Isabel Maria Ribeiro Mesquita
AuthID: R-000-KR6
1
TÃTULO: Could Sports Coaching Contexts Learn From Planning Models in Physical Education Contexts? Exploring the Parallels and Divergences Regarding Planning Between Both Contexts
AUTORES: Facchini, Mauricio; Afonso, Jose ; Ramos, Ana; Coutinho, Patricia; Nakamura, Fabio Yuzo; Clemente, Filipe Manuel; Mesquita, Isabel; Ribeiro, Joao;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: INTERNATIONAL SPORT COACHING JOURNAL
AUTORES: Facchini, Mauricio; Afonso, Jose ; Ramos, Ana; Coutinho, Patricia; Nakamura, Fabio Yuzo; Clemente, Filipe Manuel; Mesquita, Isabel; Ribeiro, Joao;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: INTERNATIONAL SPORT COACHING JOURNAL
2
TÃTULO: Diving into Real-World Practicum in Physical Education: Deconstructing and Re-Signifying Pre-Service Teachers' Reflections
AUTORES: Azevedo, Eugenia; Ramos, Ana; Valerio, Carla; Araujo, Rui; Mesquita, Isabel;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: EDUCATION SCIENCES, VOLUME: 14, NÚMERO: 1
AUTORES: Azevedo, Eugenia; Ramos, Ana; Valerio, Carla; Araujo, Rui; Mesquita, Isabel;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: EDUCATION SCIENCES, VOLUME: 14, NÚMERO: 1
3
TÃTULO: Appropriateness Applied: A Renewed Coaching Perspective to Reach Out to Every Athlete
AUTORES: Ramos, Ana; Ribeiro, Joao; Afonso, Jose ; Mesquita, Isabel;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: INTERNATIONAL SPORT COACHING JOURNAL
AUTORES: Ramos, Ana; Ribeiro, Joao; Afonso, Jose ; Mesquita, Isabel;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: INTERNATIONAL SPORT COACHING JOURNAL
4
TÃTULO: Validity and reliability of My Jump 2® app to measure the vertical jump on elite women beach volleyball players
AUTORES: Medeiros, Alexandre Igor Araripe; da Silva, Geovani Messias; Neto, Francisco Oliveira; Simim, Mario; Banja, Tulio; Coswig, Victor S.; Afonso, Jose ; Ramos, Ana; Mesquita, Isabel;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: PEERJ, VOLUME: 12, NÚMERO: 5
AUTORES: Medeiros, Alexandre Igor Araripe; da Silva, Geovani Messias; Neto, Francisco Oliveira; Simim, Mario; Banja, Tulio; Coswig, Victor S.; Afonso, Jose ; Ramos, Ana; Mesquita, Isabel;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: PEERJ, VOLUME: 12, NÚMERO: 5
5
TÃTULO: Relationship Between Short- and Long-Term Planning in Sports: A 12-Week Case Study of a Spanish Canoeing Coach
AUTORES: Costa, Jardel; Neves, Goncalo; Nakamura, Fabio Yuzo; Ribeiro, Joao; Ramos, Ana; Bell, Lee; Loureiro, Manuel; Clemente, Filipe Manuel; Mesquita, Isabel; Coutinho, Patricia; Afonso, Jose;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: INTERNATIONAL SPORT COACHING JOURNAL
AUTORES: Costa, Jardel; Neves, Goncalo; Nakamura, Fabio Yuzo; Ribeiro, Joao; Ramos, Ana; Bell, Lee; Loureiro, Manuel; Clemente, Filipe Manuel; Mesquita, Isabel; Coutinho, Patricia; Afonso, Jose;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: INTERNATIONAL SPORT COACHING JOURNAL
6
TÃTULO: 'No One Is Left Behind?': A Mixed-Methods Case Study of Equity and Inclusion in Physical Education Teacher Education
AUTORES: Ribeiro, Eugenio Paiva Pereira; Mesquita, Isabel Maria Ribeiro; Farias, Claudio Filipe Guerreiro;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: EDUCATION SCIENCES, VOLUME: 14, NÚMERO: 7
AUTORES: Ribeiro, Eugenio Paiva Pereira; Mesquita, Isabel Maria Ribeiro; Farias, Claudio Filipe Guerreiro;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: EDUCATION SCIENCES, VOLUME: 14, NÚMERO: 7
7
TÃTULO: Unveiling Players' Perceptions of Mother- and Father-Initiated Motivational Climates and Fear of Failure in Youth Male Team Sports
AUTORES: Coutinho, Patricia; Bessa, Cristiana; Dias, Claudia; Mesquita, Isabel; Fonseca, Antonio M.;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: SPORTS, VOLUME: 12, NÚMERO: 9
AUTORES: Coutinho, Patricia; Bessa, Cristiana; Dias, Claudia; Mesquita, Isabel; Fonseca, Antonio M.;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: SPORTS, VOLUME: 12, NÚMERO: 9
8
TÃTULO: The Social Motivational Orientations in Sport Scale (SMOSS): Validation for Portuguese Physical Education Students
AUTORES: Bessa, Cristiana; da Silva, Sara Mesquita; Farias, Claudio; Mesquita, Isabel;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: EDUCATION SCIENCES, VOLUME: 14, NÚMERO: 10
AUTORES: Bessa, Cristiana; da Silva, Sara Mesquita; Farias, Claudio; Mesquita, Isabel;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: EDUCATION SCIENCES, VOLUME: 14, NÚMERO: 10
9
TÃTULO: It's Good to Have a Voice: What Do Students Think about the Impact of a Flexible Curricular Implementation of Student-Centered Pedagogies on Their Own Learning Experiences?
AUTORES: Silva, Rita; Farias, Claudio; Mesquita, Isabel;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: EDUCATION SCIENCES, VOLUME: 14, NÚMERO: 10
AUTORES: Silva, Rita; Farias, Claudio; Mesquita, Isabel;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: EDUCATION SCIENCES, VOLUME: 14, NÚMERO: 10
10
TÃTULO: The Game Changers: How Equity-Driven Pedagogical Scaffolding Reduces Participation Disparities in Physical Education
AUTORES: Ribeiro, Eugenio; Farias, Claudio; Mesquita, Isabel;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: EDUCATION SCIENCES, VOLUME: 14, NÚMERO: 10
AUTORES: Ribeiro, Eugenio; Farias, Claudio; Mesquita, Isabel;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: EDUCATION SCIENCES, VOLUME: 14, NÚMERO: 10