Ana Paula Loução Martins
AuthID: R-000-1BM
1
TÃTULO: Dilemma: do they write with or without the use of ICT? - students' perceptions
AUTORES: Araujo, Catarina L.; Osorio, Antonio J.; Martins, Ana Paula L.;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: EDUCATIONAL MEDIA INTERNATIONAL, VOLUME: 61, NÚMERO: 1-2
AUTORES: Araujo, Catarina L.; Osorio, Antonio J.; Martins, Ana Paula L.;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: EDUCATIONAL MEDIA INTERNATIONAL, VOLUME: 61, NÚMERO: 1-2
2
TÃTULO: Teacher’s attitudes. Revising factor structure and construct validity of the interaction with people with disabilities scale Full Text
AUTORES: Ana Paula Loução Martins; Garcia Tomás;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Educação, VOLUME: 47, NÚMERO: 1
AUTORES: Ana Paula Loução Martins; Garcia Tomás;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Educação, VOLUME: 47, NÚMERO: 1
3
TÃTULO: CURRICULUM-BASED MEASUREMENT WITHIN INCLUSIVE SCHOOL: TECHNICAL ADEQUACY OF MAZE PROBES FOR SCREENING STUDENTS AT RISK FOR DYSLEXIA
AUTORES: Paula Marisa F Fortunato Vaz; Ana Paula L Loucao Martins;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: REVISTA IBERO-AMERICANA DE ESTUDOS EM EDUCACAO, VOLUME: 15
AUTORES: Paula Marisa F Fortunato Vaz; Ana Paula L Loucao Martins;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: REVISTA IBERO-AMERICANA DE ESTUDOS EM EDUCACAO, VOLUME: 15
INDEXADO EM: WOS
4
TÃTULO: Monitorização com base no currículo na escola inclusiva: adequação técnica das provas maze na triagem do risco de dislexia
AUTORES: Paula Marisa Fortunato Vaz; Ana Paula Loução Martins;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação, VOLUME: 15, NÚMERO: esp. 1
AUTORES: Paula Marisa Fortunato Vaz; Ana Paula Loução Martins;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação, VOLUME: 15, NÚMERO: esp. 1
5
TÃTULO: Exploratory Study Using Self-Regulated Self-Development (SRSD) and Technology in the Context of the Classroom
AUTORES: Catarina Liane Araújo; António José Osório; Ana Paula Loução Martins;
PUBLICAÇÃO: 2019, FONTE: Encyclopedia of Education and Information Technologies
AUTORES: Catarina Liane Araújo; António José Osório; Ana Paula Loução Martins;
PUBLICAÇÃO: 2019, FONTE: Encyclopedia of Education and Information Technologies
6
TÃTULO: Characterization of students at risk for specific learning disabilities in reading in a universal screening system [Caraterização de Alunos Identificados em Risco na Leitura num Sistema de Triagem Universal]
AUTORES: Vaz, PMF; Martins, APL;
PUBLICAÇÃO: 2018, FONTE: Meta: Avaliacao, VOLUME: 10, NÚMERO: 29
AUTORES: Vaz, PMF; Martins, APL;
PUBLICAÇÃO: 2018, FONTE: Meta: Avaliacao, VOLUME: 10, NÚMERO: 29
INDEXADO EM: Scopus
7
TÃTULO: Caraterização de Alunos Identificados em Risco na Leitura num Sistema de Triagem Universal Full Text
AUTORES: Paula Marisa Fortunato Vaz; Ana Paula Loução Martins;
PUBLICAÇÃO: 2018, FONTE: Revista Meta: Avaliação, VOLUME: 10, NÚMERO: 29
AUTORES: Paula Marisa Fortunato Vaz; Ana Paula Loução Martins;
PUBLICAÇÃO: 2018, FONTE: Revista Meta: Avaliação, VOLUME: 10, NÚMERO: 29
8
TÃTULO: Screening Portuguese students at risk for dyslexia with curriculum-based measurement-Maze
AUTORES: Paula M F Vaz; Ana P L Martins;
PUBLICAÇÃO: 2018, FONTE: British Dyslexia Association 11th International Conference 2018
AUTORES: Paula M F Vaz; Ana P L Martins;
PUBLICAÇÃO: 2018, FONTE: British Dyslexia Association 11th International Conference 2018
INDEXADO EM: Handle
9
TÃTULO: Monitorização do progresso do aluno na identificação de risco na leitura Full Text
AUTORES: Paula Marisa Fortunato Vaz; Ana Paula Loução Martins; Luís De Miranda Correia;
PUBLICAÇÃO: 2017, FONTE: Cadernos de Pesquisa, VOLUME: 47, NÚMERO: 164
AUTORES: Paula Marisa Fortunato Vaz; Ana Paula Loução Martins; Luís De Miranda Correia;
PUBLICAÇÃO: 2017, FONTE: Cadernos de Pesquisa, VOLUME: 47, NÚMERO: 164
10
TÃTULO: Adaptation of the Scale Knowledge Perception Scale in Primary Education
AUTORES: Catarina Liane Teixeira de Castro Araújo; Ana Paula Martins; António José Osório; Cristina Faria;
PUBLICAÇÃO: 2017, FONTE: Revista de Estudios e Investigación en Psicología y Educación, NÚMERO: 01
AUTORES: Catarina Liane Teixeira de Castro Araújo; Ana Paula Martins; António José Osório; Cristina Faria;
PUBLICAÇÃO: 2017, FONTE: Revista de Estudios e Investigación en Psicología y Educación, NÚMERO: 01