Maria Alexandra Penedo Marques Pinto
AuthID: R-000-AGX
1
TÃTULO: Effects of a Social–Emotional Learning Intervention on Social–Emotional Competencies and Behavioral Problems in Elementary Students Amid COVID-19 Full Text
AUTORES: Raquel Raimundo; Sofia Oliveira; Magda Sofia Roberto; Alexandra Marques Pinto;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: International Journal of Environmental Research and Public Health, VOLUME: 21, NÚMERO: 9
AUTORES: Raquel Raimundo; Sofia Oliveira; Magda Sofia Roberto; Alexandra Marques Pinto;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: International Journal of Environmental Research and Public Health, VOLUME: 21, NÚMERO: 9
INDEXADO EM: Scopus CrossRef
2
TÃTULO: Psychometric Assessment of the Physicians' Job Demands and Resources Scale
AUTORES: Moreira, Sergio; Oliveira, Sofia; Vala, Jorge; Costa Lopes, Rui; Marques Pinto, Alexandra;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: EVALUATION & THE HEALTH PROFESSIONS, VOLUME: 46, NÚMERO: 4
AUTORES: Moreira, Sergio; Oliveira, Sofia; Vala, Jorge; Costa Lopes, Rui; Marques Pinto, Alexandra;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: EVALUATION & THE HEALTH PROFESSIONS, VOLUME: 46, NÚMERO: 4
3
TÃTULO: Mediterranean diet adherence and nutritional literacy: an observational cross-sectional study of the reality of university students in a COVID-19 pandemic context
AUTORES: Abreu, Filipa; Hernando, Ana; Goulao, Luis Filipe; Pinto, Alexandra Marques; Branco, Amelia; Cerqueira, Ana; Galvao, Cecilia; Guedes, Fabio Botelho; Bronze, Maria Rosario; Viegas, Wanda; Matos, Margarida Gaspar; Sousa, Joana;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: BMJ NUTRITION, PREVENTION & HEALTH, VOLUME: 6, NÚMERO: 2
AUTORES: Abreu, Filipa; Hernando, Ana; Goulao, Luis Filipe; Pinto, Alexandra Marques; Branco, Amelia; Cerqueira, Ana; Galvao, Cecilia; Guedes, Fabio Botelho; Bronze, Maria Rosario; Viegas, Wanda; Matos, Margarida Gaspar; Sousa, Joana;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: BMJ NUTRITION, PREVENTION & HEALTH, VOLUME: 6, NÚMERO: 2
4
TÃTULO: Elementary school climate through teachers' eyes: Portuguese adaptation of the Organizational Climate Description Questionnaire Revised for Elementary schools
AUTORES: Oliveira, Sofia; Roberto, Magda Sofia; Marques Pinto, Alexandra; Veiga Simao, Ana Margarida;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: CURRENT PSYCHOLOGY, VOLUME: 42, NÚMERO: 28
AUTORES: Oliveira, Sofia; Roberto, Magda Sofia; Marques Pinto, Alexandra; Veiga Simao, Ana Margarida;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: CURRENT PSYCHOLOGY, VOLUME: 42, NÚMERO: 28
5
TÃTULO: Chronic Conditions and School Participation of First-Year University Students-HOUSE ULisbon Study
AUTORES: Cerqueira, Ana; Guedes, Fabio Botelho; Marques Pinto, Alexandra; Branco, Amelia; Galvao, Cecilia; Sousa, Joana; Goulao, Luis F.; Bronze, Maria Rosario; Viegas, Wanda; Gaspar, Tania; Godeau, Emmanuelle; de Matos, Margarida Gaspar;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: CHILDREN-BASEL, VOLUME: 9, NÚMERO: 9
AUTORES: Cerqueira, Ana; Guedes, Fabio Botelho; Marques Pinto, Alexandra; Branco, Amelia; Galvao, Cecilia; Sousa, Joana; Goulao, Luis F.; Bronze, Maria Rosario; Viegas, Wanda; Gaspar, Tania; Godeau, Emmanuelle; de Matos, Margarida Gaspar;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: CHILDREN-BASEL, VOLUME: 9, NÚMERO: 9
6
TÃTULO: Development of the Social and Emotional Competence Assessment Battery for Adults
AUTORES: Oliveira, Sofia; Roberto, Magda Sofia; Veiga Simao, Ana Margarida; Marques Pinto, Alexandra;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: ASSESSMENT, VOLUME: 30, NÚMERO: 6
AUTORES: Oliveira, Sofia; Roberto, Magda Sofia; Veiga Simao, Ana Margarida; Marques Pinto, Alexandra;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: ASSESSMENT, VOLUME: 30, NÚMERO: 6
7
TÃTULO: Effects of the A plus intervention on elementary-school teachers' social and emotional competence and occupational health
AUTORES: Oliveira, Sofia; Roberto, Magda Sofia; Veiga Simao, Ana Margarida; Marques Pinto, Alexandra;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: FRONTIERS IN PSYCHOLOGY, VOLUME: 13
AUTORES: Oliveira, Sofia; Roberto, Magda Sofia; Veiga Simao, Ana Margarida; Marques Pinto, Alexandra;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: FRONTIERS IN PSYCHOLOGY, VOLUME: 13
8
TÃTULO: COVID-19 and Lockdown, as Lived and Felt by University Students Full Text
AUTORES: Branquinho, Catia; Guedes, Fabio Botelho; Cerqueira, Ana; Marques Pinto, Alexandra; Branco, Amelia; Galvao, Cecilia; Sousa, Joana; Goulao, Luis F.; Bronze, Maria Rosario; Viegas, Wanda; de Matos, Margarida Gaspar;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: INTERNATIONAL JOURNAL OF ENVIRONMENTAL RESEARCH AND PUBLIC HEALTH, VOLUME: 19, NÚMERO: 20
AUTORES: Branquinho, Catia; Guedes, Fabio Botelho; Cerqueira, Ana; Marques Pinto, Alexandra; Branco, Amelia; Galvao, Cecilia; Sousa, Joana; Goulao, Luis F.; Bronze, Maria Rosario; Viegas, Wanda; de Matos, Margarida Gaspar;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: INTERNATIONAL JOURNAL OF ENVIRONMENTAL RESEARCH AND PUBLIC HEALTH, VOLUME: 19, NÚMERO: 20
9
TÃTULO: It is Typical of Teenagers: When Teachers Morally Disengage from Cyberbullying
AUTORES: Pereira, Nadia Salgado; Ferreira, Paula Da Costa; Veiga Simao, Ana Margarida; Cardoso, Andreia; Barros, Alexandra; Marques Pinto, Alexandra; Ferreira, Aristides I.; Primor, Ana Claudia; Carvalhal, Sara;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: SPANISH JOURNAL OF PSYCHOLOGY, VOLUME: 25, NÚMERO: 2
AUTORES: Pereira, Nadia Salgado; Ferreira, Paula Da Costa; Veiga Simao, Ana Margarida; Cardoso, Andreia; Barros, Alexandra; Marques Pinto, Alexandra; Ferreira, Aristides I.; Primor, Ana Claudia; Carvalhal, Sara;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: SPANISH JOURNAL OF PSYCHOLOGY, VOLUME: 25, NÚMERO: 2
10
TÃTULO: A Meta-analysis of the Impact of Social and Emotional Learning Interventions on Teachers' Burnout Symptoms
AUTORES: Oliveira, S; Roberto, MS; Veiga Simao, AM; Marques Pinto, A;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: EDUCATIONAL PSYCHOLOGY REVIEW, VOLUME: 33, NÚMERO: 4
AUTORES: Oliveira, S; Roberto, MS; Veiga Simao, AM; Marques Pinto, A;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: EDUCATIONAL PSYCHOLOGY REVIEW, VOLUME: 33, NÚMERO: 4