREN'S EMBEDDED FIGURES TEST AMONG SCHOOL-AGE SPANISH CHILDREN
AUTORES: Adelian Guisande, MA; Soledad Rodriguez, MS; Leandro S Almeida ; Carolina Tinajero; Fernanda Paramo, MF;
PUBLICAÇÃO: 2008, FONTE: PERCEPTUAL AND MOTOR SKILLS, VOLUME: 107, NÚMERO: 3
AUTORES: Adelian Guisande, MA; Soledad Rodriguez, MS; Leandro S Almeida ; Carolina Tinajero; Fernanda Paramo, MF;
PUBLICAÇÃO: 2008, FONTE: PERCEPTUAL AND MOTOR SKILLS, VOLUME: 107, NÚMERO: 3
8
TÃTULO: Field dependence-independence (FDI) cognitive style: An analysis of attentional functioning Full Text
AUTORES: Adelina A Guisande; Fernanda F Paramo; Carolina Tinajero; Leandro S Almeida ;
PUBLICAÇÃO: 2007, FONTE: PSICOTHEMA, VOLUME: 19, NÚMERO: 4
AUTORES: Adelina A Guisande; Fernanda F Paramo; Carolina Tinajero; Leandro S Almeida ;
PUBLICAÇÃO: 2007, FONTE: PSICOTHEMA, VOLUME: 19, NÚMERO: 4
INDEXADO EM: Scopus WOS
9
TÃTULO: Field-dependence-independence and career counseling: Directions for research
AUTORES: Adelina A Guisande; Fernanda F Paramo; Ana Paula Soares ; Leandro S Almeida ;
PUBLICAÇÃO: 2007, FONTE: PERCEPTUAL AND MOTOR SKILLS, VOLUME: 104, NÚMERO: 2
AUTORES: Adelina A Guisande; Fernanda F Paramo; Ana Paula Soares ; Leandro S Almeida ;
PUBLICAÇÃO: 2007, FONTE: PERCEPTUAL AND MOTOR SKILLS, VOLUME: 104, NÚMERO: 2
10
TÃTULO: Construction and validation of a multidimensional model of students' adjustment to college context
AUTORES: Soares, AP ; Guisande, MA; Diniz, AM; Almeida, LS ;
PUBLICAÇÃO: 2006, FONTE: PSICOTHEMA, VOLUME: 18, NÚMERO: 2
AUTORES: Soares, AP ; Guisande, MA; Diniz, AM; Almeida, LS ;
PUBLICAÇÃO: 2006, FONTE: PSICOTHEMA, VOLUME: 18, NÚMERO: 2
INDEXADO EM: Scopus WOS