Pedro António da Silva Abrantes
AuthID: R-000-EP3
1
TÃTULO: Does concentrating students in fewer schools improve educational outcomes? An analysis of the Portuguese case (2005–2021); [ARTIGO Concentrar os alunos em menos escolas melhora os resultados educativos? Uma análise do caso português (2005–2021)]; [¿Concentrar a los alumnos en menos escuelas mejora los resultados educativos? Un análisis del caso portugués (2005–2021)] Full Text
AUTORES: Pedro Abrantes;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: Ensaio, VOLUME: 33, NÚMERO: 126
AUTORES: Pedro Abrantes;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: Ensaio, VOLUME: 33, NÚMERO: 126
INDEXADO EM:
Scopus

2
TÃTULO: IB World Schools in the lusophone world: an exploratory field study in São Paulo, Lisbon and Maputo Full Text
AUTORES: Schippling, Anne; Abrantes, Pedro;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: INTERNATIONAL STUDIES IN SOCIOLOGY OF EDUCATION
AUTORES: Schippling, Anne; Abrantes, Pedro;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: INTERNATIONAL STUDIES IN SOCIOLOGY OF EDUCATION
3
TÃTULO: Young people’s schooling pathways and social participation: Is the class background still relevant?; [Percursos escolares e participação social dos jovens: As origens de classe ainda são relevantes?]; [Recorridos escolares y participación social de los jóvenes: ¿Las clases sociales siguen siendo relevantes?]
AUTORES: Pedro Abrantes; José Augusto Palhares; Leonor Torres;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Revista Portuguesa de Educacao, VOLUME: 37, NÚMERO: 1
AUTORES: Pedro Abrantes; José Augusto Palhares; Leonor Torres;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Revista Portuguesa de Educacao, VOLUME: 37, NÚMERO: 1
INDEXADO EM:
Scopus

4
TÃTULO: Percursos escolares e participação social dos jovens: As origens de classe ainda são relevantes?
AUTORES: Pedro Abrantes; José Augusto Palhares; Leonor Lima Torres;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Revista Portuguesa de Educação, VOLUME: 37, NÚMERO: 1
AUTORES: Pedro Abrantes; José Augusto Palhares; Leonor Lima Torres;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Revista Portuguesa de Educação, VOLUME: 37, NÚMERO: 1
5
TÃTULO: School participatory budgeting in every school of the country? Lessons from a national initiative to spread citizenship education
AUTORES: Pedro Abrantes;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Educating for Democracy: The Case for Participatory Budgeting in Schools
AUTORES: Pedro Abrantes;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Educating for Democracy: The Case for Participatory Budgeting in Schools
6
TÃTULO: Socialisation, Educational Trajectories and Internationalisation amongst Young People from the Dominant Classes
AUTORES: Abrantes, Pedro; Santos, Susana; Schippling, Anne;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: REVISTA CRITICA DE CIENCIAS SOCIAIS, VOLUME: 134, NÚMERO: 134
AUTORES: Abrantes, Pedro; Santos, Susana; Schippling, Anne;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: REVISTA CRITICA DE CIENCIAS SOCIAIS, VOLUME: 134, NÚMERO: 134
INDEXADO EM:
Scopus
WOS


7
TÃTULO: Socialização, trajetórias educativas e internacionalização entre jovens das classes dominantes
AUTORES: Pedro Abrantes; Susana Santos; Anne Schippling;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Revista Crítica de Ciências Sociais, VOLUME: 134
AUTORES: Pedro Abrantes; Susana Santos; Anne Schippling;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Revista Crítica de Ciências Sociais, VOLUME: 134
8
TÃTULO: Shedding light on the biographical research field: profiles of publication Full Text
AUTORES: Caetano, A; Nico, M; Abrantes, P;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Quality and Quantity, VOLUME: 57, NÚMERO: 6
AUTORES: Caetano, A; Nico, M; Abrantes, P;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Quality and Quantity, VOLUME: 57, NÚMERO: 6
9
TÃTULO: Full-time Schools in Portugal: Participation and Educational Achievement
AUTORES: Abrantes, Pedro;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: JOURNAL OF NEW APPROACHES IN EDUCATIONAL RESEARCH, VOLUME: 12, NÚMERO: 1
AUTORES: Abrantes, Pedro;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: JOURNAL OF NEW APPROACHES IN EDUCATIONAL RESEARCH, VOLUME: 12, NÚMERO: 1
10
TÃTULO: Digital literacy and inclusion in online higher education: impacts on adult graduates [Littératie et inclusion dans l'enseignement supérieur en ligne: impacts sur les diplômés adultes] [Literacia e inclusão digital no ensino superior online: impactos em adultos diplomados] [Alfabetización digital e inclusión en la enseñanza superior en línea: repercusiones en los titulados adultos]. Digital literacy and inclusion in online higher educationimpacts on adult graduates Full Text
AUTORES: Henriques, S; Neves, C; Silva, AP; Abrantes, P; do Rosário Ramos, M; Jacquinet, Marc Marie Luc Philippe ; Bäckström, B; Isabel Falé ; Magano, O;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Sociologia, Problemas e Praticas, NÚMERO: 101
AUTORES: Henriques, S; Neves, C; Silva, AP; Abrantes, P; do Rosário Ramos, M; Jacquinet, Marc Marie Luc Philippe ; Bäckström, B; Isabel Falé ; Magano, O;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Sociologia, Problemas e Praticas, NÚMERO: 101