1
TÍTULO: Development and validation of a parental report of toddlers' prosodic skills
AUTORES: Filipe, Marisa G.; Severino, Catia; Vigario, Marina; Frota, Sonia;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: CLINICAL LINGUISTICS & PHONETICS
INDEXADO EM: Scopus WOS
4
TÍTULO: Exploring the impact of the COVID-19 lockdown on pre-reading skills among Portuguese children
AUTORES: Filipe, Marisa G.; Frota, Sonia;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: FRONTIERS IN EDUCATION, VOLUME: 8
INDEXADO EM: Scopus WOS
5
TÍTULO: Assessment of 'Cool' and 'Hot' Executive Skills in Children with ADHD: The Role of Performance Measures and Behavioral Ratings
AUTORES: Veloso, Andreia S.; Vicente, Selene G.; Filipe, Marisa G.;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: EUROPEAN JOURNAL OF INVESTIGATION IN HEALTH PSYCHOLOGY AND EDUCATION, VOLUME: 12, NÚMERO: 11
INDEXADO EM: Scopus WOS
6
TÍTULO: Effectiveness of Cognitive Training for School-Aged Children and Adolescents With Attention Deficit/Hyperactivity Disorder: A Systematic Review  Full Text
AUTORES: Andreia Veloso; Selene G Vicente; Marisa G Filipe;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: FRONTIERS IN PSYCHOLOGY, VOLUME: 10
INDEXADO EM: Scopus WOS
7
TÍTULO: The link between executive functions and literacy: introduction  Full Text
AUTORES: Marisa Filipe; Sao Luis Castro ; Teresa Limpo;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: READING AND WRITING, VOLUME: 33, NÚMERO: 4
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef
8
TÍTULO: Development and validation of instruments to measure Portuguese third graders' reasons to write and self-efficacy  Full Text
AUTORES: Teresa Limpo; Marisa Filipe; Sofia Magalhaes; Carolina Cordeiro; Andreia Veloso; Sao Luis Castro ; Steve Graham;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: READING AND WRITING, VOLUME: 33, NÚMERO: 9
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef
9
TÍTULO: Executive functions predict literacy and mathematics achievements: The unique contribution of cognitive flexibility in grades 2, 4, and 6  Full Text
AUTORES: Sofia Magalhaes; Luisa Carneiro; Teresa Limpo; Marisa Filipe;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: CHILD NEUROPSYCHOLOGY, VOLUME: 26, NÚMERO: 7
INDEXADO EM: WOS