2
TÍTULO: Envisioning Collaborative Futures: Advancing the Frontiers of Embedded Research
AUTORES: Anna Rose Lucy Carter; Ana Claudia Henriques; Hugo Nicolau; Kyle Montague; Reem Talhouk; Tiffany Knearem; Ceylan Besevli; Firaz Peer; Clara Crivellaro; Sarah Ruller;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: 18th Biennial Participatory Design Conference - Reaching Out: Connecting Beyond Participation, PDC 2024 in ACM International Conference Proceeding Series, VOLUME: 2
INDEXADO EM: Scopus CrossRef
NO MEU: ORCID
3
TÍTULO: Desenvolvimento do Raciocínio Matemático com base na resolução de tarefas exploratórias: um estudo com alunos do 7º ano da Educação do Campo
AUTORES: Iziane Lais Rodrigues Nunes; Márcio André Martins; Ana Henriques;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Educação Matemática em Revista, VOLUME: 29, NÚMERO: 84
INDEXADO EM: CrossRef
NO MEU: ORCID
4
TÍTULO: Mathematics Preservice Teachers' Perceptions Regarding ICT Use in Teaching and Learning Practices
AUTORES: Rafael Winícius Da Silva Bueno; Ana Henriques; Lorita Aparecida Veloso Galle;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Acta Scientiae, VOLUME: 25, NÚMERO: 5
INDEXADO EM: Scopus CrossRef
NO MEU: ORCID
5
TÍTULO: Conhecimento de Professores para Promover o Raciocínio Matemático: uma experiência de formação continuada
AUTORES: Márcio André Martins; Ana Cláudia Correia Batalha Henriques; Joyce Jaquelinne Caetano;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Bolema: Boletim de Educação Matemática, VOLUME: 37, NÚMERO: 77
INDEXADO EM: CrossRef
NO MEU: ORCID
6
TÍTULO: Mathematical reasoning in linear systems learning: a higher education exploratory teaching experiment with prospective teachers
AUTORES: Henriques, Ana; Marcio, Martins;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: AVANCES DE INVESTIGACION EN EDUCACION MATEMATICA, NÚMERO: 21
INDEXADO EM: WOS CrossRef
NO MEU: ORCID
7
TÍTULO: Undergraduate Students' Learning of Linear Algebra Through Mathematical Modelling Routes
AUTORES: Ramirez Montes, G; Henriques, A; Carreira, S;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: CANADIAN JOURNAL OF SCIENCE MATHEMATICS AND TECHNOLOGY EDUCATION, VOLUME: 21, NÚMERO: 2
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef: 7
NO MEU: ORCID
8
TÍTULO: Exploring prospective elementary mathematics teachers’ knowledge: A focus on functional thinking
AUTORES: Oliveira, H; Polo Blanco, I; Henriques, A;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: Journal on Mathematics Education, VOLUME: 12, NÚMERO: 2
INDEXADO EM: Scopus CrossRef: 6
NO MEU: ORCID
9
TÍTULO: Princípios de design de uma experiência baseada no TPACK na formação inicial de professores de matemática
AUTORES: Luis Fabián Gutiérrez-Fallas; Ana Henriques;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: Zetetike, VOLUME: 29
INDEXADO EM: CrossRef
NO MEU: ORCID
10
TÍTULO: Preservice Mathematics Teachers’ Knowledge about the Potential of Tasks to Promote Students’ Mathematical Reasoning
AUTORES: Hélia Oliveira; Ana Henriques;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: International Journal of Research in Education and Science, VOLUME: 7, NÚMERO: 4
INDEXADO EM: CrossRef: 3
NO MEU: ORCID
Página 1 de 3. Total de resultados: 26.