2
TÍTULO: Kindergarten Affordances for Physical Activity and Preschoolers' Motor and Social-Emotional Competence
AUTORES: Moreira, Mariana; Veiga, Guida; Lopes, Frederico; Hales, Derek; Luz, Carlos; Cordovil, Rita;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: CHILDREN-BASEL, VOLUME: 10, NÚMERO: 2
INDEXADO EM: Scopus WOS
3
TÍTULO: Anxiety, concerns and COVID-19: Cross-country perspectives from families and individuals with neurodevelopmental conditions
AUTORES: Sideropoulos, Vassilis; Van Herwegen, Jo; Meuleman, Ben; Alessandri, Michael; Alnemary, Faisal M.; Rad, Jamal Amani; Lavenex, Pamela A. Banta; Bolshakov, Nikita; Bolte, Sven; Buffle, Paulina; Cai, Ru Y.; Campos, Ruth; Chirita Emandi, Adela; Costa, Andreia P.; Costanzo, Floriana; Des Portes, Vincent; Dukes, Daniel; Faivre, Laurence; Famelart, Nawelle; Fisher, Marisa H.; Gamaiunova, Liudmilla; Giannadou, Aikaterini; Gupta, Rashmi; Hardan, Antonio Y.; Houdayer Robert, Francoise; Hrncirova, Lenka; Iaochite, Roberto Tadeu; Jariabkova, Katarina; Klein Tasman, Bonita P.; Lavenex, Pierre; Malik, Supriya; Mari, Francesca; Martinez Castilla, Pastora; Menghini, Deny; Nuske, Heather J.; Palikara, Olympia; Papon, Anouk; Pegg, Robin S.; Pouretemad, Hamidreza; Poustka, Luise; Prosetzky, Ingolf; Renieri, Alessandra; Rhodes, Sinead M.; Riby, Deborah M.; Rossi, Massimiliano; Sadeghi, Saeid; Su, Xueyen; Tai, Claire; Tran, Michel; Tynan, Fionnuala; Uljarevic, Mirko; Van Hecke, Amy V.; Veiga, Guida; Verloes, Alain; Vicari, Stefano; Werneck Rohrer, Sonja G.; Zander, Eric; Samson, Andrea C.; ...Mais
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: JOURNAL OF GLOBAL HEALTH, VOLUME: 13
INDEXADO EM: Scopus WOS
4
TÍTULO: Quality of the Opportunities for Preschoolers' Physical Activity in Portuguese Kindergartens
AUTORES: Moreira, Mariana; Veiga, Guida; Lopes, Frederico; Hales, Derek; Cordovil, Rita;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: EDUCATION SCIENCES, VOLUME: 13, NÚMERO: 8
INDEXADO EM: Scopus WOS
5
TÍTULO: Do My Reactions Outweigh My Actions? The Relation between Reactive and Proactive Aggression with Peer Acceptance in Preschoolers
AUTORES: da Silva, Brenda M. S.; Veiga, Guida; Rieffe, Carolien; Endedijk, Hinke M.; Guroglu, Berna;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: CHILDREN-BASEL, VOLUME: 10, NÚMERO: 9
INDEXADO EM: Scopus WOS
6
TÍTULO: Being Deaf in Mainstream Schools: The Effect of a Hearing Loss in Children's Playground Behaviors
AUTORES: Da Silva, Brenda M. S.; Rieffe, Carolien; Frijns, Johan H. M.; Sousa, Heredio; Monteiro, Luisa; Veiga, Guida;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: CHILDREN-BASEL, VOLUME: 9, NÚMERO: 7
INDEXADO EM: Scopus WOS
7
TÍTULO: The Relationship between the Quality of Kindergartens' Outdoor Physical Environment and Preschoolers' Social Functioning
AUTORES: Moreira, Mariana; Cordovil, Rita; Lopes, Frederico; Da Silva, Brenda M. S.; Veiga, Guida;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: EDUCATION SCIENCES, VOLUME: 12, NÚMERO: 10
INDEXADO EM: Scopus WOS
8
TÍTULO: Attachment and Depressive Symptoms in Adolescence: The Mediatory Role of Emotion Awareness  Full Text
AUTORES: Carapeto, Maria Joao; Domingos, Raquel; Veiga, Guida;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: BEHAVIORAL SCIENCES, VOLUME: 12, NÚMERO: 10
INDEXADO EM: Scopus WOS
9
TÍTULO: Rough-and-tumble play and the regulation of aggression in preschoolers  Full Text
AUTORES: Guida Veiga; Rachel O'Connor; Carlos Neto; Carolien Rieffe;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: EARLY CHILD DEVELOPMENT AND CARE
INDEXADO EM: Scopus WOS
10
TÍTULO: Validation of the Portuguese emotion awareness questionnaire for children and adolescents  Full Text
AUTORES: Guida Veiga; Paul Oosterveld; Jorge Fernandes; Carolien Rieffe;
PUBLICAÇÃO: 2019, FONTE: EUROPEAN JOURNAL OF DEVELOPMENTAL PSYCHOLOGY, VOLUME: 16, NÚMERO: 2
INDEXADO EM: WOS
Página 1 de 2. Total de resultados: 14.