Clara Maria Gil Ferreira Fernandes Pereira Coutinho
AuthID: R-000-3RR
1
TÃTULO: The construction of reader positioning in an interactive digital narrative. A discussion in the light of Multiliteracies Theory [La construcción del posicionamiento lector en una narrativa interactiva. Una discusión a la luz de la teoría de las multiliteracidades]
AUTORES: Gil, M; Pereira Í, S; Sylla, C;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Cultura, Lenguaje y Representacion, VOLUME: 30
AUTORES: Gil, M; Pereira Í, S; Sylla, C;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Cultura, Lenguaje y Representacion, VOLUME: 30
INDEXADO EM: Scopus
2
TÃTULO: A close look into the storytelling process: The procedural nature of interactive digital narratives as learning opportunity
AUTORES: Gil, M; Sylla, C;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: ENTERTAINMENT COMPUTING, VOLUME: 41
AUTORES: Gil, M; Sylla, C;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: ENTERTAINMENT COMPUTING, VOLUME: 41
INDEXADO EM: Scopus WOS
3
TÃTULO: M&M - MONNOM meets MOBEYBOU Digital Interfaces for Children's Embodied Interaction
AUTORES: Kay, Ipek; Sylla, Cristina; Gil, Maite; Ozkar, Mine; Caruso, Ana Paula; Aydin, Ufuk;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: 21st ACM Interaction Design and Children (IDC) in PROCEEDINGS OF THE 2022 ACM INTERACTION DESIGN AND CHILDREN, IDC 2022
AUTORES: Kay, Ipek; Sylla, Cristina; Gil, Maite; Ozkar, Mine; Caruso, Ana Paula; Aydin, Ufuk;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: 21st ACM Interaction Design and Children (IDC) in PROCEEDINGS OF THE 2022 ACM INTERACTION DESIGN AND CHILDREN, IDC 2022
INDEXADO EM: WOS
4
TÃTULO: The Procedural Nature of Interactive Digital Narratives and Early Literacy
AUTORES: Sylla, C; Gil, M;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: 13th International Conference on Interactive Digital Storytelling, ICIDS 2020 in Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics), VOLUME: 12497 LNCS
AUTORES: Sylla, C; Gil, M;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: 13th International Conference on Interactive Digital Storytelling, ICIDS 2020 in Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics), VOLUME: 12497 LNCS
INDEXADO EM: Scopus
5
TÃTULO: Métodos de Avaliação das Aprendizagens em Universidades Públicas Portuguesas: Um Estudo Quantitativo
AUTORES: Eva Lopes Fernandes; Maria Assunção Flores; Irene Cadime; Clara Pereira Coutinho;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: Revista Iberoamericana de Evaluación Educativa, VOLUME: 13, NÚMERO: 2
AUTORES: Eva Lopes Fernandes; Maria Assunção Flores; Irene Cadime; Clara Pereira Coutinho;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: Revista Iberoamericana de Evaluación Educativa, VOLUME: 13, NÚMERO: 2
6
TÃTULO: Self-efficacy, mathematics' anxiety and perceived importance: an empirical study with Portuguese engineering students Full Text
AUTORES: Manuela Alves; Cristina S Rodrigues; Ana Maria A C Rocha ; Clara Coutinho;
PUBLICAÇÃO: 2016, FONTE: EUROPEAN JOURNAL OF ENGINEERING EDUCATION, VOLUME: 41, NÚMERO: 1
AUTORES: Manuela Alves; Cristina S Rodrigues; Ana Maria A C Rocha ; Clara Coutinho;
PUBLICAÇÃO: 2016, FONTE: EUROPEAN JOURNAL OF ENGINEERING EDUCATION, VOLUME: 41, NÚMERO: 1
7
TÃTULO: Urban Games: How to Increase the Motivation, Interaction and Perceived Learning of Students in the Schools
AUTORES: Liliana Vieira; Clara Coutinho;
PUBLICAÇÃO: 2016, FONTE: INTERNATIONAL JOURNAL OF MOBILE AND BLENDED LEARNING, VOLUME: 8, NÚMERO: 2
AUTORES: Liliana Vieira; Clara Coutinho;
PUBLICAÇÃO: 2016, FONTE: INTERNATIONAL JOURNAL OF MOBILE AND BLENDED LEARNING, VOLUME: 8, NÚMERO: 2
INDEXADO EM: Scopus WOS
8
TÃTULO: Digital Manipulatives as Scaffolds for Preschoolers' Language Development
AUTORES: Sylla, C; Pereira, ISP; Coutinho, CP; Branco, P;
PUBLICAÇÃO: 2016, FONTE: IEEE TRANSACTIONS ON EMERGING TOPICS IN COMPUTING, VOLUME: 4, NÚMERO: 3
AUTORES: Sylla, C; Pereira, ISP; Coutinho, CP; Branco, P;
PUBLICAÇÃO: 2016, FONTE: IEEE TRANSACTIONS ON EMERGING TOPICS IN COMPUTING, VOLUME: 4, NÚMERO: 3
9
TÃTULO: Threshold Concepts Vs. Tricky Topics Exploring the Causes of Student's Misunderstandings with the Problem Distiller Tool
AUTORES: Sara Cruz; Jose Alberto Lencastre; Clara Coutinho; Gill Clough; Anne Adams;
PUBLICAÇÃO: 2016, FONTE: 8th International Conference on Computer Supported Education (CSEDU) in PROCEEDINGS OF THE 8TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON COMPUTER SUPPORTED EDUCATION, VOL 1 (CSEDU)
AUTORES: Sara Cruz; Jose Alberto Lencastre; Clara Coutinho; Gill Clough; Anne Adams;
PUBLICAÇÃO: 2016, FONTE: 8th International Conference on Computer Supported Education (CSEDU) in PROCEEDINGS OF THE 8TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON COMPUTER SUPPORTED EDUCATION, VOL 1 (CSEDU)
INDEXADO EM: WOS
10
TÃTULO: WhatsApp in Education: a Systematic Review of the Literature Full Text
AUTORES: Joao Batista Bottentuit Junior; Odla Cristianne P Patriota Albuquerque; Clara Pereira Coutinho;
PUBLICAÇÃO: 2016, FONTE: REVISTA EDUCAONLINE, VOLUME: 10, NÚMERO: 2
AUTORES: Joao Batista Bottentuit Junior; Odla Cristianne P Patriota Albuquerque; Clara Pereira Coutinho;
PUBLICAÇÃO: 2016, FONTE: REVISTA EDUCAONLINE, VOLUME: 10, NÚMERO: 2
INDEXADO EM: WOS