1
TITLE: Trajetórias (não) percorridas nos Forrageios da Colmeia Led: Ensaio Introdutório do Dossiê
AUTHORS: Vera Lúcia Lopes Cristovão; Andérbio Márcio Silva Martins; Luísa Álvares Pereira;
PUBLISHED: 2023, SOURCE: Raído, VOLUME: 17, ISSUE: 44
INDEXED IN: CrossRef
IN MY: ORCID
2
TITLE: Metalinguistic terms and grammatical choices in the collaborative writing of primary school students  Full Text
AUTHORS: Barbeiro, LF; Pereira, LA; Calil, E; Cardoso, I;
PUBLISHED: 2022, SOURCE: TEJUELO-DIDACTICA DE LA LENGUA Y LA LITERATURA, VOLUME: 35, ISSUE: 2
INDEXED IN: WOS
3
TITLE: Termos metalinguísticos e operações de natureza gramatical na escrita colaborativa dos alunos do ensino básico
AUTHORS: Luís Filipe Barbeiro; Luísa Álvares Pereira; Eduardo Calil; Inês Cardoso;
PUBLISHED: 2022, SOURCE: Tejuelo. Didáctica de la Lengua y la Literatura. Educación, VOLUME: 35, ISSUE: 2
INDEXED IN: CrossRef: 2
IN MY: ORCID
4
TITLE: Avaliação da conservação e manutenção de um edifício do séc xiv no centro histórico do porto, Portugal
AUTHORS: Rodrigues, F; Costa, A; Matos, R; Tavares, A; Fonseca, J; Alves, A; Alvares, M;
PUBLISHED: 2018, SOURCE: 7th Euro-American Congress on Construction Pathology, Rehabilitation Technology and Heritage Management, REHABEND 2018 in REHABEND, ISSUE: 221479
INDEXED IN: Scopus
5
TITLE: Writing a Master’s Dissertation – Students’ Perspectives
AUTHORS: José Brandão Carvalho; Luísa Álvares Pereira; Rómina Mello Laranjeira;
PUBLISHED: 2018, SOURCE: Journal of Academic Writing, VOLUME: 8, ISSUE: 2
INDEXED IN: CrossRef Handle
IN MY: ORCID
6
TITLE: OS JOVENS E A ESCRITA: PRÁTICAS ESCOLARES E EXTRAESCOLARES EM PORTUGAL
AUTHORS: Inês Cardoso; Luísa Álvares Pereira; Célia da Graça Lopes; Rui Patrício Andrade Pereira Lopes;
PUBLISHED: 2018, SOURCE: Educação em Revista, VOLUME: 34
INDEXED IN: CrossRef
IN MY: ORCID
7
TITLE: Práticas de leitura literária no 1.º ciclo do ensino básico para a compreensão do agir docente em Portugal
AUTHORS: Luísa Álvares Pereira; Luciana Cabral Pereira; Inês Cardoso;
PUBLISHED: 2017, SOURCE: Letras & Letras, VOLUME: 33, ISSUE: 2
INDEXED IN: CrossRef
IN MY: ORCID
8
TITLE: The Impact of Promoting Transcription on Early Text Production: Effects on Bursts and Pauses, Levels of Written Language, and Writing Performance
AUTHORS: Alves, RA ; Limpo, T; Fidalgo, R; Carvalhais, L; Pereira, LA; Castro, SL ;
PUBLISHED: 2016, SOURCE: JOURNAL OF EDUCATIONAL PSYCHOLOGY, VOLUME: 108, ISSUE: 5
INDEXED IN: Scopus WOS CrossRef Handle
IN MY: ORCID
9
TITLE: Escrever para aprender no ensino básico: das conceções dos professores... às práticas dos alunos
AUTHORS: Mariana Oliveira Pinto; Luísa Álvares Pereira;
PUBLISHED: 2016, SOURCE: Revista Portuguesa de Educação, VOLUME: 29, ISSUE: 2
INDEXED IN: CrossRef: 1
IN MY: ORCID
10
TITLE: The report to write the relationship of out-of-school and school: a study conducted on adolescents
AUTHORS: Ines Cardoso; Luisa Alvares Pereira;
PUBLISHED: 2015, SOURCE: CANADIAN JOURNAL OF APPLIED LINGUISTICS, VOLUME: 18, ISSUE: 2
INDEXED IN: WOS
Page 1 of 2. Total results: 20.