Carlos Miguel Lopes Rosa
AuthID: R-000-3DM
1
TÃTULO: Design by Listening: How Do Children Draw Music? The First Stage of a Participatory Design Project
AUTORES: Ines Antunes; Carlos Rosa; Flávio Almeida;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: Springer Series in Design and Innovation, VOLUME: 50
AUTORES: Ines Antunes; Carlos Rosa; Flávio Almeida;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: Springer Series in Design and Innovation, VOLUME: 50
2
TÃTULO: Information Design and Semiology: A Visual Study on Deconstructing Musical Notation for Improving First-Grade Children’s Learning
AUTORES: Ines Antunes; Carlos Rosa; Flávio Almeida;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Springer Series in Design and Innovation, VOLUME: 35
AUTORES: Ines Antunes; Carlos Rosa; Flávio Almeida;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Springer Series in Design and Innovation, VOLUME: 35
3
TÃTULO: The distant studio: a survey of design students' experience with distance educational formats Full Text
AUTORES: Rosa, Carlos; Ferreira, Joao;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: INTERNATIONAL JOURNAL OF TECHNOLOGY AND DESIGN EDUCATION, VOLUME: 33, NÚMERO: 5
AUTORES: Rosa, Carlos; Ferreira, Joao;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: INTERNATIONAL JOURNAL OF TECHNOLOGY AND DESIGN EDUCATION, VOLUME: 33, NÚMERO: 5
4
TÃTULO: Classes of Signs in Pictograms: A Case Study
AUTORES: Rosa, C; Morais, R;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: International Journal of Visual Design, VOLUME: 16, NÚMERO: 2
AUTORES: Rosa, C; Morais, R;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: International Journal of Visual Design, VOLUME: 16, NÚMERO: 2
5
TÃTULO: Developments in Design Research and Practice. Best Papers from 10th Senses and Sensibility 2019: Lost in (G)localization
AUTORES: Emilia Duarte; Carlos Rosa;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: Springer Series in Design and Innovation
AUTORES: Emilia Duarte; Carlos Rosa;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: Springer Series in Design and Innovation
6
TÃTULO: Profiling the Instructional Designer: Towards a Systematization of the Profession
AUTORES: Carlos Rosa; António Gorgel; Rodrigo Hernández-Ramírez; João Ferreira;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: ECADE Official Conference Proceedings - – The European Conference on Arts, Design and Education 2022 Official Conference Proceedings
AUTORES: Carlos Rosa; António Gorgel; Rodrigo Hernández-Ramírez; João Ferreira;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: ECADE Official Conference Proceedings - – The European Conference on Arts, Design and Education 2022 Official Conference Proceedings
7
TÃTULO: Three Pillars for a Trajectory in Design Education
AUTORES: Hernandez Ramirez, R; Morais, R; Rosa, C;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: 4th International Conference on Digital Design and Communication (Digicom) in ADVANCES IN DESIGN AND DIGITAL COMMUNICATION, DIGICOM 2020, VOLUME: 12
AUTORES: Hernandez Ramirez, R; Morais, R; Rosa, C;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: 4th International Conference on Digital Design and Communication (Digicom) in ADVANCES IN DESIGN AND DIGITAL COMMUNICATION, DIGICOM 2020, VOLUME: 12
8
TÃTULO: Foundations, Research, and Transdisciplinarity: Re-shaping Education for the 21st Century at a School of Design and Technology in Portugal
AUTORES: Hernández Ramírez, R; Morais, R; Rosa, C;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: Springer Series in Design and Innovation, VOLUME: 14
AUTORES: Hernández Ramírez, R; Morais, R; Rosa, C;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: Springer Series in Design and Innovation, VOLUME: 14
9
TÃTULO: Developments in Design Research and Practice : Best Papers from 10th Senses and Sensibility 2019. Lost In localization
AUTORES: Emilia Duarte; Carlos Rosa;
PUBLICAÇÃO: 2021
AUTORES: Emilia Duarte; Carlos Rosa;
PUBLICAÇÃO: 2021
INDEXADO EM:
Openlibrary

NO MEU:
ORCID

10
TÃTULO: CROSS: A MODEL FOR LEARNING THROUGH CO-OPERATIVE INTERDISCIPLINARITY IN DESIGN AND GAME DEVELOPMENT
AUTORES: Rodrigo Hernández-Ramírez; Carlos Rosa; Joana Ramalho; Bruno Silva;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: EDULEARN Proceedings - EDULEARN21 Proceedings
AUTORES: Rodrigo Hernández-Ramírez; Carlos Rosa; Joana Ramalho; Bruno Silva;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: EDULEARN Proceedings - EDULEARN21 Proceedings