Ana Margarida Mineiro Rodrigues Rebello de Andrade
AuthID: R-000-120
1
TÃTULO: A new intervention to prevent social isolation in people with complex communication needs Full Text
AUTORES: Dias, Joao Canossa; Mineiro, Ana; Damen, Saskia;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: SCIENTIFIC REPORTS, VOLUME: 14, NÚMERO: 1
AUTORES: Dias, Joao Canossa; Mineiro, Ana; Damen, Saskia;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: SCIENTIFIC REPORTS, VOLUME: 14, NÚMERO: 1
2
TÃTULO: Chapter 7. The pantomime roots of Sao Tome and Principe Sign Language
AUTORES: Ana Mineiro; Mara Moita;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Perspectives on Pantomime - Advances in Interaction Studies
AUTORES: Ana Mineiro; Mara Moita;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Perspectives on Pantomime - Advances in Interaction Studies
3
TÃTULO: The impact of a Curriculum for Resilience Promotion in Deaf Children and Adolescents Full Text
AUTORES: Freitas, Eunice; Simoes, Celeste; Mineiro, Ana; Rosa, Pedro J.; Santos, Anabela C.;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: BRITISH JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION, VOLUME: 50, NÚMERO: 1
AUTORES: Freitas, Eunice; Simoes, Celeste; Mineiro, Ana; Rosa, Pedro J.; Santos, Anabela C.;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: BRITISH JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION, VOLUME: 50, NÚMERO: 1
4
TÃTULO: Editorial: Challenges in language evolution research Full Text
AUTORES: Mineiro, A;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: FRONTIERS IN PSYCHOLOGY, VOLUME: 14
AUTORES: Mineiro, A;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: FRONTIERS IN PSYCHOLOGY, VOLUME: 14
5
TÃTULO: Resilience in deaf children: A comprehensive literature review and applications for school staff Full Text
AUTORES: Freitas, E; Simoes, C; Santos, AC; Mineiro, A;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: JOURNAL OF COMMUNITY PSYCHOLOGY, VOLUME: 50, NÚMERO: 2
AUTORES: Freitas, E; Simoes, C; Santos, AC; Mineiro, A;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: JOURNAL OF COMMUNITY PSYCHOLOGY, VOLUME: 50, NÚMERO: 2
6
TÃTULO: Unveiling teachers' beliefs on visual cognition and learning styles of deaf and hard of hearing students: A Portuguese-Swedish study Full Text
AUTORES: Rodrigues, Filipa M.; Rato, Joana R.; Mineiro, Ana; Holmstrom, Ingela;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: PLOS ONE, VOLUME: 17, NÚMERO: 2
AUTORES: Rodrigues, Filipa M.; Rato, Joana R.; Mineiro, Ana; Holmstrom, Ingela;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: PLOS ONE, VOLUME: 17, NÚMERO: 2
INDEXADO EM: Scopus WOS
7
TÃTULO: Early numerical cognition in deaf and hearing children: Closer than expected? Full Text
AUTORES: Ribeiro, Filipa; Rato, Joana R.; Leonardo, Rita; Mineiro, Ana;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: INTERDISCIPLINARIA, VOLUME: 39, NÚMERO: 2
AUTORES: Ribeiro, Filipa; Rato, Joana R.; Leonardo, Rita; Mineiro, Ana;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: INTERDISCIPLINARIA, VOLUME: 39, NÚMERO: 2
INDEXADO EM: WOS
8
TÃTULO: E-learning is a burden for the deaf and hard of hearing Full Text
AUTORES: Rodrigues, Filipa M.; Abreu, Ana Maria; Holmstrom, Ingela; Mineiro, Ana;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: SCIENTIFIC REPORTS, VOLUME: 12, NÚMERO: 1
AUTORES: Rodrigues, Filipa M.; Abreu, Ana Maria; Holmstrom, Ingela; Mineiro, Ana;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: SCIENTIFIC REPORTS, VOLUME: 12, NÚMERO: 1
9
TÃTULO: RESCUR implementation with deaf children and adolescents: Perception of teachers, parents and students about the impact regarding well-being and learnings [Implementação do RESCUR com crianças e adolescentes surdos: Perceção de professores, pais e alunos sobre o impacto ao nível do bem-estar e das aprendizagens] [Implementación del RESCUR con niños y adolescentes sordos: Percepción de profesores, padres y alumnos sobre el impacto al nivel del bienestar y de las aprendizajes]
AUTORES: Freitas, E; Simões, C; Mineiro, A; Beato, A;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: Revista Portuguesa de Educacao, VOLUME: 35, NÚMERO: 2
AUTORES: Freitas, E; Simões, C; Mineiro, A; Beato, A;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: Revista Portuguesa de Educacao, VOLUME: 35, NÚMERO: 2
INDEXADO EM: Scopus
NO MEU: ORCID
10
TÃTULO: Cognición numérica temprana en niños sordos y oyentes: ¿más cercana de lo esperado? Full Text
AUTORES: Filipa Ribeiro; Joana R Rato; Rita Leonardo; Ana Mineiro;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: Interdisciplinaria. Revista de Psicología y Ciencias Afines, VOLUME: 39, NÚMERO: 2
AUTORES: Filipa Ribeiro; Joana R Rato; Rita Leonardo; Ana Mineiro;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: Interdisciplinaria. Revista de Psicología y Ciencias Afines, VOLUME: 39, NÚMERO: 2