Sara Margarida Alpendre Diogo
AuthID: R-00H-VWM
1
TÃTULO: UNIVERSITY-INDUSTRY COLLABORATIONS IN DOCTORAL EDUCATION PROGRAMMES: A GLIMPSE OF THE PORTUGUESE CONTEXT
AUTORES: Sandra Santos; Sara Diogo; Maria João Rosa;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: INTED Proceedings - INTED2024 Proceedings
AUTORES: Sandra Santos; Sara Diogo; Maria João Rosa;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: INTED Proceedings - INTED2024 Proceedings
2
TÃTULO: TRAVELLING DISCOURSES AND PRESSURES ON DOCTORAL EDUCATION: THE PORTUGUESE CASE
AUTORES: Sara Diogo; Sónia Cardoso; Teresa Carvalho; Thiago Freires;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: EDULEARN Proceedings - EDULEARN24 Proceedings
AUTORES: Sara Diogo; Sónia Cardoso; Teresa Carvalho; Thiago Freires;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: EDULEARN Proceedings - EDULEARN24 Proceedings
3
TÃTULO: Steps towards the Integration of the Gender and Sex Dimension in R&I: The Case of a Public University
AUTORES: Jordao, Carina; Diogo, Sara;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: EDUCATION SCIENCES, VOLUME: 13, NÚMERO: 1
AUTORES: Jordao, Carina; Diogo, Sara;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: EDUCATION SCIENCES, VOLUME: 13, NÚMERO: 1
INDEXADO EM: WOS
4
TÃTULO: Internationalization of Portuguese Academia: the impact on academic engagement and collaboration with society
AUTORES: Anabela Queirós; Teresa Carvalho; Maria Manatos; Sara Diogo;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Higher Education, VOLUME: 87, NÚMERO: 6
AUTORES: Anabela Queirós; Teresa Carvalho; Maria Manatos; Sara Diogo;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Higher Education, VOLUME: 87, NÚMERO: 6
5
TÃTULO: Academics with International Educational and Research Experiences: Differences Across Countries?
AUTORES: Futao Huang; Liudvika Leišytė; Aliya Kuzhabekova; Sara Diogo;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: The Changing Academy – The Changing Academic Profession in International Comparative Perspective - Internationalization and the Academic Profession
AUTORES: Futao Huang; Liudvika Leišytė; Aliya Kuzhabekova; Sara Diogo;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: The Changing Academy – The Changing Academic Profession in International Comparative Perspective - Internationalization and the Academic Profession
6
TÃTULO: The transformation of doctoral education: a systematic literature review
AUTORES: Cardoso, S; Santos, S; Diogo, S; Soares, D; Carvalho, T;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: HIGHER EDUCATION, VOLUME: 84, NÚMERO: 4
AUTORES: Cardoso, S; Santos, S; Diogo, S; Soares, D; Carvalho, T;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: HIGHER EDUCATION, VOLUME: 84, NÚMERO: 4
7
TÃTULO: Academic engagement in Portugal: the role of institutional diversity, individual characteristics and modes of knowledge production Full Text
AUTORES: Queiros, Anabela; Carvalho, Teresa; Rosa, Maria Joao; Ricardo Biscaia ; Manatos, Maria Joao; Videira, Pedro; Teixeira, Pedro ; Diogo, Sara; Melo, Ana I.; Figueiredo, Hugo; Amaral Mendes, R ;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: STUDIES IN HIGHER EDUCATION, VOLUME: 47, NÚMERO: 11
AUTORES: Queiros, Anabela; Carvalho, Teresa; Rosa, Maria Joao; Ricardo Biscaia ; Manatos, Maria Joao; Videira, Pedro; Teixeira, Pedro ; Diogo, Sara; Melo, Ana I.; Figueiredo, Hugo; Amaral Mendes, R ;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: STUDIES IN HIGHER EDUCATION, VOLUME: 47, NÚMERO: 11
8
TÃTULO: Tales of Doctoral Students: Motivations and Expectations on the Route to the Unknown
AUTORES: Diogo, Sara; Goncalves, Andreia; Cardoso, Sonia; Carvalho, Teresa;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: EDUCATION SCIENCES, VOLUME: 12, NÚMERO: 4
AUTORES: Diogo, Sara; Goncalves, Andreia; Cardoso, Sonia; Carvalho, Teresa;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: EDUCATION SCIENCES, VOLUME: 12, NÚMERO: 4
9
TÃTULO: Brothers in Arms? How Neoliberalism Connects North and South Higher Education: Finland and Portugal in Perspective
AUTORES: Diogo, Sara Margarida; Carvalho, Teresa;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: SOCIAL SCIENCES-BASEL, VOLUME: 11, NÚMERO: 5
AUTORES: Diogo, Sara Margarida; Carvalho, Teresa;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: SOCIAL SCIENCES-BASEL, VOLUME: 11, NÚMERO: 5
10
TÃTULO: Invisible researchers in the knowledge society–the Uberisation of scientific work in Portugal
AUTORES: Carvalho, T; Diogo, S; Vilhena, B;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: European Journal of Higher Education, VOLUME: 12, NÚMERO: 4
AUTORES: Carvalho, T; Diogo, S; Vilhena, B;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: European Journal of Higher Education, VOLUME: 12, NÚMERO: 4