Maria da Graça Amaro Bidarra
AuthID: R-000-NX3
1
TÃTULO: USE OF VIDEO WITH POLY-UNIVERSE MATERIAL FOR INCLUSIVE EDUCATION
AUTORES: Piedade Vaz-Rebelo; Graça Bidarra; Vanda Santos; Carlos Barreira;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: EDULEARN Proceedings - EDULEARN24 Proceedings
AUTORES: Piedade Vaz-Rebelo; Graça Bidarra; Vanda Santos; Carlos Barreira;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: EDULEARN Proceedings - EDULEARN24 Proceedings
2
TÃTULO: Teacher Training in the Fields of STEAM: From Physical to Digital Tools
AUTORES: Santos, Vanda; Vaz Rebelo, Piedade; Bidarra, Graca; Stettner, Eleonora; Guncaga, Jan; Korenova, Lilla;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: 3rd International Conference on Technology and Innovation in Learning, Teaching and Education (TECH-EDU) in TECHNOLOGY AND INNOVATION IN LEARNING, TEACHING AND EDUCATION, TECH-EDU 2022, VOLUME: 1720
AUTORES: Santos, Vanda; Vaz Rebelo, Piedade; Bidarra, Graca; Stettner, Eleonora; Guncaga, Jan; Korenova, Lilla;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: 3rd International Conference on Technology and Innovation in Learning, Teaching and Education (TECH-EDU) in TECHNOLOGY AND INNOVATION IN LEARNING, TEACHING AND EDUCATION, TECH-EDU 2022, VOLUME: 1720
3
TÃTULO: Integrating Video Production in Early Ages to Promote Motivation for Mathematics and Transversal Competences: Examples from ViduKids Project
AUTORES: Piedade Vaz-Rebelo; Oliver Thiel; Graça Bidarra; Vanda Santos; Conceição Costa; Simone Evangelista; Anne Hjønnevåg Nakken; Signe Hanssen; Silvija Komočar; Nataša Kostrev; Bojana Vogrinc; Jožica Graj; Armin Hotmann; Corinna Bartoletti; Francesca Ferrini;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: Communications in Computer and Information Science - Technology and Innovation in Learning, Teaching and Education
AUTORES: Piedade Vaz-Rebelo; Oliver Thiel; Graça Bidarra; Vanda Santos; Conceição Costa; Simone Evangelista; Anne Hjønnevåg Nakken; Signe Hanssen; Silvija Komočar; Nataša Kostrev; Bojana Vogrinc; Jožica Graj; Armin Hotmann; Corinna Bartoletti; Francesca Ferrini;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: Communications in Computer and Information Science - Technology and Innovation in Learning, Teaching and Education
4
TÃTULO: AUTOMATA FOR STEM PROJECT: PEDAGOGICAL MODEL AND EVIDENCES OF HANDS-ON AND MINDS-ON PROCESSES
AUTORES: Piedade Vaz-Rebelo; Graça Bidarra; Oliver Thiel; Carlos Barreira; Valentim Alferes; Rolv Lundheim; Corinna Bartoletti; Anália Santos; Francesca Ferrini; Joel Josephson; Nelly Kostova; Inês Machado; Joana Almeida;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: ICERI2020 Proceedings
AUTORES: Piedade Vaz-Rebelo; Graça Bidarra; Oliver Thiel; Carlos Barreira; Valentim Alferes; Rolv Lundheim; Corinna Bartoletti; Anália Santos; Francesca Ferrini; Joel Josephson; Nelly Kostova; Inês Machado; Joana Almeida;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: ICERI2020 Proceedings
INDEXADO EM: CrossRef
5
TÃTULO: Representações sociais: zona muda. Contributos do Modelo de Estratégia
Argumentativa
AUTORES: Natércia de Andrade Lopes Neta; Ana Paula Mendes Correia Couceiro Figueira; Maria da Graça Amaro Bidarra;
PUBLICAÇÃO: 2018, FONTE: Educação e Cultura Contemporânea, VOLUME: 15, NÚMERO: 38
AUTORES: Natércia de Andrade Lopes Neta; Ana Paula Mendes Correia Couceiro Figueira; Maria da Graça Amaro Bidarra;
PUBLICAÇÃO: 2018, FONTE: Educação e Cultura Contemporânea, VOLUME: 15, NÚMERO: 38
6
TÃTULO: Práticas de colaboração para inclusão de alunos com Necessidades Educativas Especiais nas escolas portuguesas : Perceções de professores e Equipa técnico pedagógicaCollaboration practices for inclusion of students with special educational needs
AUTORES: Raquel Batista De Oliveira; Maria Da Graça Amaro Bidarra; Maria Piedade Vaz-Rebelo;
PUBLICAÇÃO: 2017, FONTE: Saber & Educar, NÚMERO: 23
AUTORES: Raquel Batista De Oliveira; Maria Da Graça Amaro Bidarra; Maria Piedade Vaz-Rebelo;
PUBLICAÇÃO: 2017, FONTE: Saber & Educar, NÚMERO: 23
7
TÃTULO: Autoconceito, hábitos de estudo, procrastinação e rendimento escolar: que relação?
AUTORES: Maria Graça Amaro Bidarra; Maria Da Piedade Vaz-Rebelo; Carlos Manuel Folgado Barreira; Valentim Antonio Rodrigues Alferes; Ana Catarina Cruz Pereira;
PUBLICAÇÃO: 2017, FONTE: Revista de Estudios e Investigación en Psicología y Educación, NÚMERO: 01
AUTORES: Maria Graça Amaro Bidarra; Maria Da Piedade Vaz-Rebelo; Carlos Manuel Folgado Barreira; Valentim Antonio Rodrigues Alferes; Ana Catarina Cruz Pereira;
PUBLICAÇÃO: 2017, FONTE: Revista de Estudios e Investigación en Psicología y Educación, NÚMERO: 01
8
TÃTULO: Supervisão pedagógica e desenvolvimento profissional docente
AUTORES: Margarida Amaral; Maria Graça Bidarra; Piedade Vaz-Rebelo;
PUBLICAÇÃO: 2017, FONTE: Revista de Estudios e Investigación en Psicología y Educación, NÚMERO: 06
AUTORES: Margarida Amaral; Maria Graça Bidarra; Piedade Vaz-Rebelo;
PUBLICAÇÃO: 2017, FONTE: Revista de Estudios e Investigación en Psicología y Educación, NÚMERO: 06
9
TÃTULO: Inclusão de alunos com Necessidades Educativas Especiais: o olhar de diferentes atores
AUTORES: Raquel Batista De Oliveira; Maria Da Graça Amaro Bidarra; Maria Da Piedade Vaz-Rebelo;
PUBLICAÇÃO: 2017, FONTE: Revista de Estudios e Investigación en Psicología y Educación, NÚMERO: 11
AUTORES: Raquel Batista De Oliveira; Maria Da Graça Amaro Bidarra; Maria Da Piedade Vaz-Rebelo;
PUBLICAÇÃO: 2017, FONTE: Revista de Estudios e Investigación en Psicología y Educación, NÚMERO: 11
10
TÃTULO: Implementação do processo de autoavaliação numa escola de Ensino Artístico
AUTORES: Catarina Rocha Amorim; Maria da Graça Bidarra; Carlos Folgado Barreira;
PUBLICAÇÃO: 2017, FONTE: Revista de Estudios e Investigación en Psicología y Educación
AUTORES: Catarina Rocha Amorim; Maria da Graça Bidarra; Carlos Folgado Barreira;
PUBLICAÇÃO: 2017, FONTE: Revista de Estudios e Investigación en Psicología y Educación