Marisa Gomes Filipe
AuthID: R-000-X39
1
TÃTULO: Development and validation of a parental report of toddlers' prosodic skills
AUTORES: Filipe, Marisa G.; Severino, Catia; Vigario, Marina; Frota, Sonia;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: CLINICAL LINGUISTICS & PHONETICS
AUTORES: Filipe, Marisa G.; Severino, Catia; Vigario, Marina; Frota, Sonia;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: CLINICAL LINGUISTICS & PHONETICS
INDEXADO EM: Scopus WOS
2
TÃTULO: Adaptation and validation of the European Portuguese Communication and Symbolic Behaviour Scales Developmental Profile(TM) (CSBS DPTM) Infant-Toddler Checklist Full Text
AUTORES: Filipe, Marisa G.; Severino, Catia; Vigario, Marina; Frota, Sonia;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: INTERNATIONAL JOURNAL OF LANGUAGE & COMMUNICATION DISORDERS
AUTORES: Filipe, Marisa G.; Severino, Catia; Vigario, Marina; Frota, Sonia;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: INTERNATIONAL JOURNAL OF LANGUAGE & COMMUNICATION DISORDERS
INDEXADO EM: Scopus WOS
3
TÃTULO: Assessing the benefits of the "Intergalactic World" social emotional learning program for 8-12-year-old children in Portugal: perspectives from teachers and caregivers Full Text
AUTORES: Antunes, Rita; Alexandre, Joana; Guedes, Maryse; Filipe, Marisa G.; Verissimo, Manuela;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: FRONTIERS IN PSYCHOLOGY, VOLUME: 14
AUTORES: Antunes, Rita; Alexandre, Joana; Guedes, Maryse; Filipe, Marisa G.; Verissimo, Manuela;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: FRONTIERS IN PSYCHOLOGY, VOLUME: 14
INDEXADO EM: Scopus WOS
4
TÃTULO: Exploring the impact of the COVID-19 lockdown on pre-reading skills among Portuguese children
AUTORES: Filipe, Marisa G.; Frota, Sonia;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: FRONTIERS IN EDUCATION, VOLUME: 8
AUTORES: Filipe, Marisa G.; Frota, Sonia;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: FRONTIERS IN EDUCATION, VOLUME: 8
INDEXADO EM: Scopus WOS
5
TÃTULO: Assessment of 'Cool' and 'Hot' Executive Skills in Children with ADHD: The Role of Performance Measures and Behavioral Ratings
AUTORES: Veloso, Andreia S.; Vicente, Selene G.; Filipe, Marisa G.;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: EUROPEAN JOURNAL OF INVESTIGATION IN HEALTH PSYCHOLOGY AND EDUCATION, VOLUME: 12, NÚMERO: 11
AUTORES: Veloso, Andreia S.; Vicente, Selene G.; Filipe, Marisa G.;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: EUROPEAN JOURNAL OF INVESTIGATION IN HEALTH PSYCHOLOGY AND EDUCATION, VOLUME: 12, NÚMERO: 11
INDEXADO EM: Scopus WOS
6
TÃTULO: Effectiveness of Cognitive Training for School-Aged Children and Adolescents With Attention Deficit/Hyperactivity Disorder: A Systematic Review Full Text
AUTORES: Andreia Veloso; Selene G Vicente; Marisa G Filipe;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: FRONTIERS IN PSYCHOLOGY, VOLUME: 10
AUTORES: Andreia Veloso; Selene G Vicente; Marisa G Filipe;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: FRONTIERS IN PSYCHOLOGY, VOLUME: 10
INDEXADO EM: Scopus WOS
7
TÃTULO: The link between executive functions and literacy: introduction Full Text
AUTORES: Marisa Filipe; Sao Luis Castro ; Teresa Limpo;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: READING AND WRITING, VOLUME: 33, NÚMERO: 4
AUTORES: Marisa Filipe; Sao Luis Castro ; Teresa Limpo;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: READING AND WRITING, VOLUME: 33, NÚMERO: 4
8
TÃTULO: Development and validation of instruments to measure Portuguese third graders' reasons to write and self-efficacy Full Text
AUTORES: Teresa Limpo; Marisa Filipe; Sofia Magalhaes; Carolina Cordeiro; Andreia Veloso; Sao Luis Castro ; Steve Graham;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: READING AND WRITING, VOLUME: 33, NÚMERO: 9
AUTORES: Teresa Limpo; Marisa Filipe; Sofia Magalhaes; Carolina Cordeiro; Andreia Veloso; Sao Luis Castro ; Steve Graham;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: READING AND WRITING, VOLUME: 33, NÚMERO: 9
9
TÃTULO: Executive functions predict literacy and mathematics achievements: The unique contribution of cognitive flexibility in grades 2, 4, and 6 Full Text
AUTORES: Sofia Magalhaes; Luisa Carneiro; Teresa Limpo; Marisa Filipe;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: CHILD NEUROPSYCHOLOGY, VOLUME: 26, NÚMERO: 7
AUTORES: Sofia Magalhaes; Luisa Carneiro; Teresa Limpo; Marisa Filipe;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: CHILD NEUROPSYCHOLOGY, VOLUME: 26, NÚMERO: 7
INDEXADO EM: WOS