1
TÍTULO: From schoolification of children to schoolification of parents? - educational policies in COVID times  Full Text
AUTORES: Formosinho, J;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: EUROPEAN EARLY CHILDHOOD EDUCATION RESEARCH JOURNAL
INDEXADO EM: Scopus WOS
2
TÍTULO: The importance of making explicit in educational research the role of pedagogy and teachers  Full Text
AUTORES: Joao Formosinho;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: EUROPEAN EARLY CHILDHOOD EDUCATION RESEARCH JOURNAL, VOLUME: 28, NÚMERO: 5
INDEXADO EM: Scopus WOS
3
TÍTULO: The development of a rights-based approach to participation: from peripheral involvement to central participation of children, parents and professionals  Full Text
AUTORES: Joao Formosinho; Filipa Passos;
PUBLICAÇÃO: 2019, FONTE: EUROPEAN EARLY CHILDHOOD EDUCATION RESEARCH JOURNAL, VOLUME: 27, NÚMERO: 3
INDEXADO EM: Scopus WOS
4
TÍTULO: Untitled  Full Text
AUTORES: Julia Oliveira Formosinho;
PUBLICAÇÃO: 2016, FONTE: European Early Childhood Education Research Journal, VOLUME: 24, NÚMERO: 6
INDEXADO EM: WOS
5
TÍTULO: Promoting equity in an early years context: the role of participatory educational teams  Full Text
AUTORES: Joao Formosinho; Irene Figueiredo;
PUBLICAÇÃO: 2014, FONTE: EUROPEAN EARLY CHILDHOOD EDUCATION RESEARCH JOURNAL, VOLUME: 22, NÚMERO: 3
INDEXADO EM: WOS CrossRef
6
TÍTULO: A profissionalidade docente na educação básica em Portugal: depoimentos de alguns professores  Full Text
AUTORES: Idevaldo da Silva Bodião; João Formosinho;
PUBLICAÇÃO: 2010, FONTE: Educ. Pesqui. - Educação e Pesquisa, VOLUME: 36, NÚMERO: 1
INDEXADO EM: CrossRef
NO MEU: ORCID
7
TÍTULO: Editorial  Full Text
AUTORES: Margy Whalley; Karen John; Joao Formosinho;
PUBLICAÇÃO: 2008, FONTE: European Early Childhood Education Research Journal, VOLUME: 16, NÚMERO: 1
INDEXADO EM: CrossRef
NO MEU: ORCID