1
TÍTULO: Abdominal wall muscle ultrasound assessment and level of experience in Pilates - an exploratory study  Full Text
AUTORES: Pereira, Mario; Andre, Alexandra; Dias, Goncalo; Castro, Maria Antonio; Mendes, Rui; Fernando M.L. Martins ; Gomes, Ricardo; Vaz, Vasco;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: RETOS-NUEVAS TENDENCIAS EN EDUCACION FISICA DEPORTE Y RECREACION, VOLUME: 62, NÚMERO: 62
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef
2
TÍTULO: Actions of a Trainee Teacher in Orchestrating Mathematical Discussions
AUTORES: Yelitza Freitas; Fernando M.L. Martins ; Silvia-Natividad Moral Sánchez; Francisco-José Ruiz Rey;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: Educational Process International Journal, VOLUME: 14, NÚMERO: 1
INDEXADO EM: CrossRef Unpaywall
3
TÍTULO: Impact of a Training Program on Developing Computational Thinking in Pre-Service Primary School Teachers: From Theory to Practice
AUTORES: Rita Neves Rodrigues; Cecília Costa; Sónia Brito Costa; Maryam Abbasi; Fernando M.L. Martins ;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: Educational Process International Journal, VOLUME: 14, NÚMERO: 1
INDEXADO EM: CrossRef Unpaywall
4
TÍTULO: Comprehensive Analysis of the Image of Group Fitness Instructors: Intra- and Inter-Country Comparison between Portugal and Romania
AUTORES: Viorel Petru Ardelean; Vlad Adrian Geantă; Corina Dulceanu; Claudiu Bulzan; Guilherme Eustáquio Furtado; Ricardo Gomes; Fernando M.L. Martins ; Francisco Campos;
PUBLICAÇÃO: 2024
INDEXADO EM: CrossRef
5
TÍTULO: Desenvolver o Pensamento Computacional através do Ensino Exploratório numa Aula de Matemática do 4.º Ano de Escolaridade
AUTORES: João Carvalho; Tatiana Couceiro; Tatiana Gomes; Rita Neves Rodrigues; José Sacramento; Rita Pereira; Yelitza Freitas; Costa, Cecília; Fernando M.L. Martins ;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: DEDiCA Revista de Educação e Humanidades (dreh), NÚMERO: 22
INDEXADO EM: CrossRef
6
TÍTULO: Educational robotics and primary school mathematics teaching: An analysis of pre-service teachers didactic-mathematical knowledge
AUTORES: Ricardo Silva; Costa, Cecília; Yelitza Freitas; Fernando M.L. Martins ; Manuel Cebrián de la Serna;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, VOLUME: 20, NÚMERO: 10
INDEXADO EM: Scopus CrossRef
7
TÍTULO: Exploratory teaching: Integrating applet to teach arithmetic multiplication operation
AUTORES: Yelitza Aveiro Freitas; Maryam Abbasi; Sónia Brito-Costa ; Ricardo Pinto; Virgílio Rato; Fernando M.L. Martins ;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, VOLUME: 20, NÚMERO: 12
INDEXADO EM: Scopus CrossRef
8
TÍTULO: Formative evaluation with technologies among teachers for the development of educational innovation projects
AUTORES: Cebrian Robles, Violeta; Ruiz Rey, Francisco Jose; Cebrian de la Serna, Manuel; Fernando M.L. Martins ;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH AND INNOVATION, VOLUME: 2024, NÚMERO: 22
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef Unpaywall
9
TÍTULO: Integration of computational thinking in initial teacher training for primary schools: a systematic review
AUTORES: Rodrigues, Rita Neves; Costa, Cecília; Fernando M.L. Martins ;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: FRONTIERS IN EDUCATION, VOLUME: 9
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef Unpaywall
Página 1 de 18. Total de resultados: 180.